کد خبر: 19079 A

چهره‌های سرشناس تئاتر خبرساز شدند / معرکه‌ در‌ معرکه‌ای دیگر بر روی صحنه

چهره‌های سرشناس تئاتر خبرساز شدند / معرکه‌ در‌ معرکه‌ای دیگر بر روی صحنه

جلال تهرانی با نمایش «لاموزیکای سوم»، علی سرابی با تمدید اجرای نمایش «آن‌سوی آیینه» و با بازی ریما رامین‌فر و پژمان جمشیدی در شهرزاد و سیاوش تهمورث با «معرکه‌در‌معرکه» خبرساز شده‌اند.

ایران آرت: پس از اتمام تعطیلات نوروز، کارگردان‌های سرشناس دست به کار شدند و نمایش‌های جدید را برای بردن به روی صحنه آماده کردند. 

به گزارش شرق، جلال تهرانی با نمایش «لاموزیکای سوم»، علی سرابی با تمدید اجرای نمایش «آن‌سوی آیینه» و با بازی ریما رامین‌فر و پژمان جمشیدی در شهرزاد و سیاوش تهمورث با «معرکه‌در‌معرکه» خبرساز شده‌اند.

لاموزیکای سوم

نمایش «لاموزیکای سوم» برگرفته از نمایش‌نامه‌های مارگریت دوراس فرانسوی است که به کارگردانی جلال تهرانی در مکتب تهران اجرا می‌شود.

جلال تهرانی که سال گذشته فیلم‌نامه «سونات پاییزی» برگمن سوئدی را با نگاه ویژه‌ای کار کرد، امسال هم بر ‌آن بوده تا با یک بازنگری تازه لاموزیکای مارگریت دوراس را کار کند که البته او دو متن به نام‌های لاموزیکا و لاموزیکای دوم دارد که حالا جلال تهرانی با برداشت خود بر آن است تا لاموزیکای سوم را اجرا کند.

نسل دوم بازیگران مکتب تهران با جلال تهرانی در اجرای لاموزیکای سوم همکاری می‌کنند و در آن تارا یونس‌تبار و سعید شیشه‌گر بازی می‌کنند. تاکنون جلال تهرانی با ناشناخته‌ترین بازیگران در صحنه‌های مختلف شگفتی‌ساز بوده است و این‌بار نیز یک‌بار دیگر بعد از نفرتی‌تی، مخزن، دو دلقک‌ونصفی، نقره‌ای و هشتادروز دور دنیا، باید از لاموزیکا به‌عنوان یک اثر متفاوت یاد کرد.

این نمایش در مکتب تهران از یکشنبه، ۱۹ فروردین تا پنجشنبه، ۳۰ فروردین، روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه اجرا خواهد شد.

در خلاصه لاموزیکای سوم آمده است: زن و مردی پس از سال‌ها دوری، یکدیگر را در هتلی که سال‌ها قبل در آن زندگی می‌کردند ملاقات می‌کنند... .

آن‌سوی آینه

علی سرابی نمایش «آن‌‌سوی آینه» را به مدت حدود یک‌ماه و بدون‌تمدید، بار دیگر روی صحنه می‌برد.

این کارگردان و بازیگر نمایش «آن‌سوی آینه» در گفت‌وگویی با ایسنا درباره اجرای دوباره این نمایش که زمستان سال گذشته در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا شده بود، بیان کرد: قرار بود این نمایش پس از یک وقفه ۲۰ روزه اجرا شود، اما به دلیل برنامه بازیگران و مشغله‌هایی که وجود داشت به تعویق افتاد و قرار است از ۱۹ فروردین‌ماه دوباره اجرا شود.

او افزود: البته این را در نظر داشتیم که اجرای جدید در سالنی دیگر انجام شود، اما در نهایت قرار شد با هماهنگی آقای قاسم جعفری، به دلیل استقبال خوبی که از این کار پس از ۴۰ شب اجرا شد، بار دیگر در «شهرزاد» روی صحنه برود. البته این‌بار ساعت اجرا متفاوت خواهد بود و به دلیل آنکه انتقادهایی در اجرای قبلی نسبت به دیر‌بودن ساعت اجرا شنیده بودیم، در دور جدید ساعت ١٩:٣٠ میزبان مخاطبان خود هستیم.

ریما رامین‌فر، مارال بنی‌آدم، علی سرابی و پژمان جمشیدی بازیگران این نمایش هستند. در خلاصه داستان «آن‌سوی آینه» آمده است: یه شب خوابیدی صبح بلند شدی زنت رو ترک کردی. من که هرگز نمی‌تونم همچین کاری بکنم! چون می‌ترسم دلش رو بشکونم. بعدش هم اصلا درست نیست، تا با زنت حرفت میشه خداحافظ شما؟! ما رفتیم سراغ یکی دیگه؟!

معرکه‌ در‌ معرکه‌ای دیگر

سیاوش تهمورث که با نمایش «معرکه‌در‌معرکه»، از متون نمایشی داوود میرباقری، خود را در مقام کارگردان در دهه ٧٠ مطرح کرد، به دنبال آن است که یک‌بار دیگر آن را در تیرماه ٩٧ در تهران اجرا کند.

 او در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید تئاتری‌اش گفت: قرار است در تیرماه نمایش معرکه‌در‌معرکه را دوباره بعد از ٢٠ سال روی صحنه ببرم؛ این نمایش در زمان اجرایش در اواخر دهه ٧٠ با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شد و مدت‌ها در سالن چهارسوی تئاتر شهر و حوزه هنری روی صحنه بود. این نمایش در خارج از کشور مثل آمریکا، آلمان و فستیوال بین‌المللی آوینیون فرانسه هم با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شد.

این کارگردان درباره حضور عوامل و شروع تمرینات عنوان کرد: با چند بازیگر مطرح و خوب تئاتری که در سینما و تلویزیون هم فعالیت می‌کنند برای بازی صحبت کرده‌ام که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم و تا اواخر فروردین‌ماه بازیگران قطعی شده و تمرینات از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

او در مورد بازی خودش در نمایش گفت: به‌طورحتم مثل اجرای قبلی نمایش نقش پهلوان را بازی می‌کنم. تهمورث درباره حضور بازیگران قبلی نمایش بیان کرد: رضا رویگری، رؤیا تیموریان، ماهایا پطروسیان و سیروس گرجستانی در اجرای قبلی نمایش بازی داشتند که به دلیل شرایطشان امکان حضور آنها در نمایش وجود ندارد.

پژمان جمشیدی سیاوش تهمورث علی سرابی ریما رامین فر آن سوی آینه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین