کد خبر: 35752 A

اجرای یک نمایش با پنج سال تاخیر/ "بازگشت به آینده" بالاخره به صحنه می‌آید

اجرای یک نمایش با پنج سال تاخیر/ "بازگشت به آینده" بالاخره به صحنه می‌آید

نمایش موزیکال "بازگشت به آینده" که قرار بود سال ۲۰۱۵ به مناسبت ۳۰ سالگی این فیلم کلاسیک و پرفروش اجرا شود، با پنج سال تاخیر روی صحنه می‌رود.

ایران آرت: اجرای "بازگشت به آینده" فوریه ۲۰۲۰ در شهر منچستر آغاز می‌شود و پس از آن در وست‌اند لندن ادامه می‌یابد. نقش مارتی مک‌فلای، قهرمان داستان را در نسخه سینمایی مایکل جی فاکس ایفا کرده بود و قرار است در نمایش موزیکال اولی دابسن در این نقش ظاهر شود؛ بازیگری که پیش‌تر در دو نمایش در وست‌اند حضور داشته و "بازگشت به آینده" بزرگ‌ترین هنرنمایی تئاتری‌اش تا امروز خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین، گرچه سال ۲۰۱۴ اعلام شده بود جیمی لوید روی صندلی کارگردانی این پروژه بزرگ می‌نشیند اما نسخه تئاتری و موزیکال "بازگشت به آینده" به کارگردانی جان رندو روی صحنه می‌رود. باب گیل نمایشنامه را می‌نویسد و موسیقی و ترانه‌ها کار آلن سیلوستری و گلن بالارد خواهد بود. ضمن اینکه چند آهنگ راک اند رول کلاسیک از نسخه سینمایی هم در نمایش استفاده می‌شود.

گیل که فیلمنامه نسخه اصلی "بازگشت به آینده" را در ۱۹۶۵ همراه رابرت زمکیس کارگردان نوشته بود، درباره اجرای تئاتری آن گفت: "زمکیس سال‌ها می‌خواست این پروژه را از روی زمین بردارد اما کارهای بزرگ زمان‌بر هستند و امروز زمان آن فرارسیده است. ترکیب بازیگران ما شگفت‌انگیز است و کارگردان این اطمینان را در ما به وجود آورده که به جادوی فیلم دست خواهیم یافت."

اجرای عمومی موزیکال "بازگشت به آینده" روز ۲۰ فوریه ۲۰۲۰ در اپرا هاوس منچستر آغاز می‌شود و ۱۲ هفته در همین شهر انگلیس ادامه می‌یابد. پس از آن یکی از سالن‌های وست‌اند در شهر لندن میزبان این نمایش خواهد بود.

سه‌گانه "بازگشت به آینده" از ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ به کارگردانی زمکیس با بودجه ۹۹ میلیون دلار تولید شد و در اکران عمومی در جهان ۹۷۵ میلیون دلار فروخت. نسخه تلویزیونی این فیلم موفق هم بین سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ به نمایش درآمد.

 

تئاتر نمایش تئاتر لندن رابرت زمکیس بازگشت به آینده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین