کد خبر: 37615 A

نوید محمدزاده و بهرام افشاری یک زوج پلیس خشن

نوید محمدزاده و بهرام افشاری یک زوج پلیس خشن

نمایش "مرد بالشی" به کارگردانی علی سرابی با بازی نوید محمدزاده و بهرام افشاری روی صحنه رفته است.

ایران آرت: علی سرابی که ۶ سال قبل در نمایش "مرد بالشی" به کارگردانی محمد یعقوبی و آیدا کیخایی به همراه نوید محمدزاده بازی کرده بود، این بار در مقام کارگردان "مرد بالشی" را در تماشاخانه شهرزاد اجرا می‌کند؛ اجرایی محدود در 20شب و به‌صورت 2اجرایی که سرابی دلیل این فشردگی اجرا را توقف اجرای نمایش "یک دقیقه سکوت" اثر محمد یعقوبی می‌داند.

بعد از "یک دقیقه سکوت" 

علی سرابی درباره انتخاب نمایشنامه ‌مرد بالشی‌ برای اجرا به همشهری می‌گوید: "ابتدا می‌خواستیم ‌یک دقیقه سکوت‌ را روی صحنه ببریم. نکته جالب اینکه متن در دوران محمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد مجوز اجرا گرفت، اما در این دوره جلوی اجرا گرفته شد. وقتی پیشنهاد اجرای نمایش را دادم، مجوز از مرکز هنرهای نمایشی صادر شد. در این نمایش علاوه بر خودم و نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی، رعنا آزادی‌ور، مارال بنی‌آدم و... بازی می‌کردند. فردین خلعتبری ساخت موسیقی را بر عهده داشت. تمرین را آغاز کردیم و حتی بخشی از خریدها‌ و ملزومات نمایش نیز انجام شد، اما ناگهان از مرکز بنا به دلایلی که علتش عنوان نشد، گفتند مجوز اجرا منتفی شد." 

اجازه بازتولید مرد بالشی، یعقوبی 

کارگردان نمایش "آن سوی آینه" در ادامه توضیح می‌دهد: "نوید محمدزاده از بازی در سریال هومن سیدی آمده بود و ما هم وقت گذاشته بودیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم، ‌مرد بالشی‌ محمد یعقوبی را بازتولید کنیم و روی صحنه ببریم. این بار هم گفتند که نمی‌توانیم کار یعقوبی و کیخایی را اجرا کنیم. مجبور شدم در زمان باقی‌مانده صفرتاصد کار را انجام دهم. نمایشنامه مارتین مک‌دونا تنها وجه اشتراکش با محمد یعقوبی، نام مترجمش بود و هیچ اشتراکی با اجرای یعقوبی نداشت و ما ناچار شدیم در زمان محدود کار جدید انجام دهیم."

یک ترکیب خوب بازیگری

به گفته سرابی، طراحی صحنه این نمایش را سهیل دانش‌اشراقی برعهده دارد. ندا نصر هم طراحی لباس را انجام می‌دهد. این بازیگر و کارگردان به ترکیب بازیگران اشاره می‌کند: "به پیشنهاد محمدزاده، بهرام افشاری را دعوت کردیم چرا‌که حضور وی در کنار محمدزاده یک زوج پلیس خشن و بامزه را ایجاد می‌کند. فضای نمایش ‌مرد بالشی‌ به گروتسک نزدیک است. حمیدرضا آذرنگ هم به‌عنوان برادرم در نمایش انتخاب و نقش به وی پیشنهاد شد. با آذرنگ سابقه همکاری داشتم و او هم پیشنهاد را پذیرفت و به‌نظرم یک ترکیب خوب را درست کردیم."

photo_2019-06-26_23-44-11

فروش بلیت‌های 40 اجرا

‌مرد بالشی،‌ نمایشنامه‌ای از مارتین مک‌دونا، نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس ایرلندی- ‌بریتانیایی ا‌ست‌ که نخستین‌بار در سال‌1995 در لندن اجرا شده و جایزه لارنس الیویه را با عنوان بهترین نمایشنامه‌نویس سال در سال‌2004 برای این نمایشنامه دریافت کرده، این نمایش در ایران هم ‌چندین‌‌بار اجرا شده است. علی سرابی از استقبال تماشاگران می‌گوید: "هنوز 2شب است که اجرای نمایش را آغاز کرده‌ایم اما خیلی خوشحال هستم که فروش 40اجرای نمایش تمام‌شده ‌و این برایم یک دلگرمی است که تماشاگر امروز به ما اعتماد دارد."

محمدزاده در تئاتر محمد‌زاده در سینما 

نوید محمدزاده که این روزها "سرخ‌پوست" و "متری شش‌ونیم" (اکران محدود و پایانی) را روی پرده دارد، در ‌مرد بالشی‌ علی سرابی هم بازی می‌کند. محمدزاده 6سال پیش با سرابی در این نمایش همبازی بود و حالا این همکاری باز هم ادامه دارد. در کنار سرابی و محمدزاده، بهرام افشاری و حمیدرضا آذرنگ هم حضور دارند. اجرای این نمایش از 51تیر آغاز شده و تا 3مرداد ادامه دارد.

 

حمیدرضا آذرنگ نوید محمدزاده علی سرابی بهرام افشاری مرد بالشی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین