کد خبر: 43488 A

روایتی مدرن از شاهنامه در تئاتر شهر/ وقتی رستم و سهراب آگاهانه مقابل هم می‌ایستند!

روایتی مدرن از شاهنامه در تئاتر شهر/ وقتی رستم و سهراب آگاهانه مقابل هم می‌ایستند!

نمایش "سوگ جامه" اثری است که به گفته کارگردان سعی شده با ساختاری مدرن به روی صحنه برده شود.

ایران آرت،  نمایش "سوگ جامه" نوشته و کار میثم عباسی از 19 آذرماه ساعت 17:30 و 19:30 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه است و بازیگران این نمایش علی بیک محمدی، اصغر شریعتی، داود شمس، سروش طاهری، محسن علیمحمدی، رضا نعمتیان و ندا نوری هستند.

میثم عباسی  درباره موضوع و مضمون نمایش "سوگ جامه" گفت: این نمایش داستان معروف رستم و سهراب در شاهنامه است که با نگرش تازه‌ای روی صحنه می‌رود. این‌بار سهراب می‌داند رستم پدرش و رستم نیز آگاهی دارد که سهراب پسرش است. آن‌ها با این آگاهی در مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند...

او گفت: سعی‌مان بر این بوده تا نمایش "سوگ جامه" را با ساختاری مدرن روی صحنه آوریم و از سبک و سیاق نمایش‌های ایرانی به دور شدیم و این نمایش فضایی اکسپرسیونیستی دارد.

به گزارش هنرآنلاین، او با بیان اینکه تمرینات این نمایش دو سال به طول انجامیده، درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "سوگ جامه" عنوان کرد: سعی‌مان بر این بوده تا این داستان را با ساختاری مدرن روی صحنه آوریم و از سبک و سیاق نمایش‌های ایرانی به دور شدیم و این نمایش فضایی اکسپرسیونیستی دارد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر درباره طراحی صحنه این اثر یادآور شد: طراحی صحنه این نمایش را سینا ییلاق بیگی انجام داده و ترجیح می‌دهم درباره آن چیزی نگویم تا مخاطب با این فضا روبرو شود.

عباسی درباره موسیقی این نمایش نیز اظهار کرد: موسیقی‌های این اثر تلفیقی از سبک و سیاق موسیقی غربی و شرقی است.

او در ادامه افزود: در اجرای این نمایش تلاش‌مان بر این بوده به قصه‌های اسطوره‌ای و ادبیات کهن نگاهی مدرن داشته باشیم و بگوییم تنها آثاری چون "هملت" و "مکبث" نیستند که می‌توان آن‌ها را با فرم و شکل مدرن اجرا کرد بلکه داستان‌های اسطوره‌ای ما نیز این امکان را دارند.  

میثم عباسی در پایان صحبت‌هایش درباره دو اجرایی بودن نمایش "سوگ جامه" گفت: متاسفانه نمایش ما به مدت دو هفته و به صورت دو اجرا در روز به صحنه می‌رود که بابت این موضوع نیز با مجموعه تئاترشهر مذاکراتی داشتیم اما به ما اعلام شد به دلیل شلوغی و نوبت‌های اجرایی که داده شده است، باید این شرایط را بپذیریم.

سایر بازیگران این نمایش هادی آبیاری، عطیه خورسند، آرمین رجایی، آرزو رضالو، فاطمه رهبری، میلاد سرائی، پارمیدا شایان، منیژه شبانی مقدم، محمد علی عسگری، مهلا قدوسی، امیر رضا کوشانی، محمد رضا محمدی، مجتبی معارفوند و مروارید معصومی هستند.

دیگر عوامل نمایش "سوگ جامه" عبارتند از: دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: کامبیز بابایی، طراح صحنه: سینا ییلاق بیگی، طراح لباس: ماهرخ سلیمانی پور، طراح گریم و قطعات: حسین تبریزی، طراح پوستر: سروش کیومرثی و ساخت عروسک: زهره اسمعیلی.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.

 

شاهنامه سوگ جامه میثم عباسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین