کد خبر: 44699 A

کارگردان سرشناس برای جان‌باختگان شمع روشن کرد/ لغو اجرای ۲۰ نمایش

کارگردان سرشناس برای جان‌باختگان شمع روشن کرد/ لغو اجرای ۲۰ نمایش

دکتر علی رفیعی در سالروز تولدش نوشت: ترجیح می‌دهم به جای فوت کردن شمع تولدم در هشتاد و یک سالگی، شمعی برای جانباختگان روشن کنم.

ایران آرت: علی رفیعی ـ هنرمند با سابقه تئاتر ـ همزمان با سالروز تولد هشتاد و یک سالگی‌اش، متنی را برای همدردی با مردم و بازماندگان سقوط هواپیمای اکراینی منتشر کرد

به گزارش ایسنا، این هنرمند در بخشی از پیام خود نوشته است:"برای خانواده‌های جانباختگان در هر کجای جهان که هستند، درود می‌فرستم و ترجیح می‌دهم به جای فوت کردن شمع تولدم در هشتاد و یک سالگی، شمعی برای جانباختگان روشن کنم."

دکتر علی رفیعی هنرمند نامدار تئاتر ایران امروز 22 دی ماه هشتاد و یک ساله شد. او در سال‌های پر شمار فعالیت هنری خود اجرای نمایش‌هایی همانند "آنتیگونه"، "خاطرات و کابوس‌های جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی"، "یادگار سال‌های شن"،"یک روز خاطره انگیز از زندگی دانشمند بزرگ وو"،"عروسی خون"،"کلفت‌ها"، "در مصر برف نمی‌بارد"، "شکار روباه"،"یرما"،"خانه برناردا آلبا" و دو فیلم "ماهی‌ها هم عاشق می‌شوند" و "آقا یوسف" را پیش روی تماشاگران گذاشته است. 

همچنین در پی سرنگونی پرواز تهران به اوکراین به وسیله موشک زمین به هوا که در آن ۱۷۶ نفر جان باختند، برخی از گروه‌های تئاتری، اجرای امشب خود (یک‌شنبه با ۲۲ دی‌) را تعطیل کردند. 

از شامگاه دیشب، نمایش "فرانکشتاین" به کارگردانی ایمان افشاریان در تالار اصلی تئاتر شهر و سپس نمایش "من یه زنم صدام رو می‌شنوین؟" به کارگردانی کاملیا غزلی در تالار حافظ اجرای خود را تعطیل کرده‌اند.

در ادامه، منیژه محامدی، اجرای نمایش "سقوط در کوه مورگان" را در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر، قطب‌الدین صادقی اجرای نمایش "چنور" در تالار چهارسو، رضا رشادت اجرای نمایش "نیم‌فاصله" در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان، صحرا فتحی اجرای نمایش "پونز" در تماشاخانه ایرانشهر و عطا کشاورز جود اجرای نمایش "مسکو  فلکه باغشاه" را تعطیل اعلام کردند.

همچنین امشب، مهدی شاه‌حسینی نمایش "سه تفنگدار و یکی"، شاهین صادقیان نمایش "دزدان شماره ۴۳"، سعید عسگریان نمایش "شصت دقیقه منهای یک"، نگار چگینی نمایش "سوگلی"، محمدرضا چرختاب نمایش "جان و جو"، رامتین راشوند نمایش "ملکوت"، محمد مساوات نمایش "بیگانه در خانه"، مهدی کوشکی نمایش "ولپن"، بهزاد اقطاعی نمایش "ماسک"، کیمیا کاظمی نمایش "تولد بازی" و مهدی پاشایی نمایش "پاتوق" را در سالن‌های خصوصی شهر تهران روی صحنه نخواهند برد. 

نمایش "ماسک"، برای فردا نیز در شهرزاد به صحنه نمی‌رود و اجرای "آقای اشمیت کیه" در تالار استاد جوانمرد خانه تئاتر هم برای دوشب لغو شده است. 

 

تئاتر نمایش علی رفیعی هواپیمای اوکراین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین