کد خبر: 45332 A

در خانه نمایش مهرگان؛

برداشتی از اثر هوشنگ گلشیری روی صحنه رفت

برداشتی از اثر هوشنگ گلشیری روی صحنه رفت

حامد رحیمی نصر با برداشتی آزاد از "انفجار بزرگ" اثری جاودانه از هوشنگ گلشیری، مونولوگ "وامانده تهران" را به روی صحنه می برد.

ایران آرت، این کارگردان پر کار تئاتر که تنها در یک سال و نیم گذشته ۵ اثر نمایشیِ پرمخاطب را در کارگردانی کرده است، به فاصله ی کمتر از دوماه از اجرای نمایش "اوردوز"، اینبار در فضایی متفاوت، به سراغ مونولوگی اقتباسی رفته است. 

کتاب "انفجار بزرگِ" هوشنگ گلشیری مطلعِ روایتِ تازه ی "رحیمی نصر" به عنوان "وامانده تهران" است که خود این تک گویی را طراحی و روایت کرده است.

وی در این نمایش با تلفیقِ چند گونه نمایشی همچون "تئاتر مواجهه"، "نمایش محیطی" و "شکست دیوار چهارم تئاتر" در قالب یک تک گوییِ موزیکال به فرم و روایتی متفاوتی رسیده اما همچون گذشته، لباسِ طنزِ گزنده یِ اجتماعی را به تن دارد.

به گزارش برنا، در این نمایش "جهانگیر رها" سرپرست گروه موسیقی "خورشید سیاه" نخستین بند ایرانی فعال در حوزه محیط زیست، به عنوان نوازنده، خواننده، ترانه سُرا و آهنگساز قطعاتی آلترناتیو اجرا خواهد کرد.

متن نمایش "وامانده تهران" را علی شعایی به همراه محمدرضا آزادفرد به رشته ی تحریر درآورده و تهیه و تولید آن را نیز "حسن اسدی" بازیگر کهنه کار سینما و تلوزیون عهده دار بوده است. 

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: امیر حسین صالحی: بازیگر بین تماشاچی، سید احمد نگهبان: طراح  گریم، مهدی رایگانی: طراح پوستر، سبحان فتحی و مهدی امینی: گروه کارگردانی، حمیدرضا طالبی: روابط عمومی، سمیرا قاسمی: عکاس و محمد دانشور: مشاور رسانه ای 

"وامانده تهران" ضیافتی است با "یک فنجان چایِ مونولوگ پهلو" که پنجشنبه و جمعه هر هفته در بهمن و اسفند ۹۸ به ساعت ۱۹:۳۰ در "کافه تریا" خانه نمایش مهرگان به نمایش در خواهد آمد.

 

هوشنگ گلشیری وامانده تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین