کد خبر: 55604 A

تماشاگر به سالن‌های تئاتر برمی‌گردد؟

تماشاگر به سالن‌های تئاتر برمی‌گردد؟

با توجه به خبر بازگشایی سالن‌های تئاتر و موسیقی باید دید آیا گروه‌ها با توجه به استقبال کم تماشاگران حاضر به اجرای تئاتر و موسیقی هستند؟

ایران آرت: با اعلام بازگشایی سالن‌های تئاتر، اغلب گرو‌ه‌های نمایشی، قبل از آغاز اجرای نمایش منتظر شرایط جدید تئاتر هستند. گروه‌های نمایشی در تهران تجربه خوبی از بازگشایی سالن‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند.

به گزارش همشهری، ‌ابتدای تیر ماه بود که با بهبود نسبی وضعیت کرونا برخی از سالن‌های نمایشی فعالیت خود را بعد از ۶ ماه تعطیلی از سر گرفتند. اما این از سرگیری تجربه خوبی برای گروه‌های نمایشی نبود چرا که برخی از گروه‌ها با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی روی صحنه رفتند اما تماشاگری برای تماشا نیامد و سالن‌ها خالی از تماشاگران ماند.

۶ ماه گذشته باز هم موج سوم را پشت سرگذاشتیم و قرار است در سالن‌های نمایشی روی تماشاگران بازی شود و گروه‌ها اجرای نمایش داشته باشند اما با توجه به وضعیت موجود استقبالی از نمایش‌ها صورت می‌گیرد و یا این که گروه‌های نمایشی ریسک اجرا را خواهند پذیرفت؟

عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد که وضعیت برخی از شهرها در ایام شیوع کرونا به زرد و آبی تبدیل شده و درباره بازگشایی سالن های تئاتر در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس طرح محدودیت هوشمند که شهرها به وضعیت‌های قرمز، زرد، نارنجی و آبی تقسیم و در چارچوب مشاغل طبقه‌بندی شده، بر همان مبنا در شهرهای زرد و آبی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری امکان برگزاری موسیقی و نمایش در سالن ها وجود دارد.

وی ادامه می‌دهد: همچنین  قبل از این ایام هم نامه‌ای را به قرارگاه عملیاتی و  کمیته بهداشت ارسال کرده بودیم و در این زمینه جلساتی برگزار شد. تقاضای ما این بود که سالن‌های تئاتر، موسیقی و نمایش سینما از گروه ۳ به گروه ۲ منتقل شوند.

با توجه به خبر بازگشایی سالن‌های تئاتر و موسیقی باید دید آیا گروه‌ها با توجه به استقبال کم تماشاگران حاضر به اجرای تئاتر و موسیقی هستند؟ کمااینکه در ماه‌های اخیر گروه‌های نمایشی با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند و تمرین و آماده‌سازی یک نمایش با هزینه‌هایی روبه‌رو است که در صورت  دریافت نکردن کمک هزینه و نبود حمایت مالی ، اجرای نمایش یا ادامه اجرا برایشان مقدور نیست.

 

تئاتر سالن تئاتر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین