کد خبر: 58755 A

مهم‌ترین جوایز تئاتر از سر گرفته می‌شود/ بازگشت هنرمندان به برادوی

مهم‌ترین جوایز تئاتر از سر گرفته می‌شود/ بازگشت هنرمندان به برادوی

این مراسم نقطه آغازی برای بازگشت اجراهای زنده به صحنه تئاترهای نیویورک است که از مارس سال ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸- فروردین ۹۹) تعطیل شده بودند.

ایران آرت: اتحادیه صنفی لیگ برادوی با انتشار یک بیانیه اعلام کرد مراسم اهدای جوایز تونی، پس از بیش از یک سال تاخیر به دلیل شیوع کرونا، سرانجام در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

جوایز تونی که معادل اسکار دنیای تئاتر در نظر گرفته می‌شود، در تاریخ مقرر طی یک برنامه زنده چهار ساعته از شبکه سی بی اس آمریکا و پلتفرم‌های اینترنتی به برگزیدگان اهدا می‌شود. این مراسم نقطه آغازی برای بازگشت اجراهای زنده به صحنه تئاترهای نیویورک است که از مارس سال ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸- فروردین ۹۹) تعطیل شده بودند.

شارلوت سنت مارتین رئیس لیگ برادوی و هیثر هیچنز رئیس و مدیرعامل انجمن تئاتر آمریکا در بیانیه خود در این باره نوشتند: پس از این یک سال و نیم ویرانگر برای صنعت تئاتر، شهرمان و سراسر جهان، هیجان زده‌ایم که سرانجام می‌توانیم بازگشت برادوی را جشن بگیریم و از نامزدها و برندگان جوایز تونی تجلیل کنیم.

به گزارش ایرنا، هفتادوچهارمین دوره اهدای جوایز تونی قرار بود هفتم ژوئن (۱۸ خرداد ۹۹) به صورت حضوری در تالار موسیقی رادیو سیتی نیویورک برگزار شود اما تعطیلی برادوی برگزاری این مراسم را غیرممکن کرد. تئاترهای برادوی در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، از ۱۲ مارس (۲۲ اسفند ۹۸) تعطیل شد و گروه تجاری برادوی لیگ اعلام کرد این پایتخت تئاتر جهان تا ژانویه ۲۰۲۱ (اسفند-بهمن۹۹) فعالیتی نخواهد داشت. در جدیدترین تحولات، بسیاری از نمایش‌های محله برادوی از جمله سه موزیکال بزرگ همیلتون، شیرشاه و شرور، هفته‌های اخیر اعلام کردند از اواسط ماه سپتامبر (شهریور- مهر ۱۴۰۰) به روی صحنه بازخواهندگشت.

نامزدهای دوره حاضر از جوایز تونی ۲۴ مهر سال ۱۳۹۹ توسط جیمز مونرو ایگلهارت هنرپیشه سرشناس تئاتر در آمریکا اعلام شد؛ نمایش موزیکال قرص دندانه‌دار کوچک (Jagged Little Pill) با ۱۵ نامزدی در شاخه‌های مختلف، صدرنشین نامزدی‌های این دوره از جوایز تونی شد و پس از آن مولن روژ (Moulin Rouge) و بازی برده (Slave Play) به ترتیب با ۱۴ و ۱۲ نامزدی در ردیف دوم و سوم جای گرفتند.

این دوره با توجه به تعطیلی اجراهای برادوی به دلیل شیوع کرونا، در مقایسه با ۳۴ نمایش سال گذشته تنها ۱۸ نمایش واجد شرایط نامزدی برای جوایز تونی شناخته شدند. از این ۱۸ نمایش، بازی برده، دیوار دریا/یک زندگی، افق‌های باشکوه و میراث به عنوان نامزدهای بخش بهترین نمایش معرفی شدند و مولین روژ، قرص دندانه‌دار کوچک و تینا ترنر به رقابت برای دریافت جایزه بهترین نمایش موزیکال راه یافتند.

 

تئاتر برادوی برادوی جوایز تونی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین