کد خبر: 63785 A

بازیگر سه ساعت در اکواریوم پر آب در خانه هنرمندان/ پرفورمنس در چهلمین جشنواره تئاتر فجر

بازیگر سه ساعت در اکواریوم پر آب در خانه هنرمندان/ پرفورمنس در چهلمین جشنواره تئاتر فجر

پرفورمنس هفتاد‌و‌شش دو صفر یکی از اجراهای دعوت‌شده به بخش دیگر گونه‌های اجرا در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است که در روزهای ۲۲ تا 25بهمن در لابی خانه‌هنرمندان‌ ایران روی صحنه می‌رود.

ایران آرت: پرفورمنس «هفتادوشش دو صفر»؛ اجرایی که اجراگر آن بیش از سه ساعت درون یک آکواریوم پر از آب با نماد‌ها و نشانه‌های مختلف زیست می‌کند.
به گزارش همشهری، هفتاد‌و‌شش دو صفر یکی از اجراهای دعوت‌شده به بخش دیگر گونه‌های اجرا در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است که در روزهای ۲۲ تا 25بهمن در لابی خانه‌هنرمندان‌ ایران روی صحنه می‌رود.
پیش از این، این پرفورمنس در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران با شیوه‌ای متفاوت روی صحنه رفته بود. در آن دوره از اجرا بازیگر به همراه یک اسکلت استخوانی بیش از ۴ساعت درون آکواریوم پر از آب به ایفای نقش می‌پرداخت.
با درنظر گرفتن موقعیت و مکان جدید اجرا، این پرفورمنس نیز با شرایط جدیدی روبه‌رو خواهد شد که نسبت به اجرای گذشته خود تغییراتی خواهد کرد. نام هفتاد‌و‌شش دو صفر برگرفته از یک پیغام اضطراری است که بین خلبان و برج مراقبت رد‌و‌بدل می‌شود و به این معنا و مفهوم است که کلیه ارتباط‌ها به‌ویژه ارتباط‌های رادیویی بین خلبان و برج مراقبت از دست رفته و در این شرایط هیچ‌کس در برج مراقبت یا روی زمین قادر نخواهد بود اطلاعی از درون هواپیما داشته باشد و این هواپیما مستعد هر اتفاقی خواهد بود.
در استیمنت این پرفورمنس که تمامی رویدادهای آن به‌مدت ۳ساعت متوالی و درون یک آکواریوم رخ می‌دهد، نقل‌قولی از هلن گرمیون آورده شده که«من همیشه گفت‌وگوهای خیالی خلق می‌کنم تا بتوانم آنچه را در ذهنم می‌گذرد به زبان بیاورم. این گفت‌وگوهای خیالی تسلی‌ام می‌دهند...».  هفتاد‌و‌شش دو صفر با طراحی، کارگردانی و اجرای بهمن عباسپور به روی صحنه می‌رود.

 

چهلمین جشنواره تئاتر فجر پرفورمنس هفتاد و شش دو صفر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین