کد خبر: 64342 A

شما هم به مراسم اسید پاشی و آدامس خوانی دعوت هستید/ محمد رحمانیان، مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، اندیشه فولادوند هم هستند

شما هم به مراسم اسید پاشی و آدامس خوانی دعوت هستید/ محمد رحمانیان، مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، اندیشه فولادوند هم هستند

شما هم به مراسم اسید پاشی و آدامس خوانی دعوت شده است.

ایران آرت: ایسنا نوشت: جلسه رونمایی و نمایشنامه‌خوانی دو نمایشنامه «دعوت به مراسم اسیدپاشی» و «آدامسخوانیِ» محمد رحمانیان با همراهی مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، اندیشه فولادوند و فرزین محدث برگزار می‌شود.

جلسه رونمایی و نمایشنامه‌خوانی دو نمایشِ «دعوت به مراسم اسیدپاشی» و «آدامسخوانی» نوشته محمد رحمانیان شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰ در پردیس تئاتر شهرزاد برپا می‌شود.

رحمانیان که در یک دهه گذشته مدتی ساکن کانادا بوده است، درباره این دو متن نمایشی خود توضیح می‌دهد: «مونولوگ «دعوت به مراسم اسیدپاشی» سال ۱۳۹۱ در ونکوور کانادا نوشته شد و تنها یک بار در تهران، در باغ موزه‌ زندان قصر و در روزهای پایانی اسفند ۹۲ روخوانی شد واین دومین بار است که به مناسبت انتشار نمایشنامه، روخوانی می‌شود.» 

او یادآوری می‌کند: «نمایشنامه‌ «آدامسخوانی» نیز در زمستان ۱۳۹۴ برای اجرا در گالری آریانا نوشته شد و البته تابستان سال بعد نیز در تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفت. این بار نیز، به بهانه‌ انتشار نمایشنامه، قطعاتی از آن، توسط مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، اندیشه فولادوند و فرزین محدث بازخوانی می‌شود.» 

رحمانیان خاطرنشان می‌کند: «نمایش «آدامسخوانی» اساساً به نیت یک اجرانگاری یا پرفورمنس نوشته، تمرین و اجرا شد. تلفیقی ساده از نقاشی‌های فرح سلطانی، متنی اپیزودیک و ترانه‌های ایرانی و خارجی. برای همین نخستین بار در یک نگارخانه اجرا شد و بار دوم با تغییراتی در یک تماشاخانه.» 

او نمایشنامه «دعوت به مراسم اسیدپاشی» را بسیار مدیون دو اثر می‌داند؛ «در مضار توتونِ» آنتون چخوف و «گزارش به آکادمیِ» فرانتس کافکا و ادامه می‌دهد: «اولی یک نمایشنامه است و دومی یک داستان کوتاه. آثاری که از فرط تازگی و بدعت، زمان را پشت سرگذاشته‌اند و همواره درس‌هایی برای آموختن دارند.» 

دو نمایشنامه‌ «دعوت به مراسم اسیدپاشی» و «آدامسخوانی» از سوی انتشارات خانه‌ کاغذی و زیر نظر الناز اسماعیلی منتشر شده است. در توضیح پشت جلد این کتاب آمده است: «دو نمایشنامه‌ این کتاب، با همه‌ تفاوت‌هایشان در یک چیز مشترک هستند و آن عبور از اشکال رایج درام‌نویسی برای رسیدن به شگردهای نمایشی غیرمتداول است.» 

ساخت و تنظیم موسیقی این نمایشنامه‌خوانی را سردار سرمست بر عهده دارد.

 

محمد رحمانیان اندیشه فولادوند مهتاب نصیرپور افشین هاشمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین