ببینید: نمایش آکادمی پرندگان؛ شاد و تامل برانگیز در تالار هنر

این روزها نمایش کودکانه آکادمی پرندگان در تالار هنر روی صحنه است، حسین مزینانی نویسنده و کارگردان این اثر توانسته نمایشی شاد و در عین حال تامل برانگیز را ارائه کند که به خصوص در بخش نخستش اثری متفاوت در فضای تئاتر کودک به شمار می آید.

ایران آرت: نمایش آکادمی پرندگان با رویکرد پانتومیم و نوع خاصی از نمایش روسی شروع می شود که کودکان را با پرسش ها و دقت در کشف روابط دعوت می کند اما درست هنگامی که ممکن است کودک از این روند نمایشی خسته شود ، کار با یک تحول چشمگیر وارد فرم شاد و امروزی ورود می کند که به سیاق آکادمی های تلویزیونی برای بچه ها آشناست و جالب اینکه با بچه ها در مقام داوری و پیشرفت داستان وارد تعامل می شود و نظرات آنها را آگاهانه در اثر اعمال می کند.

در خلاصه نمایش آکادمی پرندگان آمده است:

قرار است آهنگسازی برای افتتاح ساعت بزرگ شهر یک موسیقی بسازد اما چیزی به ذهنش نمیرسد تا اینکه در خیالاتش با پرنده های ساعت رو برو می شود که می خواهند درون ساعت او زندگی کنند. آهنگساز ممانعت می کند اما بچه ی کوچک آنها را برای مسابقه ای بزرگ آماده می کند تا در آکادمی موسیقی پرندگان شرکت کند تا بتوانند به ساعت بزرگ شهر راه پیدا کنند. پرنده در بین پرندگان متفاوت برنده می شود و آوازی که او برای برنده شدن می خواند همان موسیقی آهنگساز میباشد که به هدف خود رسیده است.

عوامل این نمایش عبارتند از : نویسنده و کارگردان : حسین مزینانی. دستیاران کارگردان:ابوذر کریمی، ایلیا مهرابی، مانی کلاته. بازیگران به ترتیب ورود به صحنه : مسعود مهراب، لیدا وعیدی، حمیدرضا حسینعلی، عرشیا جعفری زاده، حسین مزینانی، حامد نظامی اصل، سامان فرشید نیا، ابوذر کریمی.

آهنگساز: رضا حق گو. طراح صحنه: حسین مزینانی ، طراح لباس:لیدا وعیدی و نگین صدر زاده. مدیر صحنه: شیرین جهانی. روابط عمومی :نیلوفر فضائلی. طراح گریم :حسین تبریزی.ساخت دکور و طراح نور :کیوان ضیاپور. طراح پوستر و بروشور:ابوذر کریمی.

این نمایش ساعت ۱۹ در تالار هنر به نشانی میدان هفت تیر خیابان مفتح جنوبی خیابان ورزنده تالار هنر اجرا می شود.

کد خبر: 67408
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-67408
تالار هنر نمایش کودک نمایش آکادمی پرندگان
سایر گزارش های تصویری