کد خبر: 49840 A

بزرگترین سینماهای زنجیره‌ای جهان فروشی شد

بزرگترین سینماهای زنجیره‌ای جهان فروشی شد

شرکت آمازون قصد دارد سهام بزرگترین شرکت سینماهای زنجیره‌ای جهان را بخرد.

ایران آرت: سهام بزرگ‌ترین شرکت سینماهای زنجیره‌ای جهان، AMC، که تحت تاثیر شرایط قرنطینه کاهش چشمگیری پیدا کرده بود با پخش شدن شایعاتی مبنی بر ورود شرکت آمازون به مذاکراتی برای خرید این سالنها افزایش ۳۰درصدی پیدا کرد.

وضعیت اقتصادی این شرکت با ۴.۹ میلیارد دلار بدهی، به ورشکستگی نزدیک است. در چنین شرایطی اقدام آمازون او را به یک شوالیه سفیدپوش بدل می‌کند. البته این‌ها همه حدس و گمان است.

اما چرا آمازون می‌خواهد بزرگترین زنجیره سینمای جهان را خریداری کند؟

این اقدام برای ثروتمندترین مرد جهان مانند خرید یک بسته ذرت بوداده برای ماست.

همشهری آنلاین نوشت؛ در وهله اول، آمازون در حال حاضر مطالب زیادی را از طریق Prime Video تولید می‌کند و ورود او به این زنجیره شرایط مناسبی را برای عرضه محتوای تولید شده‌اش فراهم می‌کند.

نکته مهم دیگر اینست که اگر شرکت‌هایی مانند آمازون و نتفلیکس امکان عرضه محتوای تولیدی خود در سینماها را نداشته باشند از گردونه رقابت‌هایی مانند اسکار نیز خارج می‌مانند.

از دیگر سو، مالکیت سینماها فرصت جذب استعدادهای خلاق متعددی را به این شرکت می‌دهد و از طریق اولویت پخش میتوانند آثار قابل توجهی را ارائه کنند.

علاقه‌مندی به فضاهای فیزیکی پیش از این نیز توسط آمازون با تاسیس هفت فروشگاه مختلف مشخص شده بود اما این اقدام می‌تواند برای مشترکان آمازون امتیاز ویژه‌ای به همراه بیاورد. 

به طور مثال مشترکان آمازون می‌توانند اولویت حضور در سینما یا امکان استفاده ماهانه داشته باشند؛ واضح است که اشتراک در این فروشگاه میتواند به خرید بیشتر نیز بیانجامد.

علاوه بر این رقابت و هم‌افزایی این اقدام با سایر فعالان این حوزه نیز سود بالایی را برای این شرکت به همراه خواهد داشت؛ 

شما فیلم خود را می‌سازید و به طور خودکار در ۲۲۰۰ پرده نمایش در ۲۴۴ سینما در اروپا و بیشتر از ۸۲۰۰ پرده نمایش در ۶۶۱ سینما در ایالات متحده پخش می‌شود.

 

هالیوود آمازون سینما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین