کد خبر: 51300 A

افتتاح جشنواره نیویورک با فیلم جدید کارگردان "۱۲ سال بردگی"

افتتاح جشنواره نیویورک با فیلم جدید کارگردان "۱۲ سال بردگی"

پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم نیویورک با فیلم "لاورز راک" ساخته استیو مک کوئین، کارگردان انگلیسی برنده اسکار آغاز به کار خواهد کرد.

ایران آرت: استیو مک کوئین کارگردان فیلم هایی چون "۱۲ سال بردگی" و "شرمساری" در حالی با فیلم جدیدش "لاورز راک" آغازگر جشنواره معتبر نیویورک خواهد بود که پیش تر آثار چهره‌های مطرحی چون "مارتین اسکورسیری"، "کلینت ایستوود" و "دیوید فینچر" در افتتاحیه این رویداد سینمایی به نمایش درآمده‌اند. 

فیلم "لاورز راک" با بازی "عمره –جی سنت اوبین" در کنار "مایکل وارد" روایتگر داستان یک عشق جوان است و به موضوع تبعیض و نژادپرستی علیه سیاه پوستان می پردازد.

به نقل از ایسنا، این فیلم یک قسمت از مجموعه فیلم "تبر کوچک" به کارگردانی "مک کوئین" است و دیگر قسمت های این مجموعه شامل فیلم های "منگراو"، "آلکس ویتل"، "آموزش" و "سرخ، سفید و آبی" می شود. این پنج فیلم درباره جامعه رنگین‌پوستان هند غربی یا کاراییبی در لندن از اواخر دهه ۱۹۶۰ تا نیمه ۱۹۸۰ میلادی است. 

دو فیلم "منگراو" و "سرخ، سفید و آبی" نیز قرار است در جشنواره فیلم نیویورک امسال به روی پرده بروند. 

"استیو مک کوئین" درباره انتخاب فیلمش به عنوان اثر افتتاحیه جشنواره نیویورک گفت: "به اشتراک گذاشتن این فیلم با شما در مقطع کنونی و به عنوان یک فرد سیاه پوست معنای ویژه ای برای من دارد. از سخاوت جشنواره فیلم نیویورک قدردانی می کنم و امیدوارم همه یک جشنواره ایمن و سلامت داشته باشیم". 

"استیو مک‌کویئن" تاکنون جوایز سینمایی متعددی از جمله جایزه بفتا برای کارگردان نوظهور و جایزه فیپرشی جشنواره ونیز با فیلم "شرمساری" (۲۰۱۱)، دوربین طلای جشنواره کن، هوگوی طلایی جشنواره فیلم شیکاگو و همچنین جایزه گوچی جشنواره ونیز با فیلم "گرسنگی" (۲۰۰۸) را در کارنامه سینمایی دارد. فیلم "دوازده سال بردگی" ساخته او در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب دو جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بازیگری زن شد.

پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم نیویورک از تاریخ ۲۵ سپتامبر تا ۱۱ اکتبر (۴ تا ۲۰ مهر ماه) برگزار می شود. 

 

جشنواره فیلم نیویورک 12 سال بردگی استیو مک کوئین لاورز راک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین