کد خبر: 47643 A

پیشنهاد جالب لیلی گلستان به هنرمندان برای روزهای قرنطینه

پیشنهاد جالب لیلی گلستان به هنرمندان برای روزهای قرنطینه

لیلی گلستان می‌گوید: موضوع کرونا می‌تواند ایده‌ای برای خلق آثاری باشد که پس از پایان این ایام بتواند نماینده روزهای قرنطینه باشد.

ایران آرت: مدیرگالری گلستان به هنرمندان پیشنهاد کرد در ایام خانه نشینی فرصت خلق آثار هنری را از دست ندهند و موضوع کرونا را ایده‌ای برای خلق هنری تعریف کنند تا پس از پایان این روزها، آثار بتواند نماینده روزهای قرنطینه در تاریخ باشد.

لیلی گلستان در گفت‌وگو با ایرنا از استقبال گسترده کودکان از ایده برگزاری مسابقه نقاشی کودکان در قرنطینه که چندی پیش فراخوان آن را اعلام کرده بود خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تنها ۲ روز از اعلام این فراخوان گذشته است از نقاط مختلف جهان همچون آمریکا، فرانسه، آلمان، هند و کشورمان تعداد زیادی اثر برای من ارسال شده است که بسیار شگفت زده شدم. به نحوی که فکر می کردم روزانه حدود ۲۰ اثر به دستم می رسد و آن‌ها را داوری می کنم ولی با این شرایط باید به دنبال تشکیل تیم داوری باشیم.

وی با اشاره به کیفیت آثار رسیده در این رویداد گفت: آثار از استانداردهای بالایی برخوردار است و از این آثار به سختی ۴۸ اثر را انتخاب کردم تا در کنار آثار منتخب روزهای آینده به مرحله نهایی داوری وارد شود.

157049772

مدیرگالری گلستان در تشریح طرح برگزاری این رویداد گفت: در این روزهایی که به دلیل تمهیدات پیشگیرانه ویروس کرونا در خانه نشستیم به این ایده رسیدم که بتوانم کودکان را در خانه سرگرم کنم و خودم نیز مشغول کاری باشم.

گلستان، خانه‌نشینی را فرصتی برای انجام کارهای عقب افتاده سال های پیشین دانست و گفت: معمولا افراد از نداشتن زمان کافی برای انجام کارهایی که آنها را خوشحال می‌کند گلایه‌مند هستند. این روزها می توانیم کتاب های خوانده نشده را بخوانیم فیلم‌های ندیده را ببینیم. 

وی به خانواده‌ها توصیه کرد که در این ایام خانه را برای یکدیگر به محیطی امن تبدیل کنند و تلاش کنند با ایجاد آرامش خانه را برای یکدیگر جهنم نکنند. مسئولیت پدران و مادران در این روزها بیش از فرزندان است و آنها می توانند ارتباط خود را در این ایام مستحکم‌تر کنند.

وی همچنین به هنرمندان پیشنهاد کرد که این ایام را برای خلق آثار هنری از دست ندهند. موضوع کرونا می تواند ایده ای برای خلق آثاری باشد که پس از پایان این ایام بتواند نماینده روزهای قرنطینه باشد.

وی با ابراز ناراحتی از تعطیلی گالری ها در این ایام گفت: قرار بود گالری گلستان تا ۲۲ فروردین تعطیل باشد که با این شرایط گالری تا پایان اردیبهشت باز نخواهد شد و برای بازگشایی آن در خرداد ماه نیز مجدد تصمیم گرفته خواهد شد.

گالری گلستان به منظور ایجاد روحیه در میان کودکان در ایام قرنطینه خانگی که به دلیل شیوع ویروس کرونا صورت گرفته، مسابقه بزرگ نقاشی برای کودکان زیر ۱۰ سال برگزار می‌کند و  علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ اردیبهشت به ایمیل گالری گلستان به نشانی info@golestangallery.com ارسال کنید.

157049773

به برگزیدگان این مسابقه سه جایزه نقدی اهدا خواهد شد. برگزیده نخست سه میلیون تومان دریافت می‌کند و به برگزیده دوم و سوم به ترتیب ۲ و یک میلیون تومان هدیه خواهد شد.

 

لیلی گلستان گالری گلستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین