کد خبر: 70775 A

العلا عربستان | یایویی کوساما | AlUla

العلا عربستان میزبان درخشش روح ها یایویی کوساما

العلا عربستان میزبان درخشش روح ها یایویی کوساما

مجموعه آثاری از هنرمند شناخته شده ژاپنی Yayoi Kusama در جشنواره AlUla نمایش داده می شود

ایران آرت : هنرمند ژاپنی یایویی کوساما، آثار هنری خود را با عنوان «درخشش روح‌ها» در جشنواره آرامش AlUla عربستان به تماشا گذاشته که تا 4 نوامبر ادامه دارد.

یایویی کوساما متولد ۱۹۲۹ هنرمند، مجسمه‌ساز، رمان‌نویس، نقاش، نویسنده، عکاس، و طراح مد اهل ژاپنی است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به توکیو انحطاط اشاره کرد. وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون پرمیوم ایمپریاله و شخص افتخار فرهنگ شده‌ است.

"درخشش روح" یک شاهکار خیره کننده و مکانی عالی برای ثبت تصاویر شگفت انگیز است. این نصب به گونه ای طراحی شده است که با محیط طبیعی اطراف AlUla و مناظر صخره ای اصیل ترکیب می شود. بازدیدکنندگان یک فضای فریبنده کوچک با سطوح بازتابنده و آب اطراف سکوی مرکزی را کشف خواهند کرد. هنگامی که در پشت سر آنها بسته می شود، دنیای عادی محو می شود و آنها فوراً در یک سرزمین عجایب مسحورکننده غوطه ور می شوند.

کره‌هایی از نور چند رنگ در ارتفاعات و فواصل مختلف از سقف آویزان هستند و ستاره‌ها، سیارات و کهکشان‌ها را به ذهن متبادر می‌کنند و ناظران را به بعد اثیری بی‌پایان منتقل می‌کنند.

کره های نور چند رنگ در ارتفاعات و فواصل مختلف از سقف آویزان شده اند.

بازدیدکنندگان می توانند نصب را در اتاقی فراتر از حد معمول ببینند که تجربه حسی بی نظیری را ارائه می دهد. این یک فرصت انحصاری است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای پر زرق و برق را در اتاق آینه‌ای بی‌نهایت داشته باشند، که نشان‌دهنده تعهد جشنواره به ارائه تجربیات منحصربه‌فرد و متحول کننده در زمینه سلامت، هنر، فرهنگ و موسیقی است.

کوساما 94 ساله به طور گسترده ای به عنوان یکی از مهم ترین هنرمندان معاصر ژاپن شناخته می شود. کارهای او شامل مجسمه سازی و چیدمان، نقاشی، فیلم، هنر پرفورمنس، ادبیات، مد، هنر مفهومی، فمینیسم، مینیمالیسم، سوررئالیسم، آرت بروت، هنر پاپ و اکسپرسیونیسم انتزاعی است.

 

یایویی کوساما العلا عربستان Alula
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین