کد خبر: 70781 A

استودیو تشکیل| جمال طیارا بارودی | Tashkeel

استودیو تشکیل جمال طیارا بارودی را در گالری FN Designs ارائه می کند

استودیو تشکیل جمال طیارا بارودی را در گالری FN Designs ارائه می کند

استودیو تشکیل ، Tashkeel ، مرکز هنر و طراحی معاصر است که در سال 2008 تأسیس شده و امکانات تخصصی را برای هنرمندان و طراحان در امارات ارائه می‌کند.

ایران آرت: استودیو تشکیل Tashkeel به‌ عنوان بخشی از برنامه های فصل پاییز ۲۰۲۳ نمایشگاه انفرادی «راه‌های دیدن» آثار هنرمند لبنانی، جمال طیارا بارودی، مقیم امارات متحده عربی را به تماشا می گذارد.

"راه های دیدن" به بررسی ارتباط بین تجربه انسانی، جغرافیا و حافظه می پردازد. عنوان بیانگر جنبه های احساسی و فیزیکی مفهوم نمایشگاه است. فرآیند خلق اثری که بر "ماده" بیولوژیکی، پیوند عمیق بین هنرمند و جهان طبیعی و نقش هنرمند به عنوان گیاه شناس قومی تمرکز دارد.

این نمایشگاه آگاهی در مورد اهمیت گیاهان به عنوان یک منبع طبیعی و پایدار را افزایش می دهد. این به عنوان فراخوانی برای بازبینی خرد جمعی فرهنگ ها و ارتباط مجدد با ارزش ها و ویژگی های گیاهی عمل می کند، که زمانی مورد احترام قرار می گرفت، اما امروز با تحقیر به آن توجه می شود.

موضوع تحقیق جمال در 18 ماه گذشته، گیاه شیر غول پیکر (Calotropis Procera)، گونه ای از گیاهان گلدار بومی شمال آفریقا، پاکستان، مناطق گرمسیری آفریقا، آسیای غربی، آسیای جنوبی و هندوچین بوده است. این هنرمند در تولید این مجموعه جدید از بخش‌های مختلف گیاه Calotropis Procera از جمله غلاف، الیاف، دانه‌ها، ساقه‌ها و برگ‌ها که همه با دست جمع‌آوری شده‌اند، استفاده کرده است.

این گیاه که اغلب به عنوان مهاجم و سمی دیده می شود، کاربردهای ارزشمند متعددی دارد. همچنین در کشاورزی، نفت، سقف، طب سنتی و لوازم آرایشی کاربرد دارد.

همکاری بین هنرمند جمال طیاره بارودی و دکتر محمد ابیاد، پتانسیل بکر این گیاه را برجسته کرد و بر لزوم بهره‌گیری از منابع فکری برای راه‌حل‌ها در دنیای ما تاکید کرد.

در طول برنامه تمرین انتقادی 2022، جمال توسط متصدی لسلی آن گری و دکتر محمد ابیاد، دانشیار و مدیر آزمایشگاه‌های محیط‌زیست، کشاورزی و غذا (LEAF) در دانشگاه آمریکایی بیروت راهنمایی شد. نمایشگاه: راه‌های دیدن ۲۴ اکتبر افتتاح می شود و تا ۲۸ نوامبر ۲۰۲۳ در السرکال اونیو گالری  FN Designs، Alserkal Avenue - Warehouse 26 ادامه خواهد داشت.

 

السرکال اونیو استودیو تشکیل جمال طیارا بارودی Tashkeel
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین