کد خبر: 70878 A

اعمار EMAAR | آزاده جعفریان

اعمار EMAAR و بلوار کرسنت شیخ محمد بن راشد دبی به روایت آزاده جعفریان/ تلفیق نیویورک و شانزه لیزه

اعمار EMAAR و بلوار کرسنت شیخ محمد بن راشد دبی به روایت آزاده جعفریان/ تلفیق نیویورک و شانزه لیزه

شرکت ساختمانی خاص و پیشرو اعمار EMAAR در بلوار کرسنت، بلوار شیخ محمد بن راشد در قلب شهر دبی، یا همان عبارتی که حسابی شهرت یافته Downtown Dubai یک راسته هنری گردشگری جذاب را بنیانگذاری کرده است که این روزها مقصد عصرگاهی و شبانه توریست ها و شهروندان دبی شده است.

ایران آرت : آزاده جعفریان: شرکت ساختمانی خاص و پیشرو اعمار EMAAR در بلوار کرسنت، بلوار شیخ محمد بن راشد در قلب شهر دبی، یا همان عبارتی که حسابی شهرت یافته Downtown Dubai یک راسته هنری گردشگری جذاب را بنیانگذاری کرده است که این روزها مقصد عصرگاهی و شبانه توریست ها و شهروندان دبی شده است.

همنشینی گالری های هنری با رویکردهای متنوع از هنرهای سنتی و کلاسیک تا هنر مدرن و معاصر و حتی گالری تخصصی دیجیتال آرت سلایق مختلف هنردوستان و مجموعه داران هنری را پوشش می دهد.

اعمار EMAAR و بلوار کرسنت شیخ محمد بن راشد دبی

اما این کانسپت با انواع کافه ها و رستوران ها و بوتیک های معروف شکل گرفته است.

مبلمان شهری متفاوت بلوار کرسنت اما زمینه اصلی این فضای زیبا و دلنشین است؛ سازه های چشم نواز، برج های سر به آسمان کشیده، آسمانخراش هایی با فرم های متنوع زیر ساخت پدید آمدن این فضا را ممکن ساخته است.

بسیاری از علاقمندان بلوار کرسنت شیخ محمد بن راشد که هر روز شمارشان افزوده می شود می گویند این خیابان از منظر چیدمان معماری به نیویورک تنه می زند اما از منظر اتمسفر و انرژی که دارد به خیابان شانزه لیزه پاریس شباهت دارد.

جالب اینجاست که مرکز هنری فاندری Foundry که شرکتی انگلیسی به مرکزیت لندن است و در زمینه های گوناگون هنر حتی با هالیوود همکاری می کند با نشانی foundry@emaar.ae بخش مهمی از بلوار کرسنت را به خود اختصاص داده است از حضور پررنگ EMAAR در هنر خبر می دهد.

اعمار EMAAR و بلوار کرسنت شیخ محمد بن راشد دبی

مجموعه فرهنگی هنری Foundry که تمرکز اصلی اش در دبی هنرهای تجسمی است شامل 5 گالری، کتابخانه، اتاق ضبط پادکست و کافه است.

در بلوار کرسنت چندین گالری هنری دیگر نیز حضور دارند که بنا بر تحقیق میدانی ArtDayMe ابتدا نوع فعالیت خود را طی یک پروپوزال به EMAAR اطلاع داده اند و پس از تایید موفق به اجاره این مکان شده اند از جمله گالری های حاضر در این راسته می توان به گالری های Kalimat ، Mondoir ، INTENT و ... اشاره کرد.

اعمار EMAAR و بلوار کرسنت شیخ محمد بن راشد دبی

نکته جالب توجه این راسته فرهنگی این است که گالری ها و فضاهای هنری این بلوار ، ویترین بر خیابان دارند و همه رهگذران از این لذت بصری بهره می برند.

معماری نوین و پیشرو سیمای زندگی متفاوت را در دبی کلید زده است که اکنون کرسنت بلوار شیخ محمد بن زاید تایید کننده دیگری بر این گزاره است. عربستان ، قطر ، عمان، کویت نیز با همین مولفه نوسازی مبلمان شهری و خلق سازه های چشمگیر معنا آفرین در پی ثبت امضای خود هستند.

 

آزاده جعفریان اعمار EMAAR بلوار کرسنت شیخ محمد بن راشد دبی گالری کلمات دبی Foundry گالری دبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین