کد خبر: 70879 A

لیلا هلر گالری | السرکال اونیو| فریده لاشایی

لیلا هلر گالری دبی میزبان فریده لاشایی ، جهانگیر وظیفه دار و علی چعبان در السرکال اونیو

لیلا هلر گالری دبی میزبان فریده لاشایی ، جهانگیر وظیفه دار و علی چعبان در السرکال اونیو

این روزها 3 نمایشگاه انفرادی از جهانگیر وظیفه دار ، علی چعبان و فریده لاشایی در گالری لیلا هلر دوبی برپاست.

ایران آرت : آزاده جعفریان : آثار علی چعبان این روزها در گالری لیلا هلر نمایش داده می شود. او یک هنرمند لبنانی است که مضمون تداعی کننده مدینه فاضله نوستالژیک دوران کودکی را بررسی می کند. کنکاش در پیچیدگی های حافظه، اشتیاق و اشتیاق برای گذشته ای ایده آل.

«حدس می زنم هنوز عصبانی هستم» نام این نمایشگاه است که شامل 12 اثر هنری است. او شکل فرش ها را تغییر داده و به گونه ای دیگر نصب کرد. فرش ها در گالری مانند نمای موشک مانند  هستند. راکت‌ها از سقف، دیوار آویزان شده  و یا روی زمین قرار گرفته اند .فرش هایی که تبدیل به صندلی شده از دیگر آثار هنری علی چعبان است. صندلی ها سوراخ هستند، بیننده می تواند از پشت صندلی های زیبا مطلع شود و با فضا توخالی رو به رو گردد . 

علاقه به معماری اسلامی در آثار  چعبان نمایان است طرح گنبدی شکل ، محراب و آیینه و ….  او گنبدی ساخته تماما بلندگو شکل با پخش صوتی گویی می خواهد چیزی را به زبان خودش فریاد بزند . 

علی چعبان / Ali Cha'aban

علی چعبان / Ali Cha'aban

علی چعبان /  Ali Cha'aban

نقاشی های روی چوب فریده لاشایی مهمان دیگر گالری لیلا هلر هستند. در این نمایشگاه 29 نقاشی از فریده لاشایی به نمایش گذاشته شده است. اکثر این آثار از مجموعه گلدان ها و برخی از آنها از مجموعه درختان هستند.

فریده لاشایی (1944 - 2013) در طول زندگی حرفه‌ای برجسته‌ای که بیش از پنج دهه را در بر می‌گیرد، همیشه با ابزارهای مختلف بیان دستکاری کرده است، بدون اینکه مرزهایی را که ممکن است او را به یک هویت هنری مشخص محدود کند. غزل‌گرایی ویژگی حاکم در آثار اوست. این نقاشی، مجسمه سازی، نوشتن، اینستالیشن یا ترکیبی از انیمیشن، ویدئو و نقاشی است. وی بیش از 25 نمایشگاه انفرادی در ایران، اروپا و آمریکا داشته است.

فریده لاشایی /Farideh Lashai

فریده لاشایی/Farideh Lashai

فریده لاشایی/Farideh Lashai

آخرین نمایشگاهی که در مورد آن نوشتیم، آثار هنری جهانگیر وظیفه دار است. در واقع این نمایشگاه نمای کلی یک هنرمند گذشته نگر 60 ساله است. 26 تابلوی نقاشی جهانگیر در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

جهانگیر وظیفه دار در سال 1920 در بمبئی متولد شد. او بخشی از دوره درخشان هنر مدرن هند بود. کار او همیشه منعکس کننده ایده های فعلی بود، اما منحصر به فرد و بدیع باقی ماند. روش او در تعریف و بسط هنر از طریق فرم، رنگ، ترکیب و بافت به نظریه ها و فرضیه های متعددی گسترش یافت.

جهانگیر وظیفه دار /Jehangir Vazifdar

بسیاری از مردم جهانگیر وظیفه دار را به عنوان معمار مشهوری می شناسند که به شهر بمبئی برخی از ساختمان های نمادین آن را بخشیده است. با این حال، تنها تعداد کمی از علاقه واقعی او به هنر می دانستند.

جهانگیر وظیفه دار / Jehangir Vazifdar

با ارزش ترین تکنیک او که پس از سال ها آزمایش توسعه یافته است، "Fake-proof" نام دارد، که نام خود را از این واقعیت گرفته است که کپی کردن آن غیرممکن است. این تکنیک را می توان در درجه اول در آثار پرتره او دید. ترکیبی از خطوط افقی و عمودی قلم مو همراه با خطوط ضخیم حک شده با استفاده از یک خط پا، جوهر این فرآیند است، با رنگ هایی که مستقیماً از لوله ها روی بوم اعمال می شوند.

گالری لیلا هلر در خیابان السرکال دوبی واقع شده است و علاقمندان می توانند همه روز به جز یکشنبه ها از این آثار دیدن کنند . 

آزاده جعفریان فریده لاشایی لیلا هلر السرکال اونیو دبی جهانگیر وظیفه دار علی چعبان لیلا هلر گالری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین