کد خبر: 69785 A

فریده لاشایی| ام کلثوم| چارلی چاپلین

ویدئو: فریده لاشایی، ام کلثوم، چارلی چاپلین در گالری لیلا هلر السرکال اونیو دبی

ویدئو: فریده لاشایی، ام کلثوم، چارلی چاپلین در گالری لیلا هلر السرکال اونیو دبی

در این ویدئو ، فریده، نقاش زن شناخته شده مدرنیست خاورمیانه، مشهورترین صحنه فیلم دیکتاتور بزرگ ساخته «چارلی چاپلین» که نگاهی خاص از زندگی هیتلر را روایت می‌کند به همراه ترانه ماندگار El Ame از «ام کلثوم» خواننده شهیر عرب همنشین کرده است.

ایران آرت: ویدئو آرت معروف فریده لاشایی Farideh Lashai با ایده پردازی و شرکت نقاشی از او، صدای ام کلثوم و برشی از بازی چارلی چاپلین در نقش هیتلر، این روزها در قالب نمایشگاه Storyteller در گالری لیلا هلر در السرکال اونیو دبی به تماشاست.

این ویدئو که آبان ۱۳۹۰ در حراج کریستیز دبی در سالن گودفین هتل امارات تاورز ۷۲ هزار دلار چکش خورد نگاهی غریب و اندوهناک به خاورمیانه دارد.

گویا این نخستین ویدئو آرت به فروش رسیده در کریستیز خاورمیانه بود. El Amel عنوان این ویدئو است که ۲۰۱۱ بر بستر نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم در اندازه ۲۰۰ در ۲۰۰ خلق شده است.

این اثر که به قیمت ۲۷۰ هزار در این نمایشگاه به تماشاست که گران ترین اثر آن نیز به شمار می آید.

در این ویدئو ، فریده، نقاش زن شناخته شده مدرنیست خاورمیانه، مشهورترین صحنه فیلم دیکتاتور بزرگ ساخته «چارلی چاپلین» که نگاهی خاص از زندگی هیتلر را روایت می کند به همراه ترانه ماندگار El Ame از «ام کلثوم» خواننده شهیر عرب همنشین کرده است. 

نمایشگاه Storyteller به کیوریتوری Behrang Samadzadegan که کلکسیونی از Contemporary Narratives در طبقه هم کف لیلا هلر گالری ارائه شده است.

در این نمایشگاه حدود ۴۵ اثر نقاشی، مجسمه و عکس به تماشاست.

 

 

چارلی چاپلین فریده لاشایی ام کلثوم گالری لیلا هلر دبی السرکال اونیو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین