کد خبر: 70885 A

فریبا میرسعیدی| لیلیا آرت گالری لندن| Liliya Art Gallery

فریبا میرسعیدی با زن و ریتم در لیلیا آرت گالری لندن

فریبا میرسعیدی با زن و ریتم در لیلیا آرت گالری لندن

۶ اثر از فریبا میرسعیدی در لیلیا آرت گالری لندن (Liliya Art Gallery) به نمایش گذاشته شده است.

ایران آرت: نمایشگاه نقاشی فریبا میرسعیدی با عنوان «زن و ریتم» در لیلیا آرت گالری لندن (Liliya Art Gallery) آماده تماشاست. در این نمایشگاه که از ۲۶ اکتبر (۴ آبان ۱۴۰۲) آغاز شده، ۶ اثر از فریبا میرسعیدی به نمایش گذاشته شده است و این ۶ تابلو به مدت ۴۰ روز روی دیوار خواهند بود.

فریبا میرسعیدی، لیسانس نقاشی و فوق لیسانس پژوهش هنر و مسئول ارشد اجرایی موزه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد است. 

فریبا میرسعیدی در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: فضای آثار من از ۳ عنصر کادر، زن و تکرار تشکیل شده است.

کادر یکی از عناصر تشکیل دهنده بیشتر نقاشی های کتابهای مصور ایرانی است که اغلب به صورت چهار ضلعی و در مواردی نیز به شکلهای گوناگون و چند ضلعی‌هایی بیشتر از چهار ضلع، ترسیم شده است.

هدف از ترکیبات که در فضای آثار وجود دارد به تصویر کشیدن یک حس روانی می باشد که در اجتماعات انسانی وجود دارد.

به طوری که همه ما انسانها در زندگی با تکرار دچار روزمرگی شده ایم و همچنین با عادات و اعتقادات ، در محیط و شرایطی تعیین شده زندگی می کنیم.

این درحالی است که انسان حتی باداشتن نهایت آزادی در هستی دارای آزادی محدود می باشد. او در چارچوبی بنام قوانین اجتماعی زندگی می کند.

عنصر تکرار از حجاری‌های تخت جمشید اقتباس شده است، با این تفاوت که نقوش و فیگور زن در حجاری های تخت جمشید به کار برده نشده که من در آثارم نقوش زن را به شیوه تکرار اجرا کرده ام.

من در مجموع جهت بیان این منظور با کشیدن فیگورهایی مختلف به صورت ریتمیک در کادری مشخص که شامل طراحی مستقیم از انسان، طراحی از مجسمه و طراحی ذهنی در زمینه ای از بافت‌ها و رنگ‌های پرتحرک که در مراحل مختلف با لایه های متعدد نقاشی کردم، تصاویری خلق کرده که در نهایت و در پردازش آثار قصد بر آن داشتم که هیچ یک از عناصر کار به صورت جدا و منفرد دیده نشوند بلکه در فضایی از عناصر بصری قرار گیرند و برای بیننده ابهامی ایجاد نمایند.

فریبا میرسعیدی لیلیا آرت گالری لندن Liliya Art Gallery
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین