کد خبر: 71203 A

گالری مژده | بهمن رضائی | موزه هنرهای معاصر تهران

گالری مژده کتاب زندگی و آثار بهمن رضائی را در موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی می کند

گالری مژده کتاب زندگی و آثار بهمن رضائی را در موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی می کند

گالری مژده پس از انتشار موفق سه عنوان کتاب پیرامون زندگی و آثار مهدی سحابی و پیش از آن زندگی و آثار منوچهر نیازی در راستای رویکرد پژوهشی خویش کتابی تازه ارائه می کند.

ایران آرتگالری مژده در ادامه اهداف پژوهشی خود، در زمینه بررسی و تحلیل آثار تجسمی هنرمندان معاصر ایران، با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی کتاب زندگی و آثار بهمن رضائی کاریکاتوریست پیش گام و پیشکسوت را برگزار می کند.

کتاب مروری بر زندگی و آثار بهمن رضایی، به همت گالری مژده و موزه هنرهای معاصر تهران، ساعت ۱۵ دوم دی ماه در سالن سینما تک موزه رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، مراسم رونمایی از کتاب مروری بر زندگی و آثار بهمن رضایی با حضور و سخنرانی ایلمیرا دادور، بهمن نامور مطلق، منوچهر نیازی، مرضیه اطهاری نیک عزم و مژده طباطبایی ( مدیر گالری مژده ) روز شنبه دوم دی ماه در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

گالری مژده کتاب زندگی و آثار بهمن رضائی

گالری مژده به همین مناسبت استیتمنتی بدین شرح در اختیار رسانه ها قرار داده است:

بهمن رضائی کاریکاتوریست، نقاش، تصویرگر و شاعر طنزپردازِ پیشکسوت، زادۀ 1313 است.

او طی بیش از 6 دهه فعالیت خود همواره در تلاش برای تبدیل کاریکاتور به اثری هنری و فراتر از به تصویر کشیدن یک موضوع خبری و اجتماعی بوده است.

رضائی به مانند دیگر هنرمندان این حوزه ابتدا همکاری خود را با مجلات و روزنامه‌ها شروع کرد و آثارش در بسیاری از نشریات معتبر به چاپ رسیدند، اما دغدغۀ همیشگی او در زمینۀ فراتر بردن امکانات کاریکاتور به سوی اثر هنری، موجب ترسیم مسیر تازه‌ای در زندگی و آثارش شده است و از این حیث او بیشتر به سوی سویه‌های نقاشانه در کاریکاتور رفته است.

او با ممارستی بی‌وقفه در تکاپوی آفرینش اثر و تولید معنا، فارغ از هرگونه چهارچوب و دوری از کلیشه‌های تاریخی تحمیل شده به کاریکاتوریست‌ها بوده و از آموختن هرچه بیشتر در هر برهۀ زمانی به فراخور نیاز ذهنی در وارد کردن عناصر تازه به آثار خود اِبایی نداشته و با ظرافت خاصی آنچه در طی سالیان به قلمش اضافه شده و آموخته را یکی پس از دیگری وارد این آثار می‌کند تا دنیایی متفاوت‌تر را به مخاطب ارائه کرده و رسالت خود را در جهت تطور کاریکاتور به اثری فراتر از یک طنز ترسیمی، بر خبر یا موضوعی مشخص تحقق بخشد.

گالری مژده کتاب زندگی و آثار بهمن رضائی

توجه او به طنز در تمام عناصر، پویایی و تشخص به آثار او بخشیده و از همین روست که عرصۀ خیال رضائی در پهنۀ آثارش در عین سادگی، اندیشمندانه و تفکر برانگیز است. از نظر رضائی طنزنویس با کلمات طنز می نویسد و کاریکاتوریست با خط – فرق طنز با جد این است که طنز، جدی تر است و هدف طنز رسیدن به عدالت اجتماعی است.

گالری مژده بهمن رضائی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین