کد خبر: 71365 A

آرت دبی | Group Julius Baer | طلا Piaget

در آرت دبی 2024 قرار است چه بگذرد؟/ از هشدار تغییرات اقلیمی، مشارکت 15000 دانش آموز، نوآوری هایGroup Julius Baer و خانه طلا Piaget

در آرت دبی 2024 قرار است چه بگذرد؟/ از هشدار تغییرات اقلیمی، مشارکت 15000 دانش آموز، نوآوری هایGroup Julius Baer و خانه طلا Piaget

آرت دبی 2024 برنامه ها و مشارکت های خود را برای هفدهمین نسخه اعلام کرد. این آرت فر مهم بین المللی کمتر از دو ماه دیگر آغاز خواهد شد.

ایران آرت : آرت دبی، Art Dubai پلتفرم بین‌المللی پیشرو برای هنر و هنرمندان خاورمیانه، جزئیات برنامه‌ها و مشارکت‌های هفدهمین دوره خود در سال 2024 را که مانند همیشه در مدینه الجمیرا دبی برگزار می‌شود، اعلام کرد.

این نمایشگاه که با حمایت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی برگزار می شود، از 1 تا 3 مارس، یازدهم تا سیزدهم اسفند با پیش نمایش در 28 و 29 فوریه، نهم و دهم اسفند برگزار می شود.

رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayME بر اساس بیانیه مطبوعاتی Art Dubai نوشته است: آرت دبی 2024 دارای برنامه گسترده ای از همکاری با شرکای محلی و بین المللی است که بر موقعیت نمایشگاه به عنوان نقطه ملاقات جوامع خلاق منطقه و ماموریت آن برای بازتعریف نقشی که یک نمایشگاه هنری می تواند در حمایت از اکوسیستم های محلی و منطقه ای ایفا کند، تاکید می کند.

_ نکات برجسته

بنا بر بیانیه رسانه ای Art Dubai آمده است:

برنامه شامل سفارش‌های جدید و نمایش برتر توسط هنرمندان مشهور بین‌المللی و گسترده‌ترین برنامه آموزشی، گفتگوها و رهبری فکری در هر نمایشگاه بین‌المللی هنری خواهد بود.

آرت دبی از زمان تأسیس خود متعهد به همکاری با شرکای سازمانی و تجاری برای توسعه مدل‌های جدید راه‌اندازی و برنامه‌های فرهنگی نوآورانه و بلندمدت با تأثیر بالا بوده است.

این همکاری‌ها تاکید ویژه‌ای بر آموزش و فناوری‌های دیجیتال دارد که سنگ بنای برنامه‌ریزی گسترده آرت دبی در طول سال است. آنها همچنین نقش مهمی در شکل دادن به آینده زیرساخت های فرهنگی دبی و همچنین پاسخگویی به برخی از مهم ترین مسائل زمان ما دارند.

نکات برجسته کلیدی آرت دبی شامل مجموعه ای از اجراهای جدید سفارش شده با محوریت مضامین شفا، امید و قدرت دگرگون کننده هنر در زمان های چالش برانگیز است.

هفدهمین دوره مجمع جهانی هنر آرت دبی که توسط شومون بسر Shumon Basar و نادین الخوریNadine El-Khoury مدیریت می شود، رابطه بین آب و هوای شدید و تغییرات شدید را بررسی خواهد کرد. این نمایشگاه دارای گسترده ترین برنامه گفتگو در میان نمایشگاه های هنری بین المللی است که شامل گفتگوهای مدرن و کلکسیونر با همکاری مجموعه دبی، اولین مجموعه هنری سازمانی برای شهر دبی است.

علاوه بر این، A.R.M. Holding Children's Programme که توسط هنرمند سیل نیک Sahil Naik طراحی شده است، بزرگترین نسخه خود را خواهد داشت که ابتدا در نمایشگاه راه اندازی می شود و سپس در 100 مدرسه و میان 15000 دانش آموز در دسترس خواهد بود.

علاوه بر این، اولین نمایش «فضای قلب»، یک سفارش جدید قابل توجه توسط هنرمند دیجیتال کریستا کیم Krista Kim که توسط جولیوس بائر Group Julius Baer به عنوان بخشی از ابتکار جهانی NEXT ارائه شده است، به پیشنهادات متنوع و نوآورانه در Art Dubai اضافه می کند.

متخصصان فرهنگی برنامه‌های آموزشی، بورس تحصیلی و رهبری فکری آرت دبی در طول سال، که در کنار شرکای بلندمدت توسعه یافته‌اند، فرصت‌های قابل توجهی را برای مردم از سراسر جهان ایجاد می‌کنند تا در صنایع خلاق دبی مشاغلی ایجاد کنند.

آرت دبی با مشارکت A.R.M برگزار می شود. این هلدینگ توسط گروه مدیریت ثروت سوئیس جولیوس بائر Group Julius Baer حمایت مالی می شود.

شریک انحصاری جواهرات و ساعت مچی این رویداد Piaget است.

توسعه دهنده سبک زندگی فرهنگی HUNA شریک Art Dubai است.

اداره فرهنگ و هنر دبی ( DubaiCulture ) شریک استراتژیک این نمایشگاه است.

مدینه جمیرا Madinat Jumeirah خانه هنر دبی است.

لیست کامل سخنرانان و زمان بندی جلسات کنفرانس در اوایل فوریه منتشر خواهد شد.

راهبرد کلان

بیانیه مطبوعاتی Art Dubai می افزاید:

در قرن بیست و یکم، آب و هوای شدید - از سیل، خشکسالی و طوفان گرفته تا مه دود - دیگر محدود به "جهان در حال توسعه" نیست، بلکه اکنون در همه جا اتفاق می افتد. در همین حال، خطر انقراض،  نوآوری های فوری و تخیل را برمی انگیزد.

در طول دو روز، اجلاس فرا رشته‌ای آرت دبی، مجمع جهانی هنر، فرهنگ‌ها، فناوری‌ها، علوم و ابتکارات پیرامون آب و هوای شدید و تغییرات شدید را با بسیاری از هنرمندان، معماران، دانشگاهیان، متصدیان و متفکران متقاعدکننده‌ جهان ارائه می‌کند.

انجمن جهانی هنر 17 با عنوان "خواه یا نه" توسط کمیسر شومون بسار و نادین الخوری کیوریتوری می شود و در 29 فوریه و 1 مارس 2024 برگزار می شود.

سخنرانانی که در این انجمن مشارکت دارند عبارتند از دکتر استفانی روزنتال Stephanie Rosenthal مدیر گوگنهایم ابوظبی، سمیر بانتال Samir Bantal، مدیر AMO در دفتر معماری متروپولیتن روتردام، آن هولتروپAnne Holtrop بنیانگذار استودیو آنه هولتروپ بحرین، منیره القادیریMonira Al Qadiri هنرمند کویت و برلین، گابریل آلونسو Gabriel Alonso هنرمند و محقق مادرید و ...

با حمایت از تعهد هنر دبی به بورس تحصیلی، گفتگوهای مدرن و کلکسیونر با همکاری مجموعه دبی، اولین مجموعه هنری نهادی برای شهر دبی، ارائه شده است.

گفتگوهای مدرن هنر دبی پیوندهای هنری ایجاد شده توسط ژئوپلیتیک شوروی در دوران جنگ سرد را برجسته می کند، تمرکز را از کلانشهرهای غربی تغییر می دهد و مکالمات را روی تأثیر آموزش و نمایشگاه شوروی بر هنرمندان خاورمیانه، جنوب آسیا و آفریقا متمرکز می کند اگر چه این شبکه‌های شرق-شرق و جنوب-جنوب ممکن است امروزه دیگر آشکار نباشند، اما برای شکل‌گیری هنر مدرن در منطقه حیاتی بودند. هر پانل با گرد هم آوردن یک گروه فرهنگی متنوع از متصدیان، محققین و گالریست‌ها، داستان‌های شخصی هنرمندانی را که در Art Dubai Modern نمایندگی می‌کنند برجسته می‌کند.

آنها همچنین زمینه تاریخی را برای گروه‌بندی منحصر به‌ فرد هنرمندان در بخش فراهم می‌کنند و نشان می‌دهند که چرا این آثار ارزشمند و مرتبط با مخاطبان، مجموعه‌داران و موسسات باقی می‌مانند.

گردآورندگان انفرادی و نهادی در حال ایجاد تغییرات فرهنگی در مراکز فرهنگی نوظهور هستند. گفتگوهای مجموعه آرت دبی با تمرکز بر موضوعاتی از جمله بشردوستی، حمایت شرکتی از هنر و مجموعه نهادی، نیروها، استراتژی ها و علایق منحصر به فردی را که هنر و فرهنگ جهانی را شکل می دهند، روشن می کند. تحصیلات تقویت تعهد دیرینه نمایشگاه به آموزش، توسعه حرفه ای و رهبری فکری بزرگترین برنامه گفتگوها، کارگاه ها و رویدادها خواهد بود که در تمام پنج روز نمایشگاه برگزار می شود.

برنامه Holding Children

  برنامه Holding Children اکنون در چهارمین سال خود است و نسخه 2024 بزرگترین برنامه تا به امروز خواهد بود و بیش از 15000 دانش آموز در بیش از 100 مدرسه در بلندپروازانه ترین برنامه آموزشی در امارات متحده عربی خواهد داشت.

هر سال یک هنرمند برای توسعه کارگاه‌ها انتخاب می‌شود، که در هنر دبی شروع می‌شود و سپس به مدارس خصوصی، دولتی و مدارس با نیازهای آموزشی ویژه در هر هفت امارت گسترش می‌یابد. Sahil Naik هنرمند ساکن گوا برای توسعه برنامه 2024 انتخاب شده است و تمرین مبتنی بر مجسمه سازی، معماری و هنر او شرکت کنندگان را به سفری در آفرینش با استفاده از دیوراما، حافظه و محیط ساخته شده به عنوان منابع الهام می برد.

این کارگاه‌ها با تمرکز بر موضوعات بوم‌شناسی و طبیعت، از کودکان دعوت می‌کنند تا این سؤال اصلی را بررسی کنند: «نسل‌های جوان شهرهای آینده را چگونه تصور می‌کنند و چه چیزی را شامل خواهند شد؟»

این نمایشگاه با هدف پرورش استعدادهای نوظهور و رهبران فرهنگی آینده، به اجرای برنامه توسعه حرفه ای و کارآموزی Campus Art Dubai (CAD) ادامه خواهد داد. این ابتکار که یازدهمین سال خود را جشن می گیرد، به گونه ای طراحی شده است که فارغ التحصیلان اخیر را با راهنمایی، کلاس های کارشناسی ارشد و تجربه عملی در بخش های مختلف در نمایشگاه ارائه دهد. علاوه بر این، شرکت‌کنندگان از تورهای سازمان‌دهی شده سازمان‌های فرهنگی پیشرو در شهر بهره‌مند می‌شوند که بینش‌های عملی و مسیری روشن برای ورود و شکوفایی در صحنه هنری پویا ارائه می‌دهند.

کمیسیون های جدید

کمیسیون‌های هنری آرت دبی امسال مجموعه‌ای از اجراها، فیلم‌ها و فعال‌سازی‌های جدید را با تمرکز بر موضوعات امید، جامعه و قدرت هنر ارائه می‌کنند تا به ما در عبور از زمان‌های چالش‌برانگیز کمک کنند.

تکمیل کننده بخش گالری آرت دبی باواباArt Dubai’s Bawwaba gallery به سرپرستی امیلیانو والدزEmiliano Valdes هنرمندان شرکت کننده از جنوب جهانیGlobal South  هستند و جنبه های مختلف روند درمان را بررسی خواهند کرد، فضاهایی را برای تفکر و درون نگری، شیوه های اجتماعی گرا که با جوامع محلی درگیر می شوند و همچنین تجربیات پرورشی و رهایی بخش خلق می کنند.

گروه مدیریت ثروت سوئیس جولیوس بائر Group Julius Baer شریک اصلی آرت دبی، اینستالیشن دیجیتالی تازه سفارش داده شده توسط هنرمند کانادایی-کره ای کریستا کیم را ارائه خواهد کرد.

qdmOkhZkt9PX

"فضای قلب" یک تجربه همه جانبه است که به مهمانان اجازه می دهد از طریق زبان جهانی ضربان قلب انسان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در زمان واقعی، ریتم قلب منحصر به فرد هر بازدیدکننده از طریق الگوهای هیپنوتیزمی و اشکال مراقبه نمایش داده شده در یک بوم LED پویا تجسم می شود. این چیدمان مفهوم «یگانگی» را مطرح می‌کند که در آن شرکت‌کنندگان گرد هم می‌آیند تا یک بافت اجتماعی ایجاد کنند که از قدرت هنر و فناوری استفاده می‌کند. «فضای قلب» ادامه کاوش‌های مداوم کیم در پتانسیل خلاقانه صفحه‌ نمایش‌ها به‌عنوان ابزار دیجیتالی رفاه و طول عمر است و بخشی از جهان بعدی جولیوس بائر است که به بررسی مضامین سرمایه‌گذاری پیرامون ظهور گرایش‌های بزرگ در هنر، علم و فناوری می‌پردازد.

این دومین کمیسیون دیجیتال بزرگ جولیوس بائر است که پس از همکاری تحسین شده با رفیک آنادول در سال 2023، در آرت دبی ارائه می کند.

با افتتاح یک همکاری جدید با آرت دبی، پیاژه Piaget  نمایشگاه جدیدی را با نام «خانه طلا» در آرت دبی 2024 به نمایش خواهد گذاشت. طلا به عنوان نهایت تجمل و نمادی از کمال، مرکزی در فلسفه این برند، به نمایش گذاشته خواهد شد. مجموعه‌ای از جواهرات و ساعت‌های گران‌قیمت، قطعات میراث و مجموعه‌های خصوصی در غرفه‌ای سفارشی با آثار هنری جدید ارائه می شود.

آرت دبی 2024 از 1 تا 3 مارس، یازدهم تا سیزدهم اسفند با پیش نمایش در 28 و 29 فوریه، نهم و دهم اسفند برگزار می شود.

مدینه الجمیرا شیخ محمد بن راشد آل مکتوم آرت دبی 2024 دبی کالچر Dubai Culture آرت دبی Art Dubai جولیوس بائر Julius Baer Group Julius Baer طلا Piaget
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین