کد خبر: 71114 A

حسین هاشم پور Hossein Hashempoor | امارات متحده عربی

امارات ۵۲ سال بعد / حسین هاشم پور و یک نکته طلایی درباره امارات

امارات ۵۲ سال بعد / حسین هاشم پور و یک نکته طلایی درباره امارات

یک نکته بسیار جالب توجه درباره امارات متحده عربی وجود دارد.

ایران آرت : حسین هاشم پور در رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayME نوشته است:  

اگر 52 سال پیش، نهم دسامبر ۱۹۷۱روزی که امارات متحده عربی توسط سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شد، کسی مدعی می شد این کشور ظرف سه چهار دهه به یک قطب مورد توجه همه دنیا بدل می شود حتمن گفته او را جدی نمی گرفتند.

اگر می گفت: روزی می رسد که آمریکایی و اروپایی برای سفر به امارات روی تقویم شان تیک خواهند زد؛ درصد قابل توجهی از پول دارترین های دنیا در این کشور دفتر خواهند داشت، " در امارات به ابرها نزدیک تر خواهید بود " ، خیلی از ترین های دنیا اینجا خواهد بود، " ابتکاراتی رخ می دهد که الهام بخش دنیا خواهد شد " ... دستکم او را متوهم می خواندند.

اکنون اما بخشی از نبض تجارت و گردشگری دنیا در این کشور می تپد و " در 52 سالگی، شاید یک دهه است امارات اطمینان دنیا را جلب کرده " آن سان که در قلب لندن، یکی از استراتژیک ترین شهرهای دنیا، یکی از مورد توجه ترین ورزشگاه های دنیا امارات Emirates Airlines نام دارد.

" موزه‌ اتحاد دبی" ، جایی که قانون اساسی امارات امضا شد بهترین مکان و سند برای بازخوانی این تحول بزرگ است.

در دهه گذشته یا بسیاری از مردم دنیا به این کشور سفر کرده اند یا دوست دارند حتمن به اینجا سفر کنند... 

نگارنده معتقد است " این پیشرفت جهش وار خیره کننده، محصول توجه به هنر، فرهنگ و معماری ست."

نسخه ای که روزگاری آمریکا با هالیوود و نیویورک ، اروپا با هنر و مد و پاریس و لندن و همین سال ها کره جنوبی با کی پاپ عملیاتی کرد و " امارات آن را با دبی به روز رسانی کرد. "

 دبی، ابوظبی، شارجه مثلث پیش برنده هنر خاورمیانه شده اند جایی که " بینال هنر شارجه 30 ساله است، آرت دبی فقط در 16 دوره به تاپ 10 دنیا رسیده و آرت ابوظبی همین چند روز پیش در نسخه پانزدهم برزیل و مکزیک تا هنگ کنگ را در پایتخت همنشین کرد." 

 و صد البته فجیره، عجمان، ام‌القیوین و رأس‌الخیمه در این هم گامی حتمن موثرند.

حسین هاشم پور Hossein Hashempoor

شاهد مثال دیگر که نشان می دهد هنر در استراتژی امارات نقش زیر ساخت و راهبرد اصلی است این که :

هنر ابوظبی توسط کمیته ای به ریاست " شیخه سلامه بنت حمدانSheikha Salama bint Hamdan " همسر رئیس جمهور امارات و حاکم ابوظبی پشتیبانی می شود، هنر دبی زیر نظر " شیخه لطیفه بنت محمد Sheikha Latifa bint Mohammed " دختر نخست وزیر امارات و حاکم دبی مدیریت می شود و  هنر شارجه زیر نظر " شیخه حور القاسمیsheikha hoor al qasimi " دختر سلطان بن محمد ال قاسمی، سلطان شارجه اداره می شود.

نکته طلایی اما اینجاست حالا اگر کسی هر ادعایی عجیب غریب درباره توسعه امارات در 52 سال بعد را طرح کند همه با سویه مثبت به آن واکنش نشان می دهند و خواهند گفت " چرا که نه، امارات می تواند "

امارات متحده عربی حسین هاشم پور دبی کالچر دبی کالچر Dubai Culture بنیاد هنر شارجه Sharjah Art Foundation ۵۲ سالگی امارات شیخه سلامه بنت حمدانSheikha Salama bint Hamda شیخه لطیفه بنت محمد Sheikha Latifa bint Mohammed شیخه حور القاسمیsheikha hoor al qasimi آرت دبی Art Dubai آرت ابوظبی Abu Dhabi Art
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین