کد خبر: 69862 A

حسین هاشم پور: هنر چاه نفت نوین خاورمیانه/ هر هنرمند یک چاه نفت

حسین هاشم پور: هنر چاه نفت نوین خاورمیانه/ هر هنرمند یک چاه نفت

حسین هاشم پور مدیر ایران آرت: شیوخ منطقه به درستی متوجه شدند نفت و همه انرژی های فناپذیر ، روزی به اتمام می رسند اما چاه نفت واقعی ، آیکون دانش بنیانی مانند هنر است که از یک بوم پارچه ای و چند پالت رنگ می تواند سالواتور موندی ۵۴۰ میلیون دلاری بسازد که حتمن الان بعد از پنج سال قیمتش بیش از ارتفاع برج خلیفه سر به فلک کشیده است.

ایران آرت: مطلب پیشین من با تیتر « نوسازی خاورمیانه با هنر و فوتبال » در سوم تیر ماه و اشاره به سیاست نوین امارات، عربستان، قطر و حتی عمان برای رنسانس منطقه با دو آیکون تحول ساز جهانی، هنر و فوتبال، با استقبال مخاطبان روبرو شد.

نوشته بودم : 

« اگر روزگاری نفت و مفت بری انرژی مترادف با خاورمیانه بود، این روزها اما با تغییر نگرش چند کشور، خاورمیانه خود را به عنوان یک ابر قدرت در حال ظهور به دنیا باز تعریف می‌کند.

به نظر می‌رسد این قدرت نمایی نوین با ویترین فوتبال و هنر در دست انجام است.

گزاره‌ای روزآمد در دنیای معاصر که هنر و البته فوتبال را بهترین محمل برای برندینگ و تبلیغ اقناعی موثر می‌داند.

در منطقه ما آشکارا عربستان، امارات و قطر چنین طرح و نقشه ای مشترک را پیش می‌برند. »

[ همین متن در ArtDayMe ]

اکنون این گمانه با حضور امارات در قلب فوتبال اروپا ، جام جهانی قطر و حضور رونالدو و بنزما در عربستان و از دیگر سو شعبه های لوور ، گوگنهایم، ژرژ پمپیدو و تاسیس موزه ها و آرت فرهای بین المللی کاملا قابل راستی آزمایی است.

شیوخ منطقه به درستی متوجه شدند نفت و همه انرژی های فناپذیر ، روزی ( که چندان هم دیر نیست ) به اتمام می رسند اما چاه نفت واقعی ، آیکون دانش بنیانی مانند هنر است که از یک بوم پارچه ای و چند پالت رنگ می تواند سالوتور موندی ۵۴۰ میلیون دلاری بسازد که حتمن الان بعد از پنج سال قیمتش بیش از ارتفاع برج خلیفه سر به فلک کشیده است.

آری، هنرمندان چاه نفت امروزین خاورمیانه اند، تحلیلی که اتفاقن تابستان دو سال پیش در ایران آرت به فارسی نوشته بودم و اکنون قابل جستجو است : « هر هنرمند یک چاه نفت » ۱۸ مرداد ۱۴۰۰.

اگر هنرمندان معاصر چین به فهرستگان گران ترین هنرمندان زنده دنیا راه می یابند چرا هنرمندان خاورمیانه عقب بمانند؟

این روزها داغ ترین روزهای سال خاورمیانه است، همین چند سال پیش، تابستان در منطقه مساوی با تعطیلات مطلق هنری بود، اما می بینید که اکنون در شارجه، دبی، ابوظبی، دوحه و عربستان و تهران رویدادهای هنری پررونق و پرشور در حال برگزاری ست؛ هنر در حال نوسازی خاورمیانه است؛ به یقین به تاریخ هنر، برگ های تازه ای با محوریت خاورمیانه اضافه خواهد شد.

امارات متحده عربی خاورمیانه عربستان سعودی کریستیانو رونالدو حسین هاشم پور موزه ژرژ پمپیدو موزه ژرژ پمپیدو پاریس کریم بنزما موزه لوور ابوظبی سالواتور موندی هنر خاورمیانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین