کد خبر: 71414 A

گالری مژده | بهمن رضائی | کاریکاتورهای

گالری مژده آثار بهمن رضائی را مرور می کند

گالری مژده آثار بهمن رضائی را مرور می کند

گالری مژده، عصر فردا نمایشگاه مروری بر آثار بهمن رضائی را افتتاح می کند.

ایران آرت : گالری مژده پس از رونمایی کتاب مروری بر آثار بهمن رضائی در موزه هنرهای معاصر تهران، عصر جمعه ۲۹ دی نمایشگاه جامعی از آثار این هنرمند پیشکسوت را به تماشا می گذارد.

کاریکاتورهای بهمن رضائی بخش عمده این نمایش خواهد بود اما آثار نقاشی آبرنگ این هنرمند نیز در این مروری بر آثار ارائه می شود.

بهمن رضائی

بهمن رضائی کاریکاتوریست، نقاش، تصویرگر و شاعر طنزپردازِ پیشکسوت، زادۀ ۱۳۱۳ است.

او طی بیش از شش دهه فعالیت خود همواره در تلاش برای تبدیل کاریکاتور به اثری هنری و فراتر از به تصویر کشیدن یک موضوع خبری و اجتماعی بوده است.

رضائی به مانند دیگر هنرمندان این حوزه ابتدا همکاری خود را با مجلات و روزنامه‌ها شروع کرد و آثارش در بسیاری از نشریات معتبر به چاپ رسیدند، اما دغدغۀ همیشگی او در زمینۀ فراتر بردن امکانات کاریکاتور به سوی اثر هنری، موجب ترسیم مسیر تازه‌ای در زندگی و آثارش شده است و از این حیث او بیشتر به سوی سویه‌های نقاشانه در کاریکاتور رفته است.

رضائی با ممارستی بی‌وقفه در تکاپوی آفرینش اثر و تولید معنا، فارغ از هرگونه چهارچوب و دوری از کلیشه‌های تاریخی تحمیل شده به کاریکاتوریست‌ها بوده و از آموختن هرچه بیشتر در هر برهۀ زمانی به فراخور نیاز ذهنی در وارد کردن عناصر تازه به آثار خود اِبایی نداشته و با ظرافت خاصی آنچه در طی سالیان به قلمش اضافه شده و آموخته را یکی پس از دیگری وارد این آثار می‌کند تا دنیایی متفاوت‌تر را به مخاطب ارائه کرده و رسالت خود را در جهت تطور کاریکاتور به اثری فراتر از یک طنز ترسیمی، بر خبر یا موضوعی مشخص تحقق بخشد.

بهمن رضائی

توجه او به طنز در تمام عناصر، پویایی و تشخص به آثار او بخشیده و از همین روست که عرصۀ خیال رضائی در پهنۀ آثارش در عین سادگی، اندیشمندانه و تفکر برانگیز است. از نظر رضائی طنزنویس با کلمات طنز می نویسد و کاریکاتوریست با خط – فرق طنز با جد این است که طنز، جدی تر است و هدف طنز رسیدن به عدالت اجتماعی است.

بهمن رضائی

نمایشگاه مروری بر آثار بهمن رضائی تا دهم بهمن در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ دایر خواهد بود. گالری مژده شنبه ها و روزهای تعطیل رسمی تعطیل است.

گالری مژده بهمن رضائی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین