کد خبر: 71551 A

دکتر سعید مبارک بن خرباشDr Saeed Mubarak bin Kharbash | دبی کالچر Dubai Culture | جشنواره هنری کوز the Quoz Arts Fest

دکتر سعید مبارک بن خرباش و جشنواره هنری کوز Quoz/ السرکال اونیو و موسسه فیکر Fiker Institute

دکتر سعید مبارک بن خرباش و جشنواره هنری کوز Quoz/ السرکال اونیو و موسسه فیکر Fiker Institute

جشنواره the Quoz Arts Fest شامل مجموعه‌ای از اینستالیشن‌ها، کارگاه‌ها و رویدادهای هنری، خلاقانه و سرگرمی بود که به میزبانی خیابان السرکال اونیو Alserkal Avenue منطقه خلاق القوز Al Quoz Creative Zone طی دو روز برگزار شد.

ایران آرت: رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayME  خبر داد: دکتر سعید مبارک بن خرباش Dr Saeed Mubarak bin Kharbash یکی از مدیران برجسته دبی کالچر Dubai Culture از جشنواره هنری کوز the Quoz Arts Fest در السرکال اونیو و موسسه فکر در منطقه الکوز دیدن کرد.

دکتر سعید مبارک بن خرباش، Dr Saeed Mubarak bin Kharbash مدیر عامل بخش هنر و ادبیات در اداره فرهنگ و هنر دبی Dubai Culture از یازدهمین دوره جشنواره هنری اکوز the Quoz Arts Fest که بیش از 200 ارائه و فعالیت هنری و فرهنگی را به نمایش گذاشت، بازدید کرد.

Dr+Saeed+Kharbash+visited+11th+edition+of+the+Quoz+Arts+Fest-1

این جشنواره همچنین شامل مجموعه‌ای از اینستالیشن‌ها، کارگاه‌ها و رویدادهای هنری، خلاقانه و سرگرمی بود که به میزبانی خیابان السرکال اونیو Alserkal Avenue منطقه خلاق القوز Al Quoz Creative Zone طی دو روز برگزار شد.

این دیدار بخشی از حمایت دبی کالچر از خلاقان در بخش‌های مختلف هنری و خلاق است که با تعهد آن به تحقق چشم‌انداز فرهنگی دبی مبنی بر تبدیل شدن به یک مرکز جهانی فرهنگ، یک مرکز رشد خلاقیت و یک مرکز شکوفا برای استعدادها است. 

دکتر بن خرباش در طول تور خود از این رویداد که با مشارکت استراتژیک با فرهنگ دبی برگزار شد، مجموعه‌ای از اینستالیشن‌ها و نمایشگاه‌های هنری را که با ایده‌ها و سبک‌های متنوع آن‌ها متمایز بودند، بررسی کرد. او توانایی آنها را در بیان دیدگاه های خالقان شان ستود و بر اهمیت و فرصت های حمایتی که برای افراد با استعداد فراهم می کند، تاکید کرد. 

Dr+Saeed+Kharbash+visited+11th+edition+of+the+Quoz+Arts+Fest-4

او تصریح کرد: جشنواره هنرهای کوز با ابتکارات، نمایشگاه‌ها و آثار متنوع خود، کمک کیفی به صحنه خلاقیت محلی می‌افزاید و به حرکت فرهنگی در امارت و تقویت قدرت صنایع فرهنگی و خلاق کمک می‌کند.

بن خرباش با ابوالهول، مدیرعامل موسسه فیکر Abulhoul CEO of Fiker Institute به منظور افزایش دانش و مشارکت فرهنگی بین فرهنگ دبی و بنیاد اندیشه، دیدار کرد. 

وی همچنین مجموعه ای از آثار هنری ارائه شده در جشنواره را بررسی کرد، از جمله دومین دوره نمایشگاه «نمایش هنری ناپدید شده» که توسط گلف فوتو پلاس به سرپرستی کیوریتور هنری سالم السویدی Salem AlSuwaidi برگزار شد. 

این نمایشگاه با هدف جذب مجموعه داران و هنرمندان و توانمندسازی آنها برای به دست آوردن آثار هنری از استعدادهای نوظهور و گروه های هنری مختلف، پرورش شیوه های پایدار در مجموعه هنری برگزار می شود. 

در این بازدید بن خرباش با اثر هنری اینستالیشن «هنوز از اینجا» توسط استودیو PHI با الهام از خرد عشایر و سنت های آنها در مسیریابی، انعطاف پذیری و بقا در محیط های چالش برانگیز آشنا شد. 

Dr+Saeed+Kharbash+visited+11th+edition+of+the+Quoz+Arts+Fest-2

او همچنین «ذهن مهاجر» اثر هنرمند اماراتی موی Moey را که قبلاً در یازدهمین دوره جشنواره هنر و طراحی سکه Sikka Arts به نمایش گذاشته شده بود، بررسی کرد. این قطعه به داستان افرادی می پردازد که مجبور به ترک وطن خود در جستجوی آینده ای بهتر در جای دیگر شده اند. 

بن خرباش از نمایشگاه کربن 12 که میزبان نمایشگاه «پرچم های سرخ» اثر آناهیتا رزمی Anahita Razmi بود، بازدید کرد و مفهوم بنرهای رنگی مورد استفاده برای هشدار را بررسی کرد.

 او در تجربه تعاملی «پژواک طبیعت» که توسط هنرمند ژاپنی یوری سوزوکی Yuri Suzuki ایجاد شده بود، متوقف شد و درک اشکال طبیعی و مصنوعی را از طریق ترکیبی با استفاده از لوله‌ها و شاخ‌ها به چالش کشید. 

جشنواره هنرهای Quoz با هدف ارائه فرصتی برای همه اعضای جامعه برای کشف غنای صحنه هنری محلی از طریق تجربیات فرهنگی و بصری منحصر به فرد است.

Dr+Saeed+Kharbash+visited+11th+edition+of+the+Quoz+Arts+Fest

 این برنامه طیف متنوعی از رویدادهای موسیقی و هنری را شامل می شود که شامل اجراهای دو نفره سودانی مارسیمبا، دو نفر لبنانی رست، و موسیقی زنده تکنو استیک نو بیلز، همراه با نمایش های بصری منعکس کننده فرهنگ جنوب آسیا و غیره است.

السرکال اونیو گالری کربن ۱۲ هنرمند اماراتی دکتر سعید مبارک بن خرباشDr Saeed Mubarak bin Kharbash موسسه فیکر Fiker Institute سالم السویدی Salem AlSuwaidi آناهیتا رزمی Anahita Razmi موی Moey یوری سوزوکی Yuri Suzuki
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین