کد خبر: 49696 A

رابرت پتینسون: "انگاشته" نولان فیلم عجیبی است/ خودم هم نمی‌توانم درکش کنم

رابرت پتینسون: "انگاشته" نولان فیلم عجیبی است/ خودم هم نمی‌توانم درکش کنم

فیلم‌های "انگاشته" و "بتمن" با بازی رابرت پتینسون به ترتیب قرار است در تاریخ ۲۷ تیرماه امسال و در اکتبر سال ۲۰۲۱ اکران شوند.

ایران آرت: رابرت پتینسون پس از سال‌ها بازی در فیلم‌های مستقل، به زودی دو فیلم بزرگ مگا-بلاک‌باستر روی پرده خواهد داشت. فیلم "انگاشته" به کارگردانی "کریستفر نولان" اولین فیلم استودیویی پتینسون پس از چندگانه‌ی "گرگ‌ومیش" در سال ۲۰۱۲ است. این بازیگر در سال ۲۰۲۱ نیز فیلم "بتمن" به کارگردانی "مت ریوز" را روی پرده دارد. پتینسون اخیراً در مصاحبه با مجله‌ی GQ علت این چرخش ناگهانی به سمت فیلم‌های استودیویی را تمایلش به "حیات تجاری" بخشیدن به دوران بازیگری‌اش می‌داند.

پتینسون می‌گوید: "اوایل سال گذشته بیکار بودم و وقتی با ایجنتم تماس می‌گرفتم می‌گفتم: "فیلم‌های من نقدهای مثبتی دریافت کرده – این چه وضعی است؟ فکر می‌کردم امسال سال خوبی باشد، اما سال را به شکلی شروع کرده‌ام که گویی در مشتی فیلم آشغال بازی کرده‌ام.""

ایجینت پتینسون جواب می‌دهد: "همه فکر می‌کنند تو نمی‌خواهی در این فیلم‌ها‌ی [استودیویی] بازی کنی." اما این‌گونه نبود. بازیگر بریتانیایی پس از "گرگ‌ومیش"، فیلم‌هایش را بر اساس کارگردان‌ها انتخاب کرد و با "ورنر هرتسوک"، "کلر دنی"، "دیوید کراننبرگ" و برادران سفدی و "رابرت اگرز" همکاری کرد. در بسیاری از موارد، بازی پتینسون نجات‌بخش این فیلم‌های مستقل بود و پخش‌کنندگان و سرمایه‌گذاران را می‌فریفت. او می‌گوید پس از سال‌ها بازی در فیلم‌های مستقلی که غالباً در گیشه موفق نبودند، از زیر سایه‌ی فیلم "گرگ‌ومیش" بیرون آمده.

پتینسون می‌گوید: "مسئله‌ای است که می‌توانید بیشتر بر روی آن تکیه کنید. مشکلی که من داشتم این بود که هر چقدر هم که در فیلم‌های مستقلی که دوست داشتم بازی می‌کردم، کسی آن‌ها را نمی‌دید. و این اتفاق ترسناکی است، زیرا نمی‌دانم یک بازیگر چگونه به این شکل می‌تواند به حیاتش ادامه دهد… نمی‌دانم در صنعت فیلمسازی چند نفر واقعاً وجود دارند که بخواهند از تو بدون حیات تجاری حمایت کنند."

به گزارش 30نما، پتینسون می‌گوید هرگز فیلم‌های استودیویی بزرگ را نادیده نمی‌گرفته اما بیشتر به همکاری با فیلمسازان مستقل گرایش داشته. او با بازی در "انگاشته" و "بتمن" هم با فیلمسازان بزرگی مانند نولان و ریوز همکاری می‌کند و هم اثر او دیده خواهد شد. در صورت موفقیت تجاری این دو فیلم، پتینسون "حیات تجاری" خودش را تقویت می‌کند و بعد می‌تواند دوباره چند سالی به بازی در فیلم‌های مستقل بپردازد. 

پتینسون می‌گوید اگرچه چند ماه صرف تولید "انگاشته" کرده اما برای درک فیلم به کمک هم‌بازیانش از جمله "جان دیوید واشینگتن" نیاز پیدا می‌کرده. فیلم جدید نولان در مورد گروهی از جاسوسان بین‌المللی است که با استفاده از "وارونگی زمان" می‌کوشند مانع از وقوع جنگ جهانی سوم شوند.

او در مصاحبه با مجله‌ی "اسکوایر" می‌گوید: "فیلم فوق‌العاده پیچیده‌ای است، مثل دیگر فیلم‌های کریس. یعنی شما باید وقتی به صورت کامل ساخته و تدوین شد، سه یا چهار بار آن را ببینید تا معنای واقعی‌اش را درک کنید." پتینسون اضافه می‌کند: "وقتی در حال بازی در این فیلم‌ها باشید… تا چند ماه با خود می‌گفتم: "من… من واقعاً و صادقانه نمی‌دانم که این فیلم را حتی به شکل مبهم درک می‌کنم یا نه." و بله، این را به جان دیوید هم گفتم. در آخرین روز فیلمبرداری، از او در مورد یکی از صحنه‌ها سؤالی پرسیدم، و فهمیدم که برداشت عمیقاً غلطی از شخصیت داشته‌ام."

پتینسون می‌گوید:‌ "در پایان فیلم پیوندی میان مخفی بودن حقایق وجود دارد که شاید هیچ‌یک از ما انتظارش را نداشتیم. آن‌وقت بود که آن را درک کردم، اما جان دیوید پیش‌تر فهمیده بود. باید می‌دانست که چه اتفاقاتی در حال وقوع است."

فیلم "انگاشته" قرار است در تاریخ ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر ماه ۱۳۹۹) و فیلم "بتمن" در اکتبر سال ۲۰۲۱ اکران شود.

 

کریستوفر نولان نولان فیلم عقیده انگاشته فیلم انگاشته
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین