کد خبر: 49477 A

کریستوفر نولان با فیلم جدیدش سنت‌شکنی کرد

کریستوفر نولان با فیلم جدیدش سنت‌شکنی کرد

کریستوفر نولان و رابرت پتینسون، کارگردان و بازیگر فیلم Tenet در گفتگویی تازه درباره این فیلم صحبت کردند.

ایران آرت: یکی از سنت‌های فیلمسازی "کریستفر نولان" این است که بازیگران و عوامل فیلم را پیش از شروع فیلمبرداری دور هم جمع کند و فیلم‌هایی که منبع الهام کارگردان بوده‌اند را برای آنان به نمایش درآورد. نولان پیش از تولید "شوالیه‌ی تاریکی"  فیلم "مخمصه" و پیش از "دانکرک" فیلم "در جبهه غرب خبری نیست" "نبرد الجزیره" را برای عوامل پخش کرد.

این فیلمساز در مصاحبه با مجله‌ی "توتال فیلم" فاش کرده است که تعمداً این سنت‌ را برای "عقیده" شکسته زیرا هدفش این بوده که از کلیشه‌های ژانر جاسوسی دوری کند. 

نولان می‌گوید: "جالب است که این یکی از فیلم‌هایی است که پیش از ساختنش فیلمی را نمایش نداده‌ام. دلیلش این بود که فکر می‌کردم همه‌ی ما فیلم‌های ژانر جاسوسی را پوست و استخوان درک کرده‌ایم. راستش می‌خواستم براساس خاطره و احساسی که از آن ژانر دارم کار کنم نه خصوصیاتی که دارد."

نولان در ادامه می‌گوید: "ژانر را کاملاً در عمق وجودم درک کرده‌ام. لازم نیست به فیلم‌هایش ارجاع دهم و دوباره نگاهی به آن‌ها بیندازم. تلاشی است برای برقراری ارتباط مجدد با خاطرات دوران کودکی با این فیلم‌ها، و اینکه انجام کارهای جدید و تازه در ژانر چه حسی می‌تواند داشته باشد. باید ژانر را به جاهایی برد که پیش از این نرفته است، و به همین علت است که تا به حال هیچ‌کس موفق نشده نسخه‌ی "جیمز باند" خودش یا چیزی مانند آن را خلق کند. جواب نمی‌دهد. مسئله فقط این نیست. بیشتر کوششی است برای خلق نوعی هیجان سرگرم شدن با مقیاسی عظیم که در دوران کودکی با آن فیلم‌ها تجربه کردم."

سنت‌شکنی «کریستفر نولان» با Tenet

به گزارش 30نما، "عقیده" نولان یک فیلم جاسوسی حماسی با بازی "جان دیوید واشینگتن" و "رابرت پتینسون" توصیف شده که با استفاده از "وارونگی زمان" سعی دارند از وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری کنند.

پتینسون در مصاحبه با "توتال فیلم" می‌گوید "عقیده" یک مأموریت تقریباً ناممکن بوده است: "در لحظاتی فکر می‌کنید که فیلم جذاب است، اما چنان دیوانه‌وار می‌شود که تقریباً دیدنش ترسناک است. وقتی در مورد فیلم حرف می‌زنم یک احمق به نظر می‌رسم. زیرا علاوه بر – حتی نمی‌دانم چطور بگویم؟ فیزیک نظری پیشرفته؛ فکر می‌کنم با گفتن این عبارت مشکلی برایم پیش نیاید –میلیاردها روش مختلف برای خوانش آن وجود دارد. به‌شدت پیچیده است؛ اگر کریس نولان پشت فیلم نبود می‌گفتی: "درک این فیلم ناممکن است.""

برادران وارنر قرار است "عقیده" را ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر ماه ۱۳۹۹) در سالن‌های سینما اکران کند اما تمامی نشانه‌ها از به تعویق افتادن نمایش فیلم حکایت می‌کنند.

کریستوفر نولان هالیوود نولان رابرت پتینسون فیلم انگاشته
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین