کد خبر: 59180 A

ساعد هدایتی: با مهران مدیری هیچ قراردادی ننوشتم/ دیابت دارم و می‌ترسم کار کنم

ساعد هدایتی: با مهران مدیری هیچ قراردادی ننوشتم/ دیابت دارم و می‌ترسم کار کنم

ساعد هدایتی بازیگر "پاورچین" و "شب‌های برره" می‌گوید از سریال‌هایی مانند "نون خ" و "بوتیمار" پیشنهاد همکاری دریافت کرده اما به دلایلی در این این سریال‌ها حضور پیدا نکرده است.

ایران آرت: مصطفی میرجانیان در خراسان نوشت: بعد از دلخوری‌های سحر زکریا، گلایه‌های سعید پیردوست از سال‌ها خانه نشینی و... تصور می‌کردیم ساعد هدایتی هم این روزها دل پری از مهران مدیری داشته باشد. او که چهره‌اش را بیشتر با سریال‌های شب‌های برره، مرد هزار چهره، باغ مظفر، پاورچین و...  می‌شناسیم  بعد از سال‌ها بیکاری می‌گوید، هیچ گلایه‌ای از مدیری ندارد و هرکدام از حاشیه سازی‌های همکارانش دلایلی دارد اما این عصبانیت چه علتی دارد که همه تیم مهران مدیری به آن مبتلا شده‌اند؟

این روزها که سریال به یادماندنی پاورچین از شبکه آی فیلم بازپخش می‌شود در گفت وگو با ساعد هدایتی، بازیگر نقش سعید در این سریال همین‌ها را پرسیدیم.

این روزها کجا و مشغول چه کاری هستید؟ علت کم‌کاری‌تان چیست؟

در خانه هستم. فیلم کوتاهی دارم که برای یک رسانه خصوصی و یک صفحه اینستاگرامی ساخته شده است. طی این مدت چند پیشنهاد کاری از تلویزیون داشتم، اما آخرین کارم با محمد متوسلانی برای فیلم «ارثیه فامیلی» بود. این فیلم آماده شده اما هنوز به اکران نرسیده است. آیا شما در این مدت از تلویزیون سریال تاپ و خوبی دیده‌اید؟ فعلا   برنامه خاصی در تلویزیون نداریم که برای بازی در آن شوق و اشتیاقی وجود داشته باشد. آقای مدیری هم این روزها درگیر دورهمی است و سریال دراکولا را منتشر کرده. سریالی که بازیگران خاص خودش را دارد و همگی از بچه‌های تئاتری هستند. او هنوز با تیم سابقش کاری نساخته که ما هم در خدمتش باشیم.

یعنی کم‌کاری خواسته خودتان بوده است؟

به تازگی بازیگرهای طنز خیلی زیاد شده‌اند. روی این حساب شاید بعضی کارگردان‌ها، قدیمی‌ها را در یاد نداشته باشند. آن‌ها وقتی بازیگرشان را انتخاب و کار را شروع می‌کنند، یکهو یادشان می‌افتد که آن بازیگر مطرح قدیمی هم برای فلان نقش، مناسب بوده است. هر پروژه بیشتر از 20-30 بازیگر ندارد و با این همه هنرمند، ما در یاد کارگردان‌ها نمی‌مانیم. البته خیلی‌ها هم واقعا لطف دارند. بعد از شیوع کرونا چند فیلم و سریال مطرح بوده اما به خاطر سنم ترسیدم که کار قبول کنم. مثلا همین اواخر، سعید آقاخانی برای سریال «نون.خ» و آقای رسام برای سریال «بوتیمار» با من تماس گرفتند، اما من واقعا ترسیدم که کار را قبول کنم. چون در بحبوحه بحران کرونا هستیم. من هم سنم بالا رفته و هم دیابت دارم و ترسیدم که در این شلوغی‌ها برایم اتفاقی بیفتد. برای همین، کار را قبول نکردم. خیلی از دوستانم مثل زنده‌یاد کریم اکبری مبارکه و پرویز پورحسینی در کار به کرونا مبتلا شدند. من هم گفتم چرا باید برای یک لقمه نان، خودم را در خطر بیندازم؟ ترجیح دادم بنشینم تا اوضاع کرونا بهتر شود.

با مهران مدیری همچنان ارتباط دارید؟

بله، ما در تولدها و مناسبت‌ها با هم ارتباط داریم. آقای مدیری به خاطر تعداد زیاد کارهایی که انجام می‌دهد، خیلی مشغول است. او هم می‌نویسد، هم کارگردانی و دکوپاژ  و اجرا می‌کند و... بنابراین خیلی سرش شلوغ است و به سختی می‌توان او را دید. او این قدر مشغله‌های فراوانی دارد که فرصت نمی‌شود 10 دقیقه با آرامش یک جا با آقای مدیری بنشینید و او را ببینید ولی ما با هم ارتباط تلفنی داریم. مثلا 18 فروردین تولد آقای مدیری و دو روز بعد هم تولد من بود. ما در واتس آپ برای هم گل فرستادیم!

شما و همکاران‌تان در سریال‌های «پاورچین»، «شب‌های برره» و... به تازگی ناراحتی‌هایی را از مهران مدیری بیان کرده‌اید و گاه با بغض علیه او صحبت می‌کنید. دلیل این اتفاق چیست؟

بارها چند خبرنگار از رسانه‌های زرد با ما تماس گرفته‌اند. من یا همکارانم چیزی را وسط متن گفته‌ایم که نیاز به توضیحاتی دارد اما رسانه‌ها جمله‌ای را تیتر کرده‌اند که با اصل حرف‌هایمان تناقض دارد. مثلا یک بار در رسانه‌ای گفتم، هنوز دستمزد سریال «قهوه تلخ» و «شب‌های برره» را نگرفته‌ام ولی جوری تیتر زدند که انگار مهران مدیری مقصر است و من از او طلبکارم. در صورتی که مهران مدیری، کارگردان است و تهیه‌کننده  پول ما را نمی‌دهد. من هنوز هم می‌گویم که پولم را از این سریال‌ها نگرفته‌ام ولی این به مهران مدیری ربطی ندارد. چند وقت پیش از همان رسانه تماس گرفتند و در پاسخ‌شان گفتم که چرا مردم را گمراه می‌کنید؟ بعضی‌ها حوصله ندارند مطلب مصاحبه را بخوانند و فقط تیترها را می‌بینند و این‌طوری فریب می‌خورند. خدا را شکر مهران مدیری من را می‌شناسد که اهل این حاشیه‌ها نیستم. گذشته از همکاری هنری، من همیشه عاشق مهران مدیری بوده‌ام. اگر یک درصد در جامعه مطرح هستم، آن را مدیون مهران مدیری می‌دانم. ما هیچ دلخوری از مهران مدیری نداریم. او هر موقع در سریالی تهیه‌کننده بوده، من هیچ قراردادی با او ننوشتم، چون به خودم اجازه چنین کاری ندادم. شاید این حرفه‌ای نباشد ولی ما با هم دوست هستیم و نان و نمک همدیگر را خورده‌ایم.

بعضی از همکاران‌تان فارغ از رسانه‌ها، در صفحات اجتماعی‌‌شان هم ناراحتی‌شان را از مهران مدیری می‌نویسند. ماجرا چیست؟

درباره بازیگران دیگر من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. شاید آن‌ها هم به خاطر چند رسانه زرد، حاشیه‌ساز شده‌اند یا ممکن است ناراحت شده باشند که چرا در کاری حضور نداشته‌اند ولی به نظرم لزومی ندارد به خاطر رفاقت و دوستی، من در همه کارهای مدیری حاضر باشم. این که مهران مدیری در همه کارهایش باید من را شرکت دهد، یک ادعای خودپسندانه است وگرنه هر سریال و هر فیلمی بازیگر خاص خود را دارد. بعضی فکر می‌کنند ما یک تیم هستیم و باید در همه کارهای آقای مدیری باشیم ولی من در این 22 سال که با آقای مدیری هستم هیچ‌گونه دلخوری نداشته‌ام. در آینده اگر در کارهای او باشم یا نباشم هیچ گلایه‌ای ندارم. ما رفیق هستیم. حتما لازم نیست که مدام دست‌مان در جیب همدیگر باشد.

مهران مدیری ساعد هدایتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین