کد خبر: 66694 A

کی سرمو دل تورو، دل تورو

کارگردان مشهور: خلق اثر هنری با کمک هوش مصنوعی توهینی است به خود زندگی

کارگردان مشهور: خلق اثر هنری با کمک هوش مصنوعی توهینی است به خود زندگی

هوش مصنوعی امروز می‌تواند پرتره انسان را «تولید» کند و حتی تصاویری شبیه به آثار «وس اندرسون» بیافریند.

ایران آرت: خلق اثر هنری با هوش مصنوعی با برنامه‌هایی مانند دال-ای (DALL-E) و میدجورنی (Midjourney) سهل‌تر از همیشه شده اما هنوز منتقدین زیادی دارد.

هوش مصنوعی امروز می‌تواند پرتره انسان را «تولید» کند و حتی تصاویری شبیه به آثار «وس اندرسون» بیافریند. به‌رغم همه این فرصت‌های بی‌انتها، ‌«گی‌یرمو دل تورو» فیلمساز برنده اسکار با نقل قول از «هایائو میازاکی» می‌گوید خلق اثر هنری با کمک هوش مصنوعی «توهینی است به خود زندگی.»

دل تورو در مصاحبه با «دیسایدر» می‌گوید: «من از هنری که توسط انسان‌ها خلق می‌شود لذت می‌برم و مخاطبش هستم. کاملاً تحت تأثیرش قرار می‌گیرم. اما به نقش‌ونگارهایی که توسط ماشین‌ها و برون‌یابی اطلاعات ساخته می‌شوند علاقه‌ای ندارم.» او در ادامه از هنرمندان بزرگی مانند میازاکی و طراحان کتاب‌های کامیکی مثل «دیو مک‌کین» نام می‌برد که از منتقدین هنر ماشینی‌اند.

به گزارش ۳۰نما، این کارگردان پاییز امسال در واکنش به انتشار مقاله‌ای در نکوهش آثار «مارتین اسکورسیزی» نسبت به آینده فرهنگ عامه اظهار نگرانی کرده بود: «وقتی چنین مقالاتی را می‌خوانم که یکی از نیروهای بی‌خطر و یکی از خردمندترین‌ها را هدف گرفته، لرزش‌های فروپاشی قریب‌الوقوع فرهنگ را احساس می‌کنم. می‌پرسم: «برای چه؟» و خود را سرگشته می‌یابم.»

دل تورو اخیراً فیلم استاپ-موشن «پینوکیو» (Pinocchio) را از نتفلیکس پخش کرده است.

 

دل تورو گی یرمو دل تو رو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین