کد خبر: 67326 A

سریال کتونی زرنگی، رسول ملاقلی‌پور، برزو ارجمند

حذف برزو ارجمند و رفع توقیف یک سریال/ ملاقلی‌پور: گرانی گوشت هم باعث حذف یک سکانس شد

حذف برزو ارجمند و رفع توقیف یک سریال/ ملاقلی‌پور: گرانی گوشت هم باعث حذف یک سکانس شد

کارگردان سریال کتونی زرنگی می‌گوید: به بخش اقتصاد و سیاست هم ورود کردیم. سه سال پیش صحنه ای داشتیم که جوشکاری، خانه یک کاراکتر را پلمپ می‌کرد و دیالوگش این بود که زندگی‌اش نمی چرخد، خیلی وقت است خانواده‌اش گوشت نخورده‌اند. این صحنه به صورت اتفاقی به خبر شب‌های پیش خورد که بحث گرانی گوشت مطرح بود و این سکانس حذف شد.

ایران آرت: بهمن سال ۹۸، شبکه سه سیما به دلیل آنچه پس از اتفاق‌هایی در فضای مجازی، «خطای فاحش کارگردان» عنوان کرد، پخش سریال «کتونی زرنگی» را پیش از آغاز متوقف کرد و با وجود توضیحات کارگردان و تهیه‌کننده به پخش این سریال رضایت نداد. حالا پس از سه سال با حذف برخی صحنه ها و بازی یکی از بازیگران این مجموعه به آنتن تلویزیون راه پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، علی ملاقلی‌پور با اشاره به ساخت «کتونی زرنگی» و ماجراهایی که به دنبال داشته است، این چنین می‌گوید: "علی ملاقلی‌پور" وقتی حرف می‌زند، حاشیه می‌شود، وقتی حرف نمی‌زند هم حاشیه می‌شود و نمی‌دانم داستان چیست که حاشیه به ما چسبیده است. از طرفی، صاحب فکری و معنوی هر اثری نویسنده و کارگردان هستند. ما هر دو (ملاقلی پور و محسن ملکی) این دغدغه و مراقبت از کار را داشتیم و این احساسِ مال خود بودن را داریم و هر چه که شده برای آن تلاش کردیم

وی با اشاره به پخش سریال «کتونی زرنگی» می‌گوید: در روزهایی هستیم که مخاطب ریزش داشته است و البته من این رویکرد تلویزیون را به فال نیک می‌گیرم؛ اینکه سریالی که توقیف شده بود، حالا با تغییر سیاست‌ها پخش می‌شود. امیدوارم این اتفاق صرفا در مورد «کتونی زرنگی» نباشد و این مسیر برای همکاران دیگر ما که پیشکسوت هستند باز شود و مشکل سریال‌های دیگر هم حل و پخش شوند. به هر حال این آثار با پول عمومی ساخته شده است و باید به دست مردم برسد.

به نقل از ایسنا، این کارگردان در ادامه درباره حذف بازی برزو اجمند از این سریال و سرنوشت کاراکتر این بازیگر، نیز توضیح می‌دهد: آن کاراکتر حذف نشد اما بازی برزو ارجمند حذف شد. زمانی که تلویزیون اعلام کرد این کار قرار است پخش شود، سریال آماده بود؛ اما مسئله‌ای که بود به دلیل شرایط روز عنوان کردند که بازی ارجمند نباید باشد؛ برای ما سوال پیش آمد که چرا در چنین شرایط مشابهی بازی حمید فرخ نژاد منتشر می‌شود؛ اما آنها (مسوولان صداوسیما) اعلام کردند که خودشان نسبت به پخش بازی این بازیگر هم شاکی هستند ولی نمی‌توانند اقدامی کنند.

 

کتونی زرنگی

وی درباره راهکارهای حذف بازی یکی از بازیگران «کتونی زرنگی»، می‌گوید: ما برای اینکه به این کاراکتر و سریال لطمه‌ای نخورد، رایزنی کردیم که نقش کاظمی که ارجمند بازی کرد، حفظ شود اما سیاست‌های صداوسیما پذیرا نبود و قرار بر حذف شد. از آنجا که حذف کامل سکانس‌های این شخصیت به کار لطمه می‌زد و در عین حال بازیگر نقش اصلی نبود، نهایتا قرار شد بخش‌های مربوط آن میزان را که لازم بودف دوباره ضبط کنیم. با ترفندهای کارگردانی و برای اینکه پروژه را نجات بدهیم که در پخش لطمه نخورد، با حداقل بازیگران فرعی ظرف پنج روز ضبط داشتیم و توانستیم آن بخش‌ها را جبران کنیم و حمید ابراهیمی جایگزین شد که به تازگی قسمتی از بازی وی پخش شده است.

ملاقلی‌پور در ادامه چنین بیان کرد: تلاش کردم زحمت ۲۰۰ نفر از عوامل ما به باد نرود. متاسفانه من خودم در این سه سال هم در تلویزیون و هم از سوی ساترا ممنوع‌الکار بودم و فشارهایی بر دوش خودم بود، اما تلاش کردم نتیجه زحمات گروه را به سرانجام برسانم.

این کارگردان سپس درباره تجربه ساخت سریال «کتونی زرنگی» گفت: سعی کردیم جرات داشته باشیم و لزوما سمت کمدی‌هایی که جواب داده یعنی کمدی های کلامی نرویم. از اینکه سمت کمدی‌های فانتزی برویم یا شوخی در موقعیت های مختلف و کاراکترهای مختلف داشته باشیم، نترسیدیم. فارغ از فضای اجتماع و خانواده و با وجود اینکه طنزمان کار اجتماعی خانوادگی بود، به بخش اقتصاد و سیاست هم ورود کردیم. سه سال پیش صحنه ای داشتیم که جوشکاری، خانه یک کاراکتر را پلمپ می‌کرد و دیالوگش این بود که زندگی‌اش نمی چرخد، خیلی وقت است خانواده‌اش گوشت نخورده‌اند. این صحنه به صورت اتفاقی به خبر شب‌های پیش خورد که بحث گرانی گوشت مطرح بود و این سکانس حذف شد.

 

61554844

بازیگران این سریال عبارتند از: هدایت هاشمی، افسانه چهره‌آزاد، ملیکا شریفی‌نیا، زنده‌یاد علی سلیمانی، جواد پورزند، شاپور کلهر و سحر ولدبیگی، با معرفی زوج علیرضا جعفری و مصطفی ساسانی، با حضور محمود جعفری و امیرحسین صدیق و بازیگران خردسال رادمهر رزمجوی و عماد شعبانی.

در خلاصه داستان این کمدی اجتماعی‌ آمده است: «آقام همیشه می‌گه زِرنگ ته چاهه… ولی نمی‌دونه اگه من ته چاهم باشم، کفترِ چاهی‌ام، بالاخره می‌پرم!»

برزو ارجمند رسول ملاقلی پور کتونی زرنگی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین