کد خبر: 70126 A

محمدرضا گلزار| رضا رشیدپور

حمایت خبرگزاری دولت از بازگشت گلزار و رشیدپور به تلویزیون/ چهره‌ها که رفتند مخاطب هم رفت

حمایت خبرگزاری دولت از بازگشت گلزار و رشیدپور به تلویزیون/ چهره‌ها که رفتند مخاطب هم رفت

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت با اشاره به اینکه خروج چهره‌ها باعث افت مخاطبان تلویزیون شده است، از بازگشت گلزار و رشیدپور به تلویزیون استقبال کرد.

ایران آرت: ایرنا نوشت: طی روزهای گذشته، انتشار خبر غیررسمی تولید برنامه‌هایی با حضور محمدرضا گلزار و رضا رشیدپور در تلویزیون، موجی از بازتاب‌ها را به همراه داشته است. عده‌ای از حضور این دو چهره معروف، استقبال کرده و عده‌ای دیگر نیز آن را برنتافتند و مخالفت خود را اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، سیاست‌های تلویزیون در سال‌های اخیر، با انتقادهایی همراه بوده است. یکی از انتقادهایی که در این سال‌ها به تلویزیون وارد بوده سیاست کنار گذاشتن سلبریتی‌هایی چون عادل فردوسی‌پور، مهران مدیری، رامبد جوان، احسان علیخانی، رضا رشیدپور، محمدرضا گلزار و ... است.

تلویزیون هر بار که چنین مسائلی مطرح می‌شد، عنوان می‌کرد که این چهره‌ها کنار گذاشته نشده‌اند و می‌توانند با این رسانه همکاری کنند اما چون هیچ برنامه‌ای با حضور این چهره‌ها به روی آنتن نمی‌رفت، این موضوع رسانه ملی، پشتوانه عملیاتی به خود نمی‌دید.

اکنون اما انتشار اخبار غیررسمی بازگشت محمدرضا گلزار و رضا رشیدپور به قاب تلویزیون، موج جدیدی از بحث‌ها در قبال سیاست جدید رسانه ملی را تقویت کرده است. این یک اصل حرفه‌ای در تمام رسانه‌های سمعی و بصری جهان است که آنها، نهایت تلاش خود را برای بهره‌مندی از نیروهای خود به عمل آورده و از حضور آنها، برنامه‌های پرمخاطبی را به تولید می‌رسانند.

خبرگزاری رسمی دولت در ادامه نوشت: در تلویزیون ما، روند کنار رفتن چهره‌های شناخته‌شده طی یک برهه محدود رقم خورد و در یک بازه زمانی، تقریبا بخشی از چهره‌های معروف سالیان اخیر تلویزیون، از روند برنامه‌سازی کنار رفتند. این غیبت ناگهانی، خیلی به چشم مخاطبان آمد و همان زمان این شائبه پررنگ شد که تلویزیون، اعتقادی به ستاره‌های خود ندارد.

عدم‌ توضیح مکفی تلویزیون در کنار تداوم روند غیبت این چهره‌ها سبب شد تا این شائبه، به یقینی نسبی تبدیل شده و چون این چهره‌ها بعضا، عهده‌دار برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون بودند، ناگهان آمار مخاطبان این رسانه، با افت مواجه شد و اتفاق‌های خوبی را برای تلویزیون رقم نزده است.

اما حالا انتشار خبر حضور این ۲ مجری در برنامه‌های آتی تلویزیون، موجی را به وجود آورده است. این تلقی که هر رسانه‌ای می‌تواند بدون حضور چهره‌های شناخته‌شده خود، به مخاطبان گسترده و انبوه برسد، جایی در قاموس رسانه نداشته است. هم‌چنان‌که رسانه ملی نیز در چند سال اخیر با صرف هزینه‌های زیاد جز در چند مورد نتوانست برندسازی چندانی داشته باشد.

به نوشته ایرنا، یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های اخیر تلویزیون، حسینیه معلا بوده است که آمار مخاطب چند وقت اخیر تلویزیون را نیز به نفع خود جابجا کرد. حال اگر این برنامه، از حضور کارشناسان مداح شناخته‌شده بهره نمی‌برد، آیا این میزان موفقیت، نصیب این برنامه می‌شد؟ احتمالاً خیر. بنابراین بهره‌مندی از چهره‌های شناخته‌شده، اهرم و ریسک مطمئنی است که تلویزیون‌ها در سراسر جهان، ولو با صرف هزینه‌های گزاف، به آن روی آورده و نتیجه مطلوب و دلخواه خود را از آن می‌گیرند.

برخی کارشناسان موافقت با حضور این ۲ چهره مشهور، یک گام رو به جلو در مسیر اعتمادسازی بیشتر تلویزیون با مخاطبان خود می دانند و معتقدند این روند به بیشتر شدن مخاطبان و البته رضایت‌مندی از این رسانه می‌انجامد. به اعتقاد این کارشناسان تلویزیون، رسانه مخاطبان انبوه است و باید تمامی سلایق را در نظر بگیرد. مهم‌تر از آن اینکه، تلویزیون در رقابت فراملی، باید خود را با فرمول جهانی وفق داده و با برخی شاخص‌ها سازگاری پیدا کند. بنابراین نمی‌توان رسانه بزرگی چون تلویزیون را نسبت به خواست مخاطبان بی‌تفاوت بود.

 

رضا رشیدپور محمدرضا گلزار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین