کد خبر: 70408 A

کمال تبریزی | مارمولک

کمال تبریزی: اگر فیلم مارمولک امروز ساخته می‌شد کسی را نمی‌خنداند

کمال تبریزی: اگر فیلم مارمولک امروز ساخته می‌شد کسی را نمی‌خنداند

کارگردان فیلم مارمولک دو دهه پس از ساخت این فیلم می‌گوید فیلمی مثل مارمولک برای جامعه امروز دیگر تاثیرگذاری قبل را ندارد.

ایران آرت: خبرآنلاین نوشت: کمال تبریزی، کارگردان فیلم مارمولک در گفت‌وگو با روزنامه هم‌میهن گفت: منوچهر محمدی، تهیه‌کننده فیلم  چندبار از ترس، نصف‌شب به من زنگ زد و گفت، کمال می‌خواهند ما را اعدام کنند؟ درحالی‌که همین فیلم ۲۰سال بعد از تلویزیون پخش شد یا بعد‌ها خیلی‌ها که از آن خوانش‌منفی کرده بودند و مخالف فیلم بودند، اعتراف کردند که پشیمان شده‌اند و ای‌کاش این‌فیلم توقیف نمی‌شد.

او ادامه داد: فیلمی مثل «مارمولک»، برای جامعه امروز دیگر تاثیرگذاری قبل را ندارد. نسل امروز نگاه دیگری به قشر روحانی دارد که با فضای فیلم «مارمولک» و طنز آن مماس نیست و چه‌بسا نتواند او را جذب کند یا بخنداند.

تبریزی گفت: امروز اگر نتوانیم روح زمانه و زبان نسل جدید را درک کنیم، نمی‌توانیم فیلم پرمخاطب بسازیم. فکر می‌کنم الان فیلمسازان و اساساً سینمای‌ما، از جامعه عقب افتاده است و توانایی روایتگری آن را ندارد.فیلمساز امروز فقط به تکنیک‌های فیلمسازی نیاز ندارد، باید با نسل جدید دم‌خور شود و با آنها زندگی کند تا بتواند به درک ملموسی از جهان آنها دست یابد و بتواند این جهان را در جهان سینمایی به تصویر بکشد. فیلمساز ما اگر نتواند جهان جوان امروز را بشناسد، باید فاتحه رئالیسم در سینما را خواند. 

مارمولک 'کمال تبریزی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین