کد خبر: 17122 A

فاجعه کتاب‌خوانی در آمریکا

فاجعه کتاب‌خوانی در آمریکا

آمارها نشان می دهد که طی یک دهه گذشته بازار فروش کتاب در آمریکا در حالت کساد بوده است.

ایران آرت: اداره آمار آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته (25 بهمن‌ماه) آمارهای جامعی از وضعیت اقتصادی این کشور منتشر کرد. در این میان آمارهای مربوط به وضعیت بازار کتاب چندان رضایت‌بخش نبود و با وجود رونق نسبی در برخی حوزه‌های کتاب مانند کتاب‌های الکترونیک و صوتی، بازار فروش کتاب‌ در حالت کساد بوده است.

به گزارش ایبنا به نقل از دیجیتال‌ریدر، آمارها نشان می‌دهد که اگرچه در نیمه نخست سال 2017 میلادی نسبت به سال‌ پیش شاهد رونقی نسبی در بازار فروش کتاب هستیم، اما در کل فروش کتاب در سال گذشته افتی 4درصدی داشته است. بر اساس آمارها، در سال 2017 میلادی فروش کتاب در بازار آمریکا حدود 10میلیارد دلار بوده، درحالی‌که این رقم در سال 2016 میلادی بیش از 11میلیارد دلار ثبت شده است.

از سوی دیگر جدول درآمدهای حاصل از فروش کتاب در آمریکا در یک دهه گذشته نشان از افت نسبی این بازار دارد. اداره آمار آمریکا این اطلاعات را بر اساس داده‌های به دست آمده از میزان فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب مثل بارنزاندنوبل اعلام کرده است.  بر اساس این اطلاعات میزان فروش بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کتاب در آمریکا در 9 هفته انتهایی سال 2017 در مقایسه با زمان مشابه در سال 2016 کاهش نسبی داشته است.

در گزارش اداره آمار به این نکته نیز اشاره شده که این آمارها مربوط به تمام اقلام فروخته شده در کتاب‌فروشی‌ها است و به طور حتم ارقام مربوط به فروش کتاب بسیار پایین‌تر از رقم‌های اعلام شده است. در این گزارش جدولی از میزان فروش کتابفروشی‌ها از سال 2006 تا 2017 اعلام شده است که در هر سال جدید کاهش فروش کتاب مشاهده می‌شود.

 

 

کتابخوانی اداره آمار آمریکا دیجیتال ریدر کتابهای الکترونیک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین