کد خبر: 17083 A

واکنش آقای نویسنده درباره پیدا کردن کتابش در سطل زباله

واکنش آقای نویسنده درباره پیدا کردن کتابش در سطل  زباله

رسولی عمارلویی گفته دو بار کتابش را در اطراف سطل زباله دیده و اتفاقی دردناک تر از این برای نویسنده نیست.

ایران آرت: روزنامه جام جم در چاپ جدیدش به حواشی حوزه کتاب پرداخته است که این یادداشت را در ادامه می خوانید: 

دیروز روز عجیبی برای خبرهای حوزه کتاب بود؛ نه این‌که اتفاق یکپارچه عجیبی در کلان‌روایت کتاب رخ داده باشد، نه! دو نویسنده با دو خبرگزاری گفت‌وگو کردند. یکی خبری عجیب از سرنوشت کتاب خودش داد و دیگری از تعبیری بامزه برای وضع تولید کتاب ایران استفاده کرد؛ بخوانید ماجرای لنگه کفش و سطل زباله و ارتباطشان با کتاب را!

ابتدا از مجید عمیق بگوییم که مترجم ادبیات کودک و نوجوان است و به خبرگزاری ایسنا گفته ما به شکل لنگه‌کفش کتاب تولید می‌کنیم، اما کشورهای خارجی به صورت سلسله‌وار و مجموعه‌ای کار می‌کنند. در واقع انتقاد اصلی او در این گفت‌وگو به خلأ مهندسی تولید در بازار کتاب ایران است. او درباره این حرفش این‌طور توضیح داده: «مهندسی تولید با تولید فرق دارد. ناشران ما به صورت فله‌ای کار می‌کنند، یعنی منطقی پشت تولیدات‌شان نیست. یکی از دلایل شکست ناشران ما در حوزه تألیف این است که به شکل مجموعه‌ای کار نمی‌کنند. ما تولید داریم، اما علم تولید نداریم. ما براساس احساس رفتار می‌کنیم تا منطق. در خارج تولیدکننده میلیون‌ها دلار پول تبلیغات می‌دهد تا مثلا شامپویش فروش برود اما در ایران صرفا آقا یا خانمی بگوید شامپو دارد نایاب می‌شود، این حرف دهان به دهان می‌چرخد و شامپو نایاب می‌شود! به همین سادگی.»

ماجرای دوم اما عجیب‌تر است؛ ارسلان رسولی عمارلویی هم که نویسنده است گفته: هیچ دردی برای یک نویسنده بدتر از این نیست که کتاب‌هایش را در اطراف سطل زباله یا رودخانه و جوی آب گل آلود پیدا کند! رسولی که با خبرگزاری مهر حرف زده، گفته: من خودم دوبار شاهد این اتفاق برای کتاب‌هایم بوده‌ام.

کتاب ارسلان رسولی عمارلویی مجید عمیق
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین