کد خبر: 53169 A

نویسنده‌ای که مدعی است برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۰ می‌شود

نویسنده‌ای که مدعی است برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۰ می‌شود

نویسنده انگلیسی ادعا می‌کند به دلیل انتشار و محبوبیت کتاب جدیدش "باشگاه قتل پنج‌شنبه" ممکن است برنده جایزه نوبل ادبیات شود.

ایران آرت: ریچارد عثمان، نویسنده و مجری انگلیسی که اولین رمانش در ماه سپتامبر منتشر و فروش بالای کتابش موجب ثبت رکورد جدید فروش کتاب از زمان هری پاتر شد ادعا می‌کند ممکن است فردا برنده جایزه نوبل ادبیات شود.

"باشگاه قتل پنج‌شنبه" چنان موفق بود که چهل و پنج هزار نسخه از رمان ریچارد عثمان فقط در سه روز به فروش رفت تا سریع‌ترین فروش یک کتاب جنایی از نویسنده کتاب‌اولی در بخش بزرگسال را به خود اختصاص دهد. حق تبدیل کتاب به نسخه سینمایی هم توسط استیون اسپیلبرگ خریداری شده است.

ریچارد عثمان روی گذشته روی برنده شدن خودش شرط‌بندی هم کرد! عثمان می‌گوید: "اصلاً قابل‌پیش‌بینی نیست. نه؟ شاید برنده شدم."

به گزارش ایبنا کتاب عثمان تا هفته گذشته 200 هزار نسخه به فروش رفت. عثمان هفته گذشته درباره محبویت "باشگاه قتل پنج‌شنبه" گفت: "ناگهان آمریکایی‌ها عاشق کتاب شدند. سپس آلمان، اسپانیا، و تایوان هم به خرید کتاب علاقه‌مند شدند!"

عثمان می‌گوید: "تاکنون استیون اسپیلبرگ را ندیده‌ام چون به دلایلی موفق نشدم به ایالات متحده سفر کنم و او هم به اینجا نیامده است. حتی از طرق زوم هم ندیدمش."

"باشگاه قتل پنج‌شنبه" اولین کتاب عثمان قصه چهار دوست پس از هفتاد سالگی را نشان می‌دهد که به صورت هفتگی با هم ملاقات می‌کنند تا معمای قتل‌های حل‌نشده را حل کند.

 

نوبل ادبیات نوبل ادبیات 2020 ریچارد عثمان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین