کد خبر: 48314 A

معماری سبز فرهنگسرای جدید مکزیکوسیتی/ عکس

معماری سبز فرهنگسرای جدید مکزیکوسیتی/ عکس

فرهنگسرای ARCHIVO مکزیکوسیتی توسط پوشش گیاهی جنگل‌های اطراف احاطه شده است.

ایران آرت: مکزیکو سیتی بزرگترین شهر کشور مکزیک و مرکز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی این کشور است. فرهنگسرای ARCHIVO مکزیکو سیتی که توسط Zeller & Moye Studio با همکاری FR-EE طراحی شده است، توانسته است یک چشم انداز جدید به این شهر ارائه دهد.

فرهنگسرای ARCHIVO مکزیکو سیتی که توسط پوشش گیاهی جنگل های اطراف احاطه شده است، با فضاهای متعدد برای برگزاری نمایشگاه های موقتی و محل برگزاری رویدادهای اجتماعی و کلاس های آموزشی علاوه بر ایجاد اشتیاق در مردم بومی منطقه برای بازدید از این مجموعه، به یکی از مقاصد محبوب گردشگران نیز تبدیل شده است.

به گزارش سایت آبگینه، این فرهنگسرا از شش صفحه افقی با زاویه های نامنظم نسبت به یکدیگر تشکیل شده است که هر یک به کاربری مشخصی اختصاص دارد و برای دسترسی به آن ها باید از مسیر پلکانی مارپیچ دور ساختمان استفاده کرد. این پله های می توانند به عنوان محل برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای اجتماعی و تشکیل جلسات مورد استفاده قرار بگیرند. هر فضای کاربردی در این فرهنگسرا از دو بخش تشکیل شده است؛ یک بخش در داخل ساختمان قرار دارد و بخش دیگر در تراس نیمه باز که بر اساس آب و هوای معتدل منطقه طراحی شده است.

2

صفحه های افقی به شهر و پارک نزدیک فرهنگسرا مشرف هستند و به عنوان تراس در طبقات عمل می کنند. تمام فعالیت های این مجموعه از خیابان و پارک و طبقات قابل مشاهده هستند. بازدیدکنندگان هنگام نزدیک شدن به فرهنگسرا و یا عبور از کنار آن می توانند از تماشای فضای نمایشگاهی لذت ببرند. دیوارهای شیشه ای گالری نیز علاوه بر ایجاد فضای شفاف، حریم خصوصی افراد را نیز حفظ می کند.

3

تراس شهر عنوانی است که به آخرین تراس این فرهنگسرا داده شده است و تاریخ شهر مکزیکو سیتی و چشم اندازهای آینده آن در این بخش به نمایش گذاشته می شود.

 

معماری معمار معماری سبز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین