کد خبر: 66764 A

تئاتر شهر، نمایش، تئاتر

از اجرا برای سالن‌های خالی تا هنرمندانی که حاضر به حضور در جشنواره تئاتر فجر نیستند

از اجرا برای سالن‌های خالی تا هنرمندانی که حاضر به حضور در جشنواره تئاتر فجر نیستند

‌نبود تبلیغات کافی در فضای مجازی باعث شد تا تماشاگری در سالن نمایش نباشد و از سوی دیگر ناآرامی‌ها کار را برای گروه‌های نمایشی سخت کرد. حالا فصل زمستان آغاز شده؛ هر چند برخی از سالن‌های نمایشی به‌خصوص سالن‌های دولتی در تلاش هستند که اجراهای خود را داشته باشند اما تماشاخانه‌های خصوصی همچنان مشکل نبود تماشاگر را دارند.

ایران آرت: همشهری نوشت: چند ماهی می‌شود که تماشاخانه‌ها کمترین اجراهای خود را نسبت به سال‌های گذشته دارند. ‌نبود تبلیغات کافی در فضای مجازی باعث شد تا تماشاگری در سالن نمایش نباشد و از سوی دیگر ناآرامی‌ها کار را برای گروه‌های نمایشی سخت کرد. حالا فصل زمستان آغاز شده؛ هر چند برخی از سالن‌های نمایشی به‌خصوص سالن‌های دولتی در تلاش هستند که اجراهای خود را داشته باشند اما تماشاخانه‌های خصوصی همچنان مشکل نبود تماشاگر را دارند. تماشاگری که باعث زنده نگه داشتن چراغ سالن‌های نمایش می‌شود. تا‌کنون مرکز هنرهای نمایشی صحبت جدی درباره وضعیت سالن‌ها و گروه‌های نمایشی نکرده است. هر چند در این مدت با واریز کمک هزینه‌ها سعی داشته به نوعی به گروه‌ها کمک کند اما به‌نظر کافی نیست. در میان تمام مشکلات، قرار است جشنواره چهل ویکم تئاتر فجر نیز برگزار شود. جشنواره‌ای که شنیده شده برخی‌ها حاضر به حضور در جشنواره نیستند و برخی هم تمرینات خود را در پلاتوها آغاز کرده‌اند.

نمایش مذهبی با بلیت 120هزار تومان

با توجه به ایام فاطمیه و نزدیک شدن به شهادت حضرت زهرا(س) برخی از سالن‌ها، نمایش‌های موضوعی را انتخاب کرده‌اند. مریم شعبانی نمایش «فاطمه» را به سالن سوره حوزه هنری آورده. این نمایش تا 18دی روی صحنه است. نمایشی که برخلاف دیگر نمایش‌های مناسبتی بلیت گرانی دارد. قیمت بلیت نمایش 120هزار تومان تعیین شده که البته گروه تصمیم گرفته تخفیف‌های 50درصدی هم داشته باشد. نمایش «اهالی بنی هاشم» هم برای دومین سال در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود. نمایشی که فروش بلیت ندارد اما وقتی برای رزو رایگان بلیت برای نخستین روز اجرا (پنجم دی ماه) وارد سایت می‌شویم تنها یک صندلی پر شده است.

رکورددار در قیمت بلیت

نمایش‌هایی که عموما در سالن‌ها روی صحنه می‌روند قیمت بلیت‌شان از 50هزار تومان در سالن‌های دولتی شروع می‌شود و در دیگر سالن‌ها بلیت نمایش تا 120هزار تومان به فروش می‌رسد. در میان نمایش‌هایی که اجرا می‌شود، «پرده خانه» گلاب آدینه که در روزهای پایانی اجرایش است، بیشترین قیمت بلیت را دارد، نمایشی که سقف قیمت بلیتش 220هزار تومان است. ایرانشهر هم بعد از مدت‌ها یک نمایش را روی صحنه دارد. نام نمایش «عبدالرضا» است که با بلیت 100هزار تومانی روی صحنه می‌رود.نمایش تا هفته سوم روی صحنه است اما وضعیت فروش بلیت این نمایش هم مانند دیگر آثار نمایشی تعریفی ندارد.

اجرا برای صندلی‌های خالی

مجموعه تئاترشهر که تا ماه پیش برخی سالن‌هایش خالی بود، تلاش دارد تا بتواند اجراهای خود را داشته باشد. «هزار باده هزار باد در هزاره‌های شبِ تو بر تو» عنوان تازه‌ترین نمایش تالار سایه تئاترشهر است که از روز پنجشنبه اول دی به نویسندگی محمدرضا اصلانی، کارگردانی یاسمین عباسی و تهیه کنندگی رضا عباسی در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان تئاتر است. در کارگاه نمایش هم تا نهم دی ماه نمایش «رستم و سهراب» اجرا می‌شود. تا پایان دی ماه در سالن چهارسو نمایش «خانه برنارد آلبا» اجرا می‌شود، نمایشی به کارگردانی آرش امیری. اما در سالن اصلی این مجموعه «هتل ریتاج» که کار مناسبتی است روی صحنه بوده، نمایشی که تا ششم دی ماه ادامه دارد و مشخص نیست مدیریت تئاترشهر چه نمایشی را برای هفته‌های بعد درنظر گرفته است.

حامد شیخی این روزها نمایش «بهرام به روایت هفت‌پیکر» را روی صحنه می‌برد. این نمایش تا پایان دی ماه در چهارسو اجرا می‌شود. هر چند سالن‌های تئاترشهر هر شب اجرا دارند اما همچنان در جذب مخاطب موفق نیستند. نمایش‌هایی که بیشتر صندلی‌هایش خالی است. به‌نظر حتی تخفیف‌های 20تا 30درصدی هم دردی دوا نکرده و تماشاگران میلی به تماشای تئاتر ندارند.

 

تئاتر تئاتر شهر تماشاخانه تئاتر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین