کد خبر: 68022 A

ایران خودرو | پیش فروش ایران خودرو| فروش فوق العاده ایران خودرو

ایران خودرو برای مادران مفت و مجانی شد | هدیه ایران خودرو به مادران

ایران خودرو برای مادران مفت و مجانی شد | هدیه ایران خودرو به مادران

ایران خودرو در دومین پیش فروش از طریق سامانه یکپارچه خودرو سهمیه‌‌ای ویژه برای مادران در نظرگرفته است.

ایران آرت: ایران خودرو در کنار سایپا یکی از دو خودروساز معروف ایران است. به کیفیت محصولات ایران خودرو و سایپا همیشه نقد وارد شده است. پژو 206، پژو 207، پژو پارس و دنا از محصولات پرطرفدار ایران خودرو هستند. قیمت محصولات ایران خودرو در سال 1402 با افزایش مواجه شده است. ایران خودرو به منظور حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای مادران یک شگفتانه در نظر گرفته است. 

جزییات پیش فروش ایران خودرو با عرضه دنا، پژو ۲۰۷ و سورن پلاس به نصف قیمت کارخانه ویژه مادران اعلام شد. موعد تحویل خودروها شهریورماه سال جاری است.

به گزارش اقتصادآنلاین، ایران خودرو در دومین پیش فروش از طریق سامانه یکپارچه خودرو سهمیه‌‌ای ویژه برای مادران در نظرگرفته است. مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌توانند با واریز نصف قیمت کارخانه خودروها ثبت نام اولیه خود را کامل کنند.

دنا پلاس اتوماتیک با موتور شارژ، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و سورن پلاس دوگانه‌سوز خودروهای عرضه شده در طرح جدید ثبت نام خودرو مادران است. مشمولان می‌توانند با واریز کمتر از ۵۰ درصد بهای قیمت کارخانه ثبت نام خود را انجام دهند و هنگام تحویل که شهریورماه ۱۴۰۲ است مابقی وجه را پرداخت کنند.

مادرانی که سال گذشته در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کردند و اسامی آنها به عنوان «بخش سوم اولویت اول پیش فروش خودرو طرح مادران» به شرکت ایران خودرو اعلام شده است می‌توانند در این طرح شرکت کنند. برای این مادران پیامک از سر شماره  خودروسازی ایران خودرو یعنی ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ ارسال شده است.

لینک ثبت نام ایران خودرو برای مادران

همانطور که اشاره شد، قیمت نهایی خودروهای فروش ایران خودرو مادران 1402 مطابق قیمت روز موعد تحویل محاسبه می‌شود. فرد منتخب مبلغ پیش پرداخت علی الحساب خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی ir.ikco.esale واریز کند تا ثبت نام اولیه او کامل شود. عدم واریز کامل پیش پرداخت خودرو به معنای انصراف از طرح خواهد بود.

مهلت واریز وجه ایران خودرو

واریز وجه برای جدیدترین طرح فروش ایران خودرو از روز یکشنبه دهم اردیبهشت ماه شروع شده است و تا روز چهارشنبه هفته آینده یعنی بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

ابلاغ قیمت جدید محصولات ایران خودرو+ جدول قیمت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

مهم؛ شرایط ثبت نام خودرو برای مادران

بر اساس آنچه تاکنون عنوان شده مادران دارای دو فرزند و بیشتر می‌توانند با انجام فرایند ثبت نام سامانه یکپارچه فروش خودرو طرح مادران از سهمیه ۵۰ درصدی خودروسازان استفاده کنند. اما نه همه مادران دارای دو فرزند و بیشتر. بلکه شرط مهم این است که فرزند دوم خانواده و یا بیشتر، از آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد.

اعلام قیمت نهایی محصولات ایران خودرو

قیمت نهایی محصولات ایران‌خودرو ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با احتساب کلیه هزینه‌های جانبی از سوی این شرکت اعلام شد.

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت نهایی ۱۴ محصول ایران‌خودرو ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با احتساب کلیه هزینه‌های جانبی از سوی این شرکت اعلام شد.

اعلام قیمت جدید کارخانه‌ای ۱۴ محصول ایران‌خودرو؛ جدول قیمت ها را ببینید

قیمت محصولات ایران خودرو می ریزد

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: اخبار رسیده از بازار نشان می‌دهد طی دو هفته گذشته و به‌خصوص در چند روز اخیر، قیمت انواع خودرو اعم از داخلی، خارجی و مونتاژی پایین آمده است.

نکته مهم در مورد بازه زمانی موردنظر (دو هفته گذشته) این است که در این مدت ماجرای واردات خودروی کارکرده بسیار جدی شد و از همین رو، خیلی‌ها افت قیمت رخ‌داده در بازار آزاد (به‌ویژه در مورد مونتاژی‌ها و وارداتی‌ها) را ناشی از همین موضوع می‌دانند.

منحنی قیمت بازار خودرو با دریافت این سیگنال قوی که قرار است در کنار واردات خودروهای صفرکیلومتر، مدل‌های دست‌دوم خارجی نیز وارد کشور شوند، تغییر مسیر داده و رو به افت رفته. البته مسائل دیگری مانند خبر تشدید همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (نصب دوربین‌های آژانس در تاسیسات هسته‌ای) و همچنین عقب‌نشینی ارز نیز در نزولی شدن قیمت خودرو تاثیر داشته‌اند، اما به نظر می‌رسد عامل اصلی، ماجرای «کارکرده‌ها» بوده است.

تکرار مشکل عدم ثبت نام در وب سایت ایران خودرو/ ایران خودرو باید نسبت به تضییع حقوق مردم پاسخگو باشد

حالا با توجه به جدی شدن ورود خودروهای کارکرده، دو سناریوی کلی برای آینده بازار خودروی کشور مطرح است:

یکی اینکه واردات خودروهای کارکرده به‌سرعت از مراحل تصویب در صحن علنی مجلس و تایید در شورای نگهبان می‌گذرد و دولت نیز آیین‌نامه مربوطه را در مدت‌زمانی کوتاه تدوین و ابلاغ می‌کند و واردات وارد فاز اجرا می‌شود.

در صورت وقوع این سناریو (و البته اگر عواملی مانند انتظارات تورمی و قیمت ارز جهش نکنند) می‌توان شاهد کنترل و حتی کاهش قیمت خودرو در بازار (تحت تاثیر اجرایی شدن واردات خودروهای خارجی کارکرده) بود. 

قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو - اسفند 1400

سناریوی دیگر این است که مانند ماجرای واردات خودروهای صفرکیلومتر، این بار نیز پروسه مربوط به کارکرده‌ها کند و سخت پیش خواهد رفت و در نتیجه، اثر آن بر منحنی قیمت کمرنگ خواهد بود.

اگر سناریوی نخست را در نظر بگیریم، مجلس شورای اسلامی به‌زودی بررسی لایحه واردات خودروی کارکرده را آغاز کرده و آن را در صحن علنی به رای خواهد گذاشت.

با توجه به نگاه مثبت نمایندگان به واردات خودرو، احتمال رای آوردن آن بالاست، تنها می‌ماند نظر شورای نگهبان. با توجه به اینکه شورای نگهبان پیش‌تر موضع مثبتی در قبال واردات صفرکیلومترها داشته و از طرفی، هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مخالفتی با ورود کارکرده‌ها ندارد، به نظر می‌رسد مصوبه احتمالی از فیلتر شورای نگهبان نیز عبور خواهد کرد.

 مرحله بعد اما تدوین آیین‌نامه است، که دولت باید آن را انجام دهد. اگر این آیین‌نامه به شکلی منطقی و تا حد امکان سهل نوشته شود و در مدت‌زمانی کوتاه به مرحله ابلاغ برسد، ورود خودروهای کارکرده به کشور وارد فاز اجرا خواهد شد. در آن زمان باید منتظر ماند و دید چه تعداد مجوز برای واردات خودروهای کارکرده صادر خواهد شد، چه آنکه هر چه تعداد خودروی بیشتری وارد شود، اثرگذاری آن بر منحنی قیمت بیشتر خواهد بود. در این سناریو افت قیمت خودروهای وارداتی حاضر در بازار بیشتر خواهد بود.

اما طبق سناریوی دوم، نه‌تنها اجرایی شدن واردات خودرو طول خواهد کشید، بلکه عواملی مانند رشد انتظارات تورمی و افزایش قیمت ارز، اجازه نخواهند داد واردات کارکرده‌ها اثر تمام و کمال خود را بر منحنی قیمت بگذارد. به عبارت بهتر، رشد انتظارات تورمی و قیمت ارز، از تاثیر واردات کارکرده‌ها بر منحنی قیمت خواهند کاست، مخصوصا اگر شرایط برای واردات کارکرده‌ها در تعداد بالا (مثلا همان عدد ۲۰۰هزار دستگاهی که برای صفر‌کیلومترها در نظر گرفته شده) فراهم نشود. بنابراین اینکه چه تعداد خودروی کارکرده خارجی وارد کشور شود، در میزان اثرگذاری آن بر بازار خودرو تاثیر زیادی دارد و در کنار آن، البته مسائلی مانند تعرفه و عوارض کارکرده‌ها (به عنوان عامل تاثیرگذار مهم بر قیمت تمام‌شده) نیز نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

ایران خودرو پیش فروش ایران خودرو فروش فوق العاده ایران خودرو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین