کد خبر: 72173 A

گالری مژده | عظیم مرکباتچی

گالری مژده میزبان عظیم مرکباتچی

گالری مژده میزبان عظیم مرکباتچی

عظیم مرکباتچی پس از دو سال با تازه ترین مجموعه آفرینش های هنری خود به دیوار های گالری مژده باز می گردد.

ایران آرت : گالری مژده عصر جمعه ۱۸ خرداد میزبان تازه ترین مجموعه آثار عظیم مرکباتچی خواهد بود. در این نمایشگاه که " از پی " نام دارد طراحی ها و نقاشی های این هنرمند ارائه می شود.

مونا مبارکشاهی، منقد هنری در استیتمنت نمایشگاه درباره این مجموعه نوشته است:

" در آثار عظیم مرکباتچی موقعیتهایی ساده روزمره و گاه پیچیده و بغرنج و همینطور رؤیا و کابوس به صحنه هایی دراماتیک بدل شده و از گذر این تبدیل است که نمادها استعاره ها و تمثیل های تصویری وی ساخته میشوند. بیان تصویری او در ارتباط با تئاتر همچون صحنه ای از یک پرده است که در آن لحظه منجمد شده ولی از طریق داد و ستد بیان تصویری و صحنه پردازی تئاترال نوعی حرکت و جنبش قابل شناسایی و پیگیری است و این حرکت موجب نوعی صیرورت و جنبش زمان در نقاشی است. عظیم در مقیاس نقاشی همچون یک نویسنده دراماتورژ و کارگردان است که قاب هایش را تصویر و تخیل کرده صحنه پردازی و نورپردازی نموده و برای هر کنشگر تصویر میزانسن و حرکت می سازد و از این طریق چند بیان را در نقاشی کنار هم نشانده و بدین ترتیب نقاشی تنها عرصه تصویر نیست بلکه مبدل به عرصه ای برای صدا ،نور حرکت و بازی میشود و این گونه معنا در داد و ستد مداوم و تمرین و تکرار در استفاده از عناصر بینارسانه ای می شود."

عظیم مرکباتچی

گفتنی ست گالری مژده شهریور دو سال پیش ، نمایشگاه انفرادی دیگری از نقاشی‌های عظیم مرکباتچی با عنوان «هیپوکسیا» را به تماشا گذاشته بود.

عظیم مرکباتچی نقاش و تصویرگر معاصر متولد ۱۳۵۶ در شهر اردبیل است. او شش نمایشگاه انفرادی و بیش از ۳۵ نمایشگاه گروهی را در کارنامۀ خود دارد. مرکباتچی نقاشی را به صورت آکادمیک در مقطع کارشناسی در دانشگاه علم و فرهنگ خوانده و عضو پیوستۀ انجمن نقاشان ایران است. به جز تحصیلات دانشگاهی، مطالعۀ مستمر و فعالیت در شناخت ویژگی‌های رسانۀ نقاشی، موجب ایجادِ بیان شخصی و نوینی در آثار مرکباتچی است. 

نمایشگاه "از پی" تا هشتم تیر در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ دایر است. گالری مژده شنبه ها و روزهای تعطیل رسمی تعطیل است.

گالری مژده عظیم مرکباتچی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین