کد خبر: 72071 A

مریل استریپ: خوشحالم که از چهره من خسته نشده‌اید!/ نخل طلای کن در دستان ستاره افسانه‌ای

مریل استریپ: خوشحالم که از چهره من خسته نشده‌اید!/ نخل طلای کن در دستان ستاره افسانه‌ای

مریل استریپ با چشمانی اشکبار در شب افتتاحیه هفتادو هفتمین جشنواره فیلم کن، نخل طلای افتخاری را دریافت کرد.

ایران آرت: مریل استریپ سه‌شنبه شب این هفته در مراسم افتتاحیه جشنواره کن پیش از دریافت یک جایزه افتخاری «نخل طلا» دو دقیقه به صورت ایستاده تشویق شد. این بازیگر برنده اسکار به شوخی وانمود کرد که از تشویق‌ها خسته شده و مراسم را ترک می‌کند.

«ژولیت بینوش» بازیگر فرانسوی که احساساتی به نظر می‌رسد این جایزه را به استریپ تقدیم کرد و گفت: «وقتی شما را روی پرده می‌بینم، شما را نمی‌بینم... این از کجا نشأت می‌گیرد؟ به همین شکل متولد شده‌اید؟ نمی‌دانم، اما در شما مؤمنی وجود دارد؛ مؤمنی که به من امکان می‌دهد بازیگری شما را باور کنم.»

بینوش پس از نام بردن از فیلم‌هایی چون «جولی و جولیا» (Julie and Julia) و «تصمیم سوفی» (Sophie's Choice) اضافه می‌کند: «شما نگاه ما به سینما را تغییر دادید.»

به گزارش 30نما، استریپ از جشنواره کن قدردانی می‌کند که پس از ۳۵ سال وقتی «فریادی در تاریکی» (Evil Angels) او را دوباره دعوت کرده است. او پس از پخش ویدیویی از کارنامه‌اش می‌گوید: «مثل نگاه کردن از پنجره یک قطار سریع‌السیر است، تماشای جوانی‌ام که به میانسالی پر می‌کشد و به صحنه‌ای که امشب رویش ایستاده‌ام می‌رسد. چهره‌ها و مکان‌های خیلی زیادی را به یاد می‌آورم.»

مریل استریپ

استریپ سفر قبلی خود به کن را به یاد می‌آورد: «تا آن زمان مادر سه فرزند بودم، داشتم ۴۰ ساله می‌شدم و فکر می‌کردم بازیگری‌ام به پایان رسیده. برای بازیگران آن زمان تصور غیرواقع‌بینانه‌ای نبود. و تنها به این دلیل امشب اینجا هستم و ادامه دادم که هنرمندان بسیار بااستعدادی با من همکاری کردند... خیلی خوشحالم که از دیدن چهره من خسته نشده‌اید و از قطار پیاده نشده‌اید. مادرم که معمولاً درباره همه‌چیز درست می‌گوید، به من گفت: «مریل، عزیزم، خواهی دید. همه‌اش خیلی زود می‌گذرد. خیلی زود.» و گذشته و می‌گذرد. به جز سخنرانی من که بسیار طولانی است.»

پیش از استریپ فیلمسازانی چون «جرج لوکاس» کارگردان «جنگ ستارگان» و «فرانسیس فورد کاپولا» این جایزه افتخاری را دریافت کرده بودند. استریپ نامزد ۲۱ جایزه اسکار شده و در طول پنج دهه بازیگری برای «کریمر علیه کریمر» (Kramer vs. Kramer)، «تصمیم سوفی» و «بانوی آهنین» (The Iron Lady) سه جایزه اسکار را دریافت کرده است.

 

مریل استریپ ژولیت بینوش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین