کد خبر: 65422 A

کایلی جنر، استیون اسپیلبرگ، دریک، جت شخصی، محیط زیست

کایلی جنر، اسپیلبرگ‌ و دریک جنایتکار نامیده شدند/ سلبریتی‌های سرمایه‌دار با جت‌های شخصی روی اعصاب حامیان محیط زیست

کایلی جنر، اسپیلبرگ‌ و دریک جنایتکار نامیده شدند/ سلبریتی‌های سرمایه‌دار با جت‌های شخصی روی اعصاب حامیان محیط زیست

پس از کایلی جنر، استیون اسپیلبرگ و دریک به خاطر پرواز با هواپیماهای شخصی برای مسیرهای کوتاه «جنایتکار» نامیده شدند.

ایران آرت: در سال ۲۰۲۲ به کرات ثابت شده است که حریم خصوصی به ویژه برای سلبریتی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی کوچک‌ترین اقدامات خود را ثبت و گزارش می‌کنند بی‌معناست. از سوی دیگر، سلبریتی‌ها با نشر این حرکات معنای ثروتمند بودن را به آدم‌های معمولی می‌فهمانند. مکیدن خون‌آشام‌گونه منابع سیاره زمین به نظر یکی از معانی ثروتمند بودن است.

«کایلی جنر» یکی از این سلبریتی‌هاست که اخیراً تصویری از خود با «تراویس اسکات» رپر منتشر کرد در حالی که دو جت شخصی پشت سر آن‌ها دیده می‌شد. او می‌نویسد: «با مال من برویم یا مال تو؟» این پس‌زمینه خوشایند زنان نسل هزاره نبود.

به گزارش ۳۰نما، این هفته یک صفحه توییتر به نام «سلب‌جتس» (CelebJets) که جت‌های شخصی سلبریتی‌ها را ردیابی می‌کند، ادعا کرد که «کایلی جنر» پروازی ۱۷ دقیقه‌ای با جت شخصی در کالیفرنیا داشته در حالی که «پیج سیکس» می‌نویسد طی کردن همین مسیر با اتومبیل ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. اما این اولین بار نیست که سلبریتی‌ها به بحران محیط زیست بی‌توجهی می‌کنند.

«سلب‌جتس» میزان سوختی که برای هر پرواز سلبریتی‌هایی چون «اپرا وینفری» یا «استیون اسپیلبرگ» مصرف و دی‌اکسید کربنی که منتشر می‌شود را نیز گزارش داده است. برای پرواز ۲۴ دقیقه‌ای اخیر اسپیلبرگ به نیویورک نزدیک به ۵۹۰ لیتر سوخت مصرف شده است. «جک سویینی» که این صفحه توییتر را ایجاد کرده می‌گوید برخی سلبریتی‌ها تلاش می‌کنند این اطلاعات از عموم پنهان بماند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییتر و اینستاگرام به جنر تاخته‌اند و او را «جنایتکار تمام-وقت گرمایش زمین» نامیده‌اند. یکی از این کاربران می‌نویسد: «مشتاقم ببینم که «کایلی جنر» تصویری در مورد آگاهی از [بحران] محیط زیست ارسال کند که گویی یک-تنه بیش از اغلب ما با پرواز‌های سه دقیقه‌ای‌اش به محیط زیست آسیب نمی‌رساند.»

کاربری دیگر می‌گوید: «هر بار که نی کاغذی نوشیدنی‌هایم خراب می‌شود، به «کایلی جنر» فکر می‌کنم که چگونه برای یک پرواز ۳ دقیقه‌ای از جت شخصی استفاده می‌کند و به‌شدت عصبانی می‌شوم.»

یکی از کاربران اینستاگرام در صفحه جنر می‌نویسد: «امروز برای آلوده کردن زمین از هواپیمای چه کسی استفاده کنیم؟» کاربر دیگری می‌گوید: «چرا باید مصرف گوشت خودم را محدود کنم و از نی کاغذی استفاده کنم وقتی که جمعیت ۱ درصدی این همه کربن به جو زمین پمپاژ می‌کنند تا به پالم اسپرینگز بروند؟» یک کاربر می‌نویسد: «این فقدان آگاهی [از تغییرات اقلیمی] شگفت‌آور است.»

با سفر ۱۸۴ مایلی اسپیلبرگ از ماساچوست به نیوجرزی با نزدیک به ۲۷۵۴ دلار سوخت، ۴ تن دی‌اکسید کربن و با سفر «دریک» از نیس فرانسه به بارسلونای اسپانیا با ۱۰۳۸۴ دلار سوخت  ۱۶ تن دی‌اکسید کربن تولید شده است. «مارک والبرگ»، «بلیک شلتون»، «جی-زی»، «کیم کارداشیان»، و بسیاری دیگر سابقه استفاده از جت شخصی را دارند.

جنر به همراه دیگر کارداشین‌ها در سریال «کارداشین‌ها» (The Kardashians) هولو به تلویزیون بازگشته است.

 

اسپیلبرگ کایلی جنر دریک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین