کد خبر: 72181 A

گیتار گمشده جان لنون رکورد زد/ عکس

گیتار گمشده جان لنون رکورد زد/ عکس

به گفته حراج‌داران این گیتار، ۵۰ سال بود که گم شده بود و در نهایت در یک اتاق زیر شیروانی پیدا شد.

ایران آرت: یکی از گیتارهای جان لنون که سال‌ها گم شده بود، پس از پیدا شدن در یک حراجی حدود سه میلیون دلار به فروش رفت و به این ترتیب گران‌ترین سازی شد که تاکنون از گروه بیتل‌ها در یک حراجی فروخته شده است.

این گیتار که در «کافه هارد راک» در نیویورک به حراج گذاشته شده بود، در یک مزایده تلفنی، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به فروش رسید.

این گیتار آکوستیک ۱۲ سیمی، محصول «فراموس»، شرکت تجهیزات موسیقی آلمانی است که در سال ۱۹۴۶ تأسیس شد.

19399118_716

همچنین از انواع گیتارهایی است که به نام «هوتنانی»‌ شناخته می‌شوند، یعنی گیتارهایی که بیشتر در اجراهای غیررسمی و دورهمی‌های خودمانی، نوازندگان آن را می‌نوازند.

به گفته حراج‌داران این گیتار، ۵۰ سال بود که گم شده بود و در نهایت در یک اتاق زیر شیروانی پیدا شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، جان لنون، ترانه «عشقت را به هر حال مجبوری پنهان کنی» که در سال ۱۹۶۵ در فیلم «کمک» پخش شد با این گیتار اجرا کرد و بعدها آلبومی را به این نام ضبط کرد و با همین گیتار نواخت.

«خانه حراج جولین» که یادگاری‌های راک اند رول را به فروش می‌گذارد و در فروش اشیای خاطره‌انگیز مربوط به بیتل‌ها رکوردهای جهانی را شکسته است، این گیتار را نیز به حراج گذاشت.

ممممحراجی‌های قبلی این مرکز، شامل یک گیتار آکوستیک لنون، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار و مجموعه‌ای از سازهای کوبه‌ای (درام کیت) مربوط به لودویگ، ستاره گروه رینگو استار است که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به فروش رفت.

دیوید گودمن، مدیر اجرایی این نهاد حراجی گفت که این گیتار جان لنون، مهم‌ترین ساز بیتل‌ها بود که تا به حال به فروش گذاشته شده است.

او گفت: «این گیتار نه تنها بخشی از تاریخ موسیقی است، بلکه نمادی از میراث ماندگار جان لنون نیز است.»

او افزود: «فروش بی‌سابقه امروز گواهی بر علاقه و ارج‌گذاری ماندگار به موسیقی بیتل‌ها و جان لنون است.»

جان لنون گروه بیتلز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین