کد خبر: 16265 A

گالری داران ایرانی به ۲۷ و ۱۶ سال زندان محکوم شدند

ایران آرت : پس از هفده ماه حکم مدیران گالری و بنیاد هنری "آن" اعلام شد

در فضای مجازی خبری دست به دست می شود که پس از گذشت هفده ماه، سرانجام حکم مدیران گالری و بنیاد هنری "آن" اعلام شد. 

گفته می شود دادگاه انقلاب تهران کارن وفاداری  و همسرش آفرین نیساری را با اتهامات امنیتی به ۲۷ و ۱۶ سال زندان و مصادره اموال محکوم کرده است.

این در حالی ست که جامعه هنری خواهان اخبار رسمی و توضیحات بیشتر در باره این خبر هستند و از کامنت ها چنین برمی آید که کسی نمی داند آیا جرم این زوج رابطه ای با فعالیت هنری شان داشته است؟ 

همین خبر می گوید پرونده این زوج در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده که بعد از یک بازداشت "موقت" هفده ماهه، برای آنها قرار وثیقه‌ای به مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان صادر کرده بود.

آفرین نیساری، مدیر گالری "آن" و کارن وفاداری مدیر بنیاد "آن" ، در مرداد ماه سال ۱۳۹۵ دستگیر شده بودند. 

نکته جالب اینکه هشتم دی ماه سال گذشته حدود ٢٠٠ هنرمند و گالری‌دار بیانیه ای را منتشر کردند که خواهان اطلاع‌رسانی درباره وضع این دو گالری‌دار شده بود. 

در این بیانیه که در ایسنا، شهروند و دیگر رسانه ها بازتاب یافت آمده بود : " تا امروز حدود پنج‌ماه از بازداشت و دستگیری آفرین نیساری و همسرشان، کارن وفاداری، مدیران و موسسان گالری و بنیاد فرهنگی" آن" و تعطیلی این مراکز هنری و فرهنگی می‌گذرد. در این مدت، اخبار غیر موثق، شایعات و گمانه‌زنی‌های متعددی میان اهالی هنر و رسانه‌ها درباره این اتفاق صورت گرفته که با انتظار جمعی برای روشن‌شدن وضع آنها همراه بوده است."

در ادامه نامه هنرمندان و گالری‌داران خواستار شفافیت وضع قضائی این دو گالری‌دار شدند و تأکید کرده‌بودند:" "تسریع روند اطلاع‌رسانی شفاف به رفع نگرانی‌های موجود در این مورد کمک خواهد کرد."

اما این بیانیه هرگز پاسخی در پی نداشت تا شایعات و گمانه زنی ها پررنگ تر شود.

در عین حال برخی مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جسته گریخته در دیدار با هنرمندان می گفتند گمان نمی کنند موضوع پرونده هنری و مربوط به گالری داری باشد، لذا امکان پیگیری ندارند.

آفرین نیساری کارن وفاداری گالری آن نگارستان آن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین