کد خبر: 68546 A

قیمت دلار| قیمت دلار امروز| دلار توافقی امروز

قیمت دلار این هفته کاهش پیدا می‌کند | منتظر بمب خبری قیمت دلار باشید

قیمت دلار این هفته کاهش پیدا می‌کند | منتظر بمب خبری قیمت دلار باشید

خبر عزیمت پادشاه عمان به ایران می تواند تاثیری جدی بر قیمت دلار و همینطور قیمت طلا و سکه بگذارد زیرا ممکن است پادشاه عمان حامل اخبار مثبتی از مذاکرات هسته‌ای باشد.

ایران آرت: علیرغم تاکیدات دولت سیزدهم بر حذف دلار از مبادلات ارزی، قیمت دلار همچنان برای بازار ارز ایران مهم است زیرا همچنان معاملات ایران با اکثر کشورهای خارجی با دلار انجام می شود. قیمت دلار در سال های اخیر افزایشی بوده و زمستان سال گذشته حتی به 60 هزار تومان هم رسید. قیمت دلار در بازار آزاد از ابتدای سال 1402 با نوسان همراه بوده و طی هفته های اخیر روندی کاهشی را طی کرده است. خبر عزیمت پادشاه عمان به ایران می تواند تاثیری جدی بر قیمت دلار و همینطور قیمت طلا و سکه بگذارد زیرا ممکن است پادشاه عمان حامل اخبار مثبتی از مذاکرات هسته‌ای باشد. تازه ترین خبر درباره قیمت دلار را در ادامه می خوانید. 

قیمت دلار در آخرین معاملات هفته گذشته محدوده حمایتی خود را از دست داد. سیگنال سفر پادشاه عمان این اسکناس را در مسیر کاهشی قرار داده است. معامله‌گران بازار ارز معتقدند تا مشخص شدن نتیجه این سفر در تهران بازارهای مالی روند کاهشی خواهند داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در نخستین هفته خردادماه هر دو روند افزایشی و کاهشی را پشت سر گذاشت. سه روز ابتدایی هفته گذشته در هر روز دلار ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و بالای محدوده حمایتی ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومانی معامله شد. این اسکناس در روزهای بعد کمی متعادل شد اما محدوده مقاومتی ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومانی را حفظ کرد و در پایان هفته یک خبر سیاسی توانست قیمت اسکناس آمریکایی را به کانال ۵۱ هزار تومانی سوق دهد.

222

خبر عزیمت پادشاه عمان به ایران که قرار است یکشنبه همین هفته انجام شود، توانست بازارهای مالی را با روند نزولی همراه کند. از همین رو برخی معامله‌گران بازار ارز معتقدند کاهش قیمت با شروع هفته جاری سرعت می‌گیرد. فعلا بازار منتظر نتیجه مذاکرات ایران و عمان است و به نظر می‌رسد تا مشخص شدن نتیجه این توافقات و تا پایان یافتن این سفر سیاسی، قیمت دلار در بازار آزاد روند کاهشی محدودی داشته باشد.

این سفر از آن جهت حائز اهمیت است که با توجه به سابقه میانجی‌گری عمان در ماجرای مذاکرات هسته‌ای، بسیاری امیدوارند که این بار هم پادشاه عمان حامل اخبار مثبتی از مذاکرات هسته‌ای باشد. این سفر به‌ویژه در آستانه‌ نشست‌ شورای‌ حکام (۱۵ تا ۱۹ خردادماه) می‌تواند مهم باشد و شاید بتواند گره کور مذاکرات برجام را باز کند.

در آخرین معامله ارز در روز پنجشنبه چهارم خردادماه، دلار با قیمت ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. فعالان بازار ارز معتقدند اگر دلار محدوده حمایتی ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد، احتمال بازگشت این اسکناس به کف کانال ۵۰ هزار تومانی زیاد است.

قیمت نرخ‌های مختلف

به رسم نوسانات قیمتی دلار در مرکز مبادله طلا و ارز ، هر زمان روند نزولی دلار در بازار آزاد آغاز می‌شود، قیمت انواع ارز در مرکز مبادله افزایش می‌یابد. به همین دلیل قیمت دلار روز پنجشنبه در مرکز مذبور تغییر کرد. این اسکناس در سایت بازار متشکل ارزی برخلاف روند کاهشی بازار آزاد با افزایش نزدیک به ۱۰۰ تومانی و با قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۶ تومان معامله شد. دلار حواله نیز نزدیک به ۵۰ تومان رشد داشت و با قیمت ۳۸ هزار و ۶۴۲ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

پایان دوره حبس قیمت دلار | صرافی رادین

قیمت ارزهای موثر

اسکناس یورو روز پنجشنبه در بازار آزاد با قیمت ۵۵ هزار و ۴۳۹ تومان معامله شد و نزدیک به هزار و ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. در سایت بازار متشکل اسکناس یورو به قیمت ۴۵ هزار و ۷۲۶ تومان رسید و کاهش محدودی داشت. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۱ هزار و ۵۶۹ تومان عرضه شد و حدود ۱۰۰ تومان ارزان شد.

روز گذشته درهم در بازار آزاد با رقم ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد و ۱۸۰ تومان کاهش قیمت داشت. قیمت درهم در سایت بازار متشکل ارزی نیز همانند دلار افزایش محدودی داشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۵۲۲ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۵۷۴ تومان عرضه شد.

ریزش قیمت دلار با سیگنال مسقط

دلار تهران با یک خبر سیاسی در آخرین ساعات معاملاتی سوم خردادماه محدوده مقاومتی را از دست داد و دیروز هم بار دیگر به عقب رانده شد

به گزارش اقتصاد24، روند قیمت دلار در نخستین هفته خردادماه را می‌توان در دو بخش بررسی کرد. سه روز ابتدایی هفته جاری در هر روز دلار ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و بالای محدوده حمایتی ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومانی معامله شد. این اسکناس در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش محدودی داشت، اما در واپسین ساعات معاملاتی روز چهارشنبه سوم خردادماه یک خبر سیاسی توانست قیمت اسکناس آمریکایی را به کانال ۵۱ هزار تومانی سوق دهد.

در آخرین معامله دیروز پنج‌شنبه چهارم خردادماه، دلار با قیمت ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. فعالان بازار ارز معتقدند اگر دلار محدوده حمایتی ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد، راحت‌تر وارد کانال ۵۰ هزار تومان می‌شود.

خبر سفر پادشاه عمان به ایران که قرار است در روز یکشنبه هفتم خردادماه انجام شود، توانست بازارهای مالی را با روند نزولی همراه کند. این در حالی است که برخی معامله‌گران معتقدند این کاهش قیمت با شروع دومین هفته خرداد سرعت می‌گیرد و بازار منتظر نتیجه مذاکرات ایران و عمان خواهد ماند.

صرافی ملی نرخ ارز را کاهش داد/ریزش دلار به کانال ۲۷ هزار تومان | اقتصاد24

این سفر سیاسی از این جهت حائز اهمیت است که با توجه به سابقه میانجی‌گری عمان در ماجرای مذاکرات هسته‌ای، بسیاری امیدوارند که این بار هم پادشاه عمان حامل اخبار مثبتی از مذاکرات هسته‌ای باشد. این سفر به‌ویژه در آستانه نشست شورای حکام (۱۵ تا ۱۹ خردادماه) می‌تواند حائز اهمیت باشد و شاید بتواند گره کور مذاکرات برجام را باز کند.

بررسی بازدهی قیمت دلار از روز ۲۸ اردیبهشت تا روز چهارم خردادماه نشان می‌دهد اسکناس آمریکایی ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است. بازدهی دلار این هفته مثبت شد، اما این اسکناس با بازدهی ۰.۵۹ درصدی، کمترین بازدهی را در میان بازارهای مالی داشت.

به عقیده معامله‌گران، موضوع سفر پادشاه عمان به ایران قیمت دلار را کاهش داد. از همین رو کاهشی‌های بازار ارز امید دارند متعاقب این سفر، قیمت دلار با شروع دومین هفته خردادماه به کانال‌های پایین‌تر راه پیدا کند.

به اعتقاد معامله‌گران بازار ارز، نتیجه این نشست چه روند مثبت در جهت مذاکرات برجام باشد و چه بهبود روابط میان ایران و مصر، می‌تواند بازارهای مالی را با روند کاهشی یا ثبات همراه سازد.

آخرین قیمت دلار در بازار ایران | قیمت دلار در صرافی های رسمی چقدر است؟

قیمت دلار به 30 هزار تومان می رسد؟

دلار فعلا میل چندانی برای افزایش ندارد. برخی می‌گویند علت این مساله اخبار مثبتی است که از عالم سیاست شنیده می‌شود و برخی دیگر می‌گویند نقدینگی در دست مردم وارد بازار خودرو شده و فعلا تقاضایی برای خرید دلار وجود ندارد. اگرچه خریدهای خرد مردم، تاثیری بر قیمت دلار ندارد.

بسیاری از کارشناسان می‌گویند روند بازار ارز نزولی نیست و بانک مرکزی با اقدامات دستوری قیمت دلار را در محدوده فعلی نگه داشته و در تلاش است قیمت‌ دلار را وارد کانال ۴۰ هزار تومان کند.

حمیدرضا جیهانی از جمله کارشناس اقتصادی است که می‌گوید بانک مرکزی با ابزارهای مختلف سعی در کنترل قیمت دلار دارد. این کارشناس با اشاره به اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز گفت: «بانک مرکزی ابزارهایی مانند صندوق تثبیت ارزی، اوراق مبادله سلف ارزی، اوراق صندوق‌های دلاری و کالایی بورسی را به کار گرفته است. این اقدامات می‌تواند انتظارات تورمی را کاهش دهد و پوشش ریسک ایجاد کند تا دلالان از فضای بازار دلار و ارز خارج شوند.»

به گفته این کارشناس، بانک مرکزی در تلاش است که قیمت دلار را وارد کانال 40 هزار تومان کند و با «افزایش نظارت‌ در حوزه پولشویی، موضوع مالیات بر عایدی و ارزش افزوده، افزایش نظارت بر تراکنش‌های بانکی و مقرراتی از این دست، تحرک در بازارهای سیاه مثل دلار چهارراه استامبول را کاهش داده و منجر به این شود که جذابیت‌ این بازار برای افراد کم شود.»

شرط دلار ۳۰ هزار تومانی چیست؟

اما مجتبی دیبا، دیگر کارشناس بازار مالی می‌گوید آنچه بر قیمت دلار اثر می‌گذارد انتظارات تورمی است که «فعلا چشم‌انداز تورمی خیلی بزرگ و وحشتناکی دیده نمی‌شود. بنابراین از جهت دیدگاه‌هایی که در سال گذشته بین ایران و عربستان اتفاق افتاد و آرامش نسبی که در بازارها از این زاویه به وجود آمد، بازار ارز نیز آرام گرفت. این مانورهای مساعد سیاسی بر رفتار دلار تاثیر قابل توجهی داشت.»

این کارشناس در پیش‌بینی قیمت دلار، به فاکتور بسیار مهمی مانند برجام اشاره می‌کند و می‌گوید «اگر مذاکرات برجامی به نتیجه برسد، می‌توانیم دلار را به کانال 40 و حتی 30 هزار تومان هم برسانیم. البته این مساله به این شرط است که برجام کامل رخ دهد.»

قیمت دلار صرافی ملی امروز پنج شنبه 29 دی 1401 - رایااستور

اگرچه کارشناسان اقتصادی هنوز به احیای برجام امیدوارند اما کارشناسان سیاسی امیدی به احیای مذاکرات هسته‌ای ندارند. این مساله زمانی جدی‌تر می‌شود که بدانیم نوامبر سال آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود و بعید است جو بایدن هزینه مذاکرات هسته ای با ایران را به جان بخرد و حاضر باشد در این شرایط بر سر میز مذاکره برگردد.

در این صورت به گفته دیبا نمی‌توانیم چشم‌انداز مناسبی برای دلار تعریف کنیم. اگر برجامی رخ ندهد این روند کاهشی و یا حتی افزایشی آهسته و آرام فقط می‌تواند در کوتاه‌مدت باشد.»

کاهش قیمت دلار مقطعی است؟

جواد فلاحیان، دیگر کارشناس اقتصادی می‌گوید بانک مرکزی با اخبار سیاسی و بگیر و ببند بازار، باعث کاهش قیمت دلار نشده است بلکه هیجانات بازار را کاهش داده است. این کارشناس هشدار می‌دهد «اگر سد سیاست‌گذار نباشد دلار و متعاقب آن طلا و سکه به راحتی می‌تواند در کانال‌های بالاتر قیمتی قرار بگیرد. چون تاثیر نقدینگی و افزایش پایه پولی را نمی‌توان انکار کرد و هر اقدامی از سوی سیاستگذار برای مهار قیمت‌ها کوتاه‌مدت، مقطعی و ناچیز است و قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند.»

کارشناسان اقتصادی متفق‌القول می‌گویند دولت فعلا با مجموعه‌ای از اقدامات و بگیر و ببند در بازار، قیمت دلار را مهار کرده و به محض اینکه این بگیر و ببند کاهش پیدا کند، سد قیمتی می‌شکند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که دولت مهم‌ترین عرضه‌کننده و خریدار ارز در بازار است و هرگاه اراده کرده توانسته بازار ارز را دستکاری کند.

برای همین است که برخی از کارشناسان می‌گویند فرمان دلار در دست بانک مرکزی و دولت است و این دو قیمت‌ها را تعیین می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان سرمایه‌گذاری در بازاری مانند ارز را توصیه نمی‌کنند و به مردم می‌گویند وارد بازارهایی شوند که دولت مداخله کمتری دارد.

قیمت دلار در صرافی ها ۴۳ هزار و ۱۰۳ تومان شد

از آن جمله، عبداله‌ مشکانی، کارشناس اقتصادی می‌گوید بازار طلا و ارز در شرایط کنونی بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری نیست . چراکه به گفته این کارشناس قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قیمت دلار است و قیمت دلار هم از اخبار سیاسی و اقدامات دولت خط می‌گیرد.

این کارشناس بازارهای مالی توصیه می‌کند مردم در بازاری سرمایه‌گذاری کنند که وابستگی کمتری به دلار دارد؛ نظیر برخی شرکت‌های بازار سرمایه یا زمین‌هایی که طی دو سال گذشته رشد قیمت بالایی نداشته‌اند.»

قیمت دلار کاهش قیمت دلار قیمت دلار توافقی قیمت دلار امروز پیش بینی قیمت دلار قیمت دلار آزاد قیمت دلار صرافی ملی قیمت دلار در بازار آزاد قیمت دلار و طلا قیمت دلار آنلاین قیمت دلار با کارت ملی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین