کد خبر: 68553 A

قیمت مرغ

افزایش 300 درصدی قیمت مرغ

افزایش 300 درصدی قیمت مرغ

ایران آرت: در جریان نوسان بازار مرغ، قیمت این کالای مصرفی مردم با افزایش بیش از ۳۰۰ درصد همراه بوده است.

از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ بازار مرغ دچار نوسان شد و لذا تاکنون هیچ‌گاه دستگاهی مسئولیت این افزایش شدید قیمت گوشت مرغ را بر عهده نگرفته و همچنان هم نوسان قیمت این کالا در بازار ملموس است و ظاهراً پایانی برای آن نیست.

به گزارش تحلیل بازار، قیمت هر کیلو مرغ در خردادماه سال ۱۳۹۹ تنها ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان بود درحالی‌که سال بعد یعنی ۱۴۰۰ به دو برابر و قیمت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان و در خردادماه سال ۱۴۰۱ به ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان رسید!

هم‌زمان باثباتی بازار و مشکل تأمین نهاده‌های دام و طیور قیمت مرغ نیز از سال ۱۳۹۹ هرماه با فزایش تصاعدی همراه شد به‌گونه‌ای که قیمت مرغ در تیرماه ۱۷ هزار و ۲۰۰ تیرماه، در مرداد ماه۱۸ هزار و ۱۰۰؛ در شهریور ۱۹ هزار و ۲۰۰ ؛ در ماه مهر ۲۴ هزار و ۲۰۰؛ در آبان ماه ۲۷ هزار و ۳۰۰؛ در آذرماه ۲۱ هزار تومان؛ در دی‌ماه ۲۳ هزار تومان؛ در بهمن‌ماه به ۲۵ هزار و ۸۰۰ و درنهایت در اسفندماه به کیلویی ۲۷ هزار تومان رسید.

در سال ۱۴۰۱ نیز قیمت مرغ به‌طور متوسط از ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان در فروردین‌ماه آغاز و درنهایت با رشد بیش از ۱۰۰ درصد به نرخ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید اما به دلیل گرانی نهاده ها مرغداران باز هم تولید را مقرون به صرفه نمی دانستند تا اینکه قیمت به ۶۳ هزار تومان و در نهایت در سال ۱۴۰۲ به ۷۳ هزار تومان رسید اما ظاهرا این افزایش قیمت هم نتوانسته در بازار تعادل ایجاد کند!

 

قیمت مرغ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین