کد خبر: 68571 A

سود سهام عدالت| سود سهام عدالت 1402| واریز سود سهام عدالت

مرداد منتظر سود سهام عدالت 1402 باشید | سود سهام عدالت سال 1402 چقدر است؟

مرداد منتظر سود سهام عدالت 1402 باشید | سود سهام عدالت سال 1402 چقدر است؟

زمان پرداخت سود نقدی همه سهامداران از جمله سهام عدالت به چهار ماه کاهش یافته و سود سود مجامع بورسی احتمالاً از مرداد ماه به حساب دارندگان سهام واریز خواهد شد.

ایران آرت: دارندگان سهام عدالت در سال های اخیر معمولا در اسفند ماه سود سهام عدالت را دریافت می کنند. سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت 500 هزار تومانی با دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی متفاوت است. سود سهام عدالت سال 1401 طی دو مرحله واریز شد. در سال 1402 فرآیند پرداخت سود سهام عدالت تغییر کرده است. به گفته رئیس سازمان بورس، زمان پرداخت سود نقدی همه سهامداران از جمله سود سهام عدالت به چهار ماه کاهش یافته است.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: پس از برگزاری مجامع شرکت‌های پذیرنده، سود سهام عدالت در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

عشقی افزود: قرار است تا آخر تیرماه این مجامع برگزار شود.

خبرگزاری مهر اعلام کرده است سود مجامع بورسی احتمالاً از مرداد ماه واریز خواهد شد.

زمان واریز سود سهام عدالت جدید در این تاریخ | واریز دور جدید سود سهام عدالت  از کی آغاز می شود؟

فرآیند پرداخت سود سهام عدالت تغییر کرد

آخرین اخبار حاکی از آن است که طبق تصمیمات جدیدی که درمورد زمان واریز سود ناشران به حساب سهام‌داران گرفته شده است، سود سهام عدالت نیز زودتر از سنوات گذشته به حساب مشمولان واریز می‌شود.

روز گذشته اعلام شد که با اصلاح اساسنامه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس، از این پس پرداخت کامل سود به صاحبان سهام باید حداکثر چهار ماه پس از تصمیم مجمع عمومی راجع به تقسیم سود انجام پذیرد. به عبارت دیگر حداکثر زمان واریز سود ناشران به چهارماه کاهش یافت.

این درحالی است که ناشران تا کنون تا هشت ماه پس از برگزاری مجمع برای واریز سود به سهامداران فرصت داشتند.

گفتنی است؛ سود سهام عدالت معمولا اواخر اسفند هر سال به حساب مشمولان واریز می‌شد.

جزئیات واریز سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ • مجله تصویر زندگی

هر 4 ماه منتظر پرداخت سود سهام عدالت باشید

رییس سازمان بورس گفت: زمان پرداخت سود نقدی همه سهامداران از جمله سهام عدالت به چهار ماه کاهش می‌یابد.

مجید عشقی افزود: براساس مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس، زمان پرداخت سود نقدی شرکت‌ها از طریق ناشران به سهامداران چهار ماه کاهش یافت.

عشقی تصریح کرد: زمان بَر شدن پرداخت این سودها تا بازه زمانی حتی یکساله، موجب کاهش ارزشِ آن می‌شد که به ضرر سهامداران بود.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: با مشورت مجموعه‌های سازمان بورس و فعالان بازار سرمایه، مصوب شد تا اساسنامه شرکت‌های پذیرفته در بورس و فرابورس تغییر کند.

عشقی همچنین گفت، این تغییرات و پرداخت سود نقدی شامل همه سهامداران می‌شود که پرداخت سود سهام عدالت را هم در بر می‌گیرد.

مدیریت سهام عدالت به مردم واگذار می‌شود

سود سهام عدالت سال 1402 چقدر است؟

سود سهام عدالت سال 1401 طی دو مرحله واریز شد. بسته به ارزش سبد سهام عدالت، مبلغ سود دریافتی متفاوت است. دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، نفری ۵۱۰ هزار تومان سود دریافت کردند. یعنی سود سهام عدالت یک خانواده ۴ نفره، دو میلیون تومان شد.

دارندگان سهام عدالت یک میلیونی هم نفری یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود دریافت کردند. مجموع سود سهام عدالت یک خانوار چهار نفره در این حالت حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

سود سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی هم ۴۹۲ هزار تومان است که مبلغ آن برای یک خانواده چهار نفره نزدیک دو میلیون تومان می‌شود.

البته این مبالغ برای افرادی بود که هیچ بخشی از سهام عدالت خود را نفروخته باشند.

میزان سود سهام عدالت سال 1402 هنوز مشخص نیست اما قطعا این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد. البته با توجه به چند مرحله ای شدن پراختی ها، باید منتظر ماند و دید اولین واریزی به حساب سهامداران چقدر خواهد بود. 

سهام عدالت

سود سهام عدالت چیست؟

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است. بنابر طرح «سهام عدالت»، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.

آیین‌نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون براساس توزیع سهام عدالت» در تاریخ ۹ بهمن ۸۴ و پس از اصلاح متن اولیه که خود در ۲۳ آبان ۸۴ مصوب هیئت وزیران شده بود، به تصویب این هیئت رسید. تصویب اساسنامه شرکت کارگزاری سهام عدالت در همین روز بر عزم راسخ دولت جدید در عملی ساختن این پروژه صحه گذاشت و سهام مزبور پیش از آغاز سال ۱۳۸۵ در چهار استان به تعدادی از مشمولان طرح اعطا شد. در مرحله اول واگذاری سهام عدالت به برخی از افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان بیکار فاقد شغل تقسیم شد و برگه‌هایی به عنوان برگه سهام عدالت نیز به مشمولان طرح سهام عدالت داده شد.

ارزش این برگه‌ها در ابتدا ۵۰۰ هزار تومان سهام بود که بعد به یک میلیون تومان افزایش یافت. قرار بود که برای گروه‌های کم درآمد، نیمی از قیمت هر سهم تخفیف داده شود و نیمی دیگر نیز به مدت ده سال از محل سود شرکت بازپرداخت گردد.

در اوایل آذر ۱۳۹۵ سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که بعد از ده سال، تکلیف سهام عدالت در سال آینده روشن می‌شود و از پایان سال آینده سود سهام عدالت به دارندگان آن پرداخت خواهد شد.

از آن زمان تاکنون هر ساله به سهامداران سود سهام عدالت پرداخت می شود که سال گذشته این سود طی دو مرحله و از امسال هر چهار ماه یکبار پرداخت خواهد شد.

سود سهام عدالت سود سهام عدالت 1402 سامانه سود سهام عدالت واریز سود سهام عدالت واریز سهام عدالت کی سود سهام عدالت واریز میشه سود سهام عدالت کی واریز میشه سهام عدالت نوزادان سهام عدالت متولدین 1401 ثبت نام سهام عدالت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین