کد خبر: 68612 A

رتبه بندی معلمان| حقوق معلمان| جدول رتبه بندی معلمان

حقوق معلمان با انجام رتبه بندی معلمان 14 میلیون شد؟ | رتبه بندی معلمان برای کدام معلمان انجام نشد؟

حقوق معلمان با انجام رتبه بندی معلمان 14 میلیون شد؟ | رتبه بندی معلمان برای کدام معلمان انجام نشد؟

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد تمامی معلمانی که مشمول رتبه بندی بودند تعیین رتبه شده اند، با این حال گروهی از معلمان از رتبه بندی جا مانده اند. در همین حین شایعه افزایش حقوق معلمان تا 14 میلیون تومان پیچیده است.

ایران آرت: رتبه بندی معلمان از خواسته‌ های معلمان در سال های اخیر بوده است. بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، هدف اصلی از طرح رتبه بندی معلمان ارتقای درجه معلمان و افزایش کیفیت آموزش های ارائه شده در مدارس عنوان شده است. با وجود آنکه عموم معلمان در سراسر کشور نسبت از قبل نسبت به طرح رتبه بندی معلمان اشتیاق نشان می دادند و از آن استقبال می کردند اما پس از اجرا انتقادهای فراوانی به آن شده است. برخی از معلمان هنوز در طرح رتبه بندی معلمان صاحب رتبه نشده اند. تازه ترین خبرها درباره رتبه بندی معلمان را در ادامه از ایران آرت بخوانید. 

با اعلام سرپرست وزارت آموزش و پرورش، همه معلمان مشمول رتبه‌بندی تعیین، رتبه شدند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم ۴۲ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان هزینه کرد.

او گفت: رتبه‌بندی اشکال‌هایی در آیین‌نامه و اجرا داشت که در حال حل آن‌ها هستیم.  

به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش، رتبه‌ تمام معلم‌هایی که مشمول بودند و رتبه به آنها تعلق می‌گرفت، تعیین شده است. 

رتبه بندی معلمان

حقوق 14 میلیونی معلمان پس از انجام رتبه بندی معلمان صحت دارد؟

خبری در این یکی، دو روز اخیر به نقل از سید بابک هاشمی‌نکو مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان مبنی بر اینکه «با اجرای رتبه‌بندی معلمان در کشور میانگین حقوق معلمان بین هفت تا 14 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است». این خبر موجب شد که تعدادی از فرهنگیان به هاشمی‌نکو گلایه کنند. 

سید بابک هاشمی‌نکو در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: این خبر را قطعا تکذیب می‌کنم؛ بنده مشمول رتبه‌بندی بودم و مزایای رتبه‌بندی را دریافت کنم، چطور ممکن است چنین حرفی را زده باشم. متأسفانه این خبر را، خبرنگاری به اشتباه پیاده‌سازی کرده و در کانال‌ها و سایت‌ها هم منتشر شده است. 

وی ادامه داد: در چند روز گذشته در مأموریت استان گلستان بودم و چند مرحله در جلسات مختلفی، سخنانی را ارائه کردم که در سایت اداره‌کل آموزش و پرورش استان گلستان درج شده است.

طرح رتبه بندی معلمان شکست خورد؟ • مجله تصویر زندگی

هاشمی‌نکو اضافه کرد: یکی از جلسات هم در جمع صمیمی معلمان مدارس گنبد کاووس بود، گویا خبرنگاری، صحبت‌های بنده را که صوت آنها موجود است، به درستی پیاده‌سازی نکرده است که موجب سوء تفاهم شد.

وی افزود: بنده در آن جمع در خصوص دستاوردهای دولت سیزدهم گفتم که در مدت حضور این دولت، میانگین حقوق معلمان بر اثر افزایش سنواتی، ترمیم حقوق و رتبه‌بندی، افزایش خوبی پیدا کرده است اما هنوز تا نقطه آرمانی فاصله داریم. البته اعداد و ارقامی هم برای مثال آورده شده بود که احتمالا همین موضوع موجب شد که اشتباه ایجاد شود.

هاشمی‌نکو تصریح کرد: امیدوارم با عزم و همت دولت و همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها شاهد بهبود روزافزون وضع معیشتی و ارتقای هرچه بیشتر منزلت و کرامت معلمان کشور باشیم. 

خبر خوش برای فرهنگیان | زمان اجرای رتبه بندی معلمان تعیین شد

رتبه بندی معلمان برای این معلمان انجام نشد

جماران نوشت: محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: کسی جواب آن‌ها را نمی‌دهد و یا غیر شفاف به آن‌ها جواب داده می‌شود؛ زیرا در تحصنات شرکت کردند و این کاملا غیر قانونی است و ما به رییس جمهور تاکید کردیم حقوق این افراد را زیاد کرده و کسانی که این اقدام را کردند با آن‌ها برخورد شود.

وی افزود: در اکثر کشورها معلمان دغدغه معیشت ندارند و تنها دغدغه آنان تربیت آینده سازان کشور بوده اما برعکس در کشور ما دغدغه اصلی معیشت است و برای تأمین زندگی مجبور هستند شغل دوم یا سوم را انتخاب کنند. حال چه فرصتی برای مطالعه برای او باقی می‌ماند؟! زمانی که ما از نظر معیشتی به معلم‌ها رسیدگی نمی‌کنیم، این وضعیت پیش می‌آید و انگیزه‌ها از بین می‌رود. معلم حق التحریر، نهضت و پیش دبستانی که در روستاهای دور افتاده کشور تدریس می‌کنند ماهی ۳ میلیون تومان و غیر انتفاعی ماهی ۱ میلیون و پانصد هزار تومان حقوق می‌گیرند؛ با این حال ما چه انتظاری داریم که معلم به درستی به کار خود برسد!؟

وی ادامه داد: دولت باید بودجه بالایی را در نظر بگیرد و علی الخصوص باید در لایحه بودجه حقوق معلمان به شدت افزایش پیدا می‌کرد، اما در دولت‌های مختلف به این وزارتخانه نرسیدند؛ به خصوص در دولت سیزدهم که وضعیت بسیار بدتر است! دولت در ورود افراد به آموزش و پرورش به خوبی عمل نکرد. در دولت رییسی شاهد وزرای مختلفی بودیم که در حد و اندازه‌ای نیستند که این وزارتخانه مهم را اداره کنند. آنها معمولا کسانی را انتخاب می‌کنند که در دایره خودی‌ها هستند و انتخاب وزرا از میان افراد اطراف رییس جمهور باعث می‌شود، گزینه های زیادی برای انتخاب نداشته باشند. در واقع وسع این افراد در این حد است که نمی‌توانند مدیریت کنند.

رتبه بندی معلمان

محمودزاده در پاسخ به سوال که آیا مجلس نباید در رای اعتماد بیشتر حساسیت به خرج دهد تا دوباره شاهد حضور افراد ضعیف در مسند این وزارتخانه نباشیم؟ گفت: یکی از معضلات ما نزدیکی مجلس با دولت است. قاطبه مجلس و دولت به قدری نزدیک است که ضعف‌های هم را نمی‌بینند و به بهانه خودی و انقلابی بودن رأی می‌دهند و به تخصص او اهمیت نمی‌دهند که چقدر بدنه آموزش و پرورش را می‌شناسد و این فرد چقدر کار کرده است.

نماینده مردم مهاباد در خصوص حذف تعدادی از معلمان از رتبه بندی به دلیل حضور در اعتراضات صنفی، افزود: تعدادی از معلم‌ها که در اعتراض صنفی در استان‌های مختلف شرکت کردند را از شمولیت رتبه بندی خارج کردند و به صورت پراکنده در استان‌ها هستند و کسی جواب آن‌ها را نمی‌دهد و یا غیر شفاف به آن‌ها جواب داده می‌شود؛ زیرا در تحصنات شرکت کردند و این کاملا غیر قانونی است و ما به رییس جمهور تاکید کردیم حقوق این افراد را زیاد کرده و کسانی که این اقدام را کردند با آن‌ها برخورد شود.

رتبه بندی معلمان جدول رتبه بندی معلمان سامانه رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان افزایش حقوق معلمان جاماندگان رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان جاماندگان اعتراض به رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان 1402 رتبه بندی معلمان سال 1402 حقوق معلمان رتبه بندی معلمان حقوق معلمان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین