کد خبر: 68668 A

وام ازدواج| وام ازدواج 1402| ثبت نام وام ازدواج 1402| مبلغ وام ازدواج 1402

سورپرایز وام ازدواج برای تازه عروس و دامادها | وام ازدواج 1402 را با شگفتانه 440 میلیونی دریافت کنید

سورپرایز وام ازدواج برای تازه عروس و دامادها | وام ازدواج 1402 را با شگفتانه 440 میلیونی دریافت کنید

وام ازدواج سال 1402 در حالی پرداخت می شود که مبلغ آن افزایش پیدا کرده و برخی از متاهلین وام 180 میلیون تومانی و برخی دیگر وام 220 میلیون تومانی دریافت خواهند کرد که مبلغ وام روی هم رفته 440 میلیون تومان می شود. نکته ‌شگفت‌انگیز آن، بازپرداخت 10 ساله وام با کارمزد 4 درصد است که باعث می شود فشار اقتصادی کمتری به زوج ها وارد شود.

ایران آرت: وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که بانک های مختلف به دستور دولت به زوج های جوان می پردازند. زوج های جوان وام ازدواج را برخی از مخارج ابتدایی زندگی خود از جمله خرید جهیزیه، اجاره خانه و هزینه های مراسم عروسی هزینه می کنند. مبلغ وام ازدواج در سال 1402 افزایش پیدا کرده است. وام ازدواج در سال جاری برای زوجهای زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ 220 میلیون تومان تعیین شده که روی هم رفته 440 میلیون تومان می شود. جزئیات پرداخت وام ازدواج را در ادامه بخوانید. 

بانک مرکزی در بخشنامه ای شرایط وام ازدواج را تشریح کرد. در این بخشنامه مواردی همچون کارت پایان خدمت،‌ مبلغ وام و وام ایثارگران ذکر شده است.

بانک مرکزی در آخرین بخشنامه خود شرایط دریافت وام ازدواج را ابلاغ کرد.

بر این اساس وام‌ازدواج برای هر یک از زوجین ۱۸۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۰ ساله خواهد بود. البته این مبلغ برای زوج‌های زیر ۲۵ سال است. مبلغ وام‌ازدواج زوجه‌های زیر ۲۳ سال تا ۲۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، شرایط دریافت وام ازدواج برای زوجینی که تاریخ ازدواج آن‌ها از یکم فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به بعد بوده، به شرح زیر است:

مبلغ این تسهیلات برای هر یک از این زوجین ۱۸۰ میلیون تومان و برای زوج‌های با سن کمتر از ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال ۲۲۰ میلیون تومان است. همچنین دوره بازپرداخت این وام ۱۰ ساله قید شده است.

بانک مرکزی در این بخشنامه تخطی از هر یک از بندهای این بخشنامه را مصداق تخلف عنوان و اعلام کرده که چنین مواردی در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

سامانه پرداخت «وام ازدواج» بانک مرکزی با اختلال همراه شده است

برای دریافت وام‌ازدواج نیازی به کارت پایان خدمت نیست

شرایط دریافت وام ازدواج به گونه‌ای که از حکم موضوع ماده (۱۰) قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی شده است. یعنی اگر شما مشمول خدمت سربازی هم باشید می‌توانید این وام را دریافت کنید.

هیچ کدام از شعب بانکی نمی‌توانند از شما درخواست کنند که برای پرداخت این تسهیلات باید تکلیف وضعیت خدمت سربازی تان را مشخص کنید.

وام ازدواج ایثارگران

همچنین افراد مندرج در قانون ماده (۵۰) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی هستند.

جزییات نحوه دریافت وام ازدواج در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده

وام ازدواج در سال 1402 چقدر است؟

 با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تسهیلات قرض ‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها از ابتدا سال ۹۸ بوده مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان و برای زوجهای زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان تعیین شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(دوشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، جزء ۱ بند الف تبصره ۱۶ را به تصویب رساندند.

بر اساس جزء ۱ بند الف تبصره ۱۶، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در چهارچوب برنامه کنترل تورم و ایجاد ثبات اقتصادی مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، حداقل دو میلیون میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل سپرده های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی ( غیر از بانک ها قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را به قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام نماید:

۱_تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده(۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت):

۱-۱- تسهیلات قرض ‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۳۹۸/۱/۱ بوده است مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون(۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال و با دوره‌ی بازپرداخت ده ساله

۱-۲ - تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج برای زوجهای زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون (۲.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

سقف وام ازدواج اعلام شد

عملکرد ضعیف دولت در پرداخت وام ازدواج

آمار هشت ماهه سال ۱۴۰۱ حاکی از آن است که تنها ۴۶ درصد متقاضیان وام ازدواج و ۴۰ درصد از واجدان شرایط وام فرزندآوری، این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

هفته گذشته بود که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با انتشار گزارشی عملکرد دوات سیزدهم در زمینه پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ را بررسی کرد.

دریافت وام ازدواج و فرزندآوری در سال جاری به یکی از چالش‌های واجدان شرایط این وام‌ها تبدیل شده بود، زیرا بسیاری از آنها با وجود اینکه طبق قانون می‌توانستند این تسهیلات را دریافت کنند، اما به دلایل مختلف به حق خود نمی‌رسیدند.

از سوی دیگر، دولت و بانک مرکزی بارها با استناد به آمار وام‌های پرداختی، به تمجید از عملکرد خود می‌پرداختند. بررسی گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس تا حدودی عملکرد دولت در پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری را توضیح می‌دهد.

کمتر از نصف متقاضیان وام ازدواج گرفتند!

بررسی اجمالی گزارش مرکز پژوهش‌ها، حاکی از عملکرد غیرقابل قبول دولت در زمینه پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری است.

به طوری که از میان یک میلیون و ۱۵۵ هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج تنها ۴۶ درصد از این افراد موفق به دریافت آن شده‌اند.

خبر مهم از وام ازدواج برای مردم | وام ازدواج جدید برای این افراد+ خبر

از میان این ثبت‌نام‌کنندگان، وام بیش از ۱۳۵ هزار نفر در انتظار تعیین شعبه است و ۲۳ هزار و ۵۱۸ نفر نیز در انتظار پذیرش توسط شعبه بانکی هستند. حدود ۶۰ هزار نفر هم با وجود تکمیل مدارک، هنوز نتوانستند وام خود را دریافت کنند.

همچنین دولت رئیسی، درحالی بارها بر افزایش پرداخت وام ازدواج تاکید کرده است که طبق این گزارش، در هفت ماهه نخست سال ۱۴۰۰ حدود ۶۶ درصد متقاضیان، موفق این وام را دریافت کرده بودند که بسیار بیشتر از درصد سال جاری است.

از سوی دیگر، یک میلیون ۲۸۳ هزار نفر در هشت ماه نخست سال ۱۴۰۱ برای دریافت وام فرزندآوری ثبت کردند و تنها ۴۰ درصد از آنها این وام را دریافت کردند.

گزارش مرکز پژوهش‌ها، دسته‌بندی وام‌ها ازدواج پرداخت شده به تفکیک استان، نشان می‌دهد که ایلامی‌ها در مقایسه با دیگر استان‌های کشور بیشترین وام را نسبت به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان گرفته‌اند. به طوری که ۵۹ درصد از متقاضیان وام ازدواج در این استان، وام خود را دریافت کرده‌اند. یزد و قم نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

از سوی دیگر، در استان آذربایجان غربی، تنها ۳۶ درصد از متقاضیان وام ازدواج موفق به دریافت آن شده‌اند و این استان بیشترین نسبت متقاضیان در صف را داراست.

بانک‌های ایلام در زمینه پرداخت وام فرزندآوری نیز نسبت به باقی استان‌ها پیشگام بودند و این وام را برای ۵۸ درصد از متقاضیان تامین کرده‌اند. با این وجود، استان خوزستان با ثبت رقم ۲۷ درصد، ضعیف‌ترین عملکرد را در پرداخت وام فرزندآوری را به نام خود زده است.

گفتنی است که بانک‌های استان آذربایجان غربی در زمینه وام فرزندآوری نیز ضعیف عمل کرده‌اند و پس از خوزستان در رده بعدی کمترین میزان پرداخت این وام قرار دارند.

کندو سایت کاریابی که وام ازدواج می دهد!/ مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید

چند نفر وام ازدواج ۱۵۰ میلیونی گرفتند؟

یکی از نکات قابل توجه گزارش مرکز پژوهش‌ها، مربوط به وام‌های ازدواج پرداختی به تفکیک سن وام‌گیرندگان است.

در هشت ماه نخست امسال، بیش از ۲۵۰ هزار فقره وام به زوج‌هایی پرداخت شد که مرد کمتر از ۲۵ سال و زن کمتر از ۲۳ سال سن داشتند. به این ترتیب، این افراد وام ۱۵۰ میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند. اما تعداد زنان دریافت‌کننده وام ۱۵۰ میلیون تومانی نزدیک به دو برابر تعداد مردانی است که این وام را دریافت کرده‌اند. به عبارت دیگر نیمی از این زنان با مردان بیش از ۲۵ سال ازدواج کرده‌اند.

آمار پرداخت وام ازدواج به تفکیک سن

آمار پرداخت وام ازدواج به تفکیک سن

۱۰۹ میلیارد تومان وام به زوج‌های بالای ۵۰ سال!

نکته تعجب‌برانگیز بررسی وام‌های ازدواج به تفکیک سن آن است که در مدت بررسی شده، ۹۱۴ فرد بالای ۵۰ سال وام ازدواج دریافت کردند که ۲۹۶ نفر از آنها بیش از ۶۰ سال سن داشتند. در واقع ۱۰۹ میلیارد تومان از کل وام‌های ازدواج به افراد بالای ۵۰ سال پرداخت شده است. این درحالی است که بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پرداخت وام ازدواج به افراد بالای ۵۰ سال با توجه به ریسک ازدواج یا طلاق صوری در این افراد، ممنوع شده است!

مرکز پژوهش‌های مجلس در این باره تاکید کرده است که با وجود اعتقاد بانک مرکزی مبنی بر آنکه این موضوع، به دلیل باز ماندن برخی از پرونده‌های پرداخت وام از سال‌های گذشته است اما راستی‌آزمایی ازدواج‌ها با توجه به سنگینی صف‌های دریافت وام ضروری است.

پرداخت وام ازدواج برای متولدین دهه شصت | وام ازدواج جدید شامل چه کسانی است؟

چرا برخی بانک ها از پرداخت وام ازدواج سرباز می زنند؟

مبلغ وام ازدواج در سال 1402 در حالی افزایش یافته است که در سال 1401 و با مبالغ قبلی نیز بسیاری از بانک‌های دولتی یا خصوصی مشکلات بسیاری را برای متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج ایجاد کردند.

این بانک‌ها به بهانه‌های مختلف مثل کمبود منابع نقدی و درخواست تضامین اضافه، از پرداخت این وام سرپیچی می‌کنند و این موضوع باعث ایجاد مشکلات دیگری نیز شده است.

به طوری که نه تنها دست بسیاری از زوج‌های نیازمند وام ازدواج از این وام کوتاه شد، بلکه بسیاری دیگر از واجدان شرایط، قید دریافت وام را زدند و حق امتیاز خود را به فروش گذاشتند و همین موضوع سبب جولان سایت‌ها و شرکت‌های خرید و فروش تسهیلات ازدواج در سال‌های اخیر شده است.

حال به نظر می‌رسد که با افزایش مبالغ وام بانک ها دریافت این وام را سخت‌تر از گذشته می‌کند.

وام ازدواج وام ازدواج 1402 ثبت نام وام ازدواج 1402 مبلغ وام ازدواج 1402 شرایط وام ازدواج 1402 وام ازدواج همسر دوم قسط وام ازدواج 1402 قسط وام ازدواج 1402 چقدر است وام ازدواج 1402 چقدر است سایت وام ازدواج سامانه وام ازدواج
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین