کد خبر: 69079 A

قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا امروز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

قیمت طلا امروز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ | قیمت طلا و سکه امروز را ببینید انگشت به دهان می‌مانید!

قیمت طلا امروز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ | قیمت طلا و سکه امروز را ببینید انگشت به دهان می‌مانید!

قیمت طلا با کاهش شدید مواجه شده و در حالی‌که در ابتدای سال کمتر کسی تصور می‌کرد روند قیمت طلا کاهشی شود حالا قیمت هر گرم طلای 18 عیار وارد کانال دو میلیون و 200 هزار تومان شده و انتظار می‌رود از پایین تر هم بیاید.

ایران آرت: قیمت طلا طی یک ماه گذشته روندی کاهشی در پیش گرفته است. زمستان سال گذشته قیمت طلا از گرمی سه میلیون تومان عبور کرد اما در آخرین روزهای سال افت کرد و به حدود دو و نیم میلیون تومان رسید. از ابتدای امسال بار دیگر قیمت طلا افزایش یافت و در اردیبهشت ماه قیمت طلا به دو میلیون و 800 هزار تومان رسید. تصور می شد قیمت طلا بار دیگر وارد کانال سه میلیون تومان شود اما به مرور روند کاهشی آن آغاز شد و حالا وارد کانال دو میلیون و 200 هزار تومان شده است. قیمت طلا طی یک هفته اخیر بیش از 200 هزار تومان کاهش پیدا کرده است. 

امروز قیمت طلا و سکه با سیگنال دلار در روند کاهشی قرار گرفت. سکه امامی و بهار مسیر رفته دیروز را برگشتند و در کانال پایین‌تر قیمتی قرار گرفتند. کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت طلا و سکه به سمت ارزندگی و نقاط تعادلی خود در حال حرکت است و این حباب سکه است که در حال تخلیه شدن است.

امروز کاهش قیمت در بازارهای مالی به ویژه دلار و به تبع آن، طلا و سکه در میانه روز و همزمان با انتشار اظهارات سیاسی درباره توافق هسته‌ای، سرعت بیشتری گرفت.

به این ترتیب، گمانه‌زنی‌ها درباره توافقات برداشت مثبت بازار ارز را در پی داشت و سیگنال کاهش قیمت را به معامله‌گران داد؛ متعاقب ریزش قیمت دلار قیمت طلا و سکه نیز کاهش قابل توجهی داشت و مسیری که دیروز رفت را دوباره برگشت.

فعلا بازار طلا و سکه در رکود قرار دارند و معامله‌گران ترجیح می‌دهند تا شفافیت اوضاع و درج اخبار موثق درباره توافقات برجام دست از معامله بردارند.

تازه ترین جدول قیمت طلا و سکه را در ادامه مشاهده می‌کنید که نشان از کاهش شدید قیمت طلا و سکه دارد:


قیمت طلا

قیمت طلا چقدر کاهش پیدا کرد؟

محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: قیمت سکه تمام بهار آزادی که تا ساعتی قبل در کانال 28 میلیون در نوسان بود با کاهش 500 هزار تومانی همراه شده و به کانال 27 میلیون تومان بازگشته است.

او با اشاره به کاهش ۵۰۰ هزار تومانی حباب سکه نسبت به روزهای قبل، تأکید کرد: سکه از ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافته است، حباب سکه الان ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شده است.

به گفته کشتی‌آرای، پیش بینی می شود که در ادامه روز جاری و روزهای آتی بازهم قیمت طلا و سکه در بازار با کاهش همراه باشد.

وی با اشاره به سقوط قیمت دلار در بازار گفت: قیمت دلار نیز که دیروز در کانال ۴۹ هزار تومان در نوسان بود از ساعتی قبل به کانال ۴۷ هزار تومان بازگشته است؛ کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز موجب شده تا خریداران و فروشندگان معاملات خود را با احتیاط انجام دهند.

این فعال بازار طلا و سکه همچنین به کاهش قیمت طلا اشاره و تصریح کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز از ۲ میلیون و ۳۳۳ هزار تومان به ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان کاهش یافته است.

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

قیمت طلا

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۹۶۱ دلار است.

قیمت طلا دوباره کاهش می یابد؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره اثر احیای برجام روی بازار طلا و سکه توضیح داد.

نادر بذرافشان در گفت وگو با خبرآنلاین می‌گوید: خبرهای مثبت یا منفی سیاسی و اقتصادی بالاخره در زمان‌های خود بازارهای طلا و سکه و ارز را تحت‌تاثیر قرار داده، اما هم‌اکنون شرایط مطلوب است و خبرهای سیاسی و اقتصادی مثبت است.

بذرافشان می‌افزاید: باید به زمان و مقطع اعلام خبرها توجه کرد. فعلا با این خبرها، به اعتقاد من تغییری در قیمت‌ها نمی‌بینیم؛ مگر اتفاق یا خبر خاصی اتفاق بیفتد.

وی عنوان می‌کند: به اعتقاد ما در روزهای آینده افزایش قیمتی در بازار نداریم و کاهش قیمت‌ها نیز در حدود یک تا ۳ درصد خواهد بود.

قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده

محمد کشتی‌آرا نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران و فعال بازار طلا و سکه با اشاره به اخبار و رویدادهای سیاسی اعلام کرد که نوسانات قیمتی در بازار طلا و سکه طبیعی است. وی در این باره به تجارت‌نیوز گفت: «در حال حاضر بازار طلا و ارز با آرامش همراه است؛ عرضه و تقاضا در تعادل قرار دارد و نوسانات قیمتی در بازار طبیعی است.»

کشتی‌آرا همچنین درباره وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در روزهای آینده گفت: «پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در روزهای آینده نیز در همین سطح باقی بماند. تا تعیین تکلیف نهایی مذاکرات، نوسانات بازار طلا و ارز مانند روزهای گذشته باقی است و سنگینی وزنه کاهش بر روند بازار محسوس است.»

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: «سیر نزولی قیمت‌ها باعث شد که تقاضا تا حدودی کاهش پیدا کند و این کاهش منجر به تنظیم بازار شد.»

کشتی‌آرا به اقدامات و دستورالعمل‌های جدید بانک مرکزی در خصوص مبادلات طلا و سکه اشاره و تاکید کرد: «با دستورالعمل‌های جدید بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در خصوص ثبت معاملات طلا، سکه و ارز، دست افراد سوداگر از بازار کوتاه مانده و معاملات سکه، طلا و ارز جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند.»

وی افزود: «این تدابیر باعث شده افراد واقعی وارد معاملات شوند، بنابراین به نظر می‌رسد که در هفته پیش رو هم همین روند را داشته باشیم و بازار در جهت معاملات شفاف و واقعی حرکت کند.»

سهراب اشرفی فعال بازار طلا و سکه هم با اشاره به روند تقاضا در بازار فلز گران‌بها گفت: «افزایش قیمت‌ها در ماه‌های گذشته به اندازه‌ای بالا بوده که دیگر تقاضاهای خرد تاثیری در روند قیمت‌ها ندارد این در حالی است که روند تقاضا نیز در بازار در ۶ ماهه گذشته به حداقل رسیده‌ است.»

قیمت طلا

وی با تاکید بر اینکه این روند نزولی دلار شروع یک اقدام مثبت است خاطرنشان کرد: «وقتی اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار مداومت داشته باشد، طلا و سکه نیز از این روند تاثیر می‌گیرند.»

در همین راستا علی صادقین کارشناس اقتصادی نیز با اشاره به روند نسبتا باثبات قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت: «معتقدم در ماه‌های آینده انس‌ جهانی طلا روند صعودی خواهد داشت اما با توجه به شرایط آرامی که در بازار ارز در داخل کشور داریم و همچنین ورود پولی که در بورس وجود دارد بازار طلا نوسان نسبتا آرام و اندکی در کانال فعلی خواهد داشت.»

وی افزود: «با وجود ثبات در بازار دلار، طلا و سکه اما روند کاهشی قیمت در بازار داخلی موقتی است. درباره طلای جهانی نیز باید گفت تا پایان سال میلادی نیز می‌توان پیش‌بینی کرد انس محدوده ۲۰۰۰ دلاری خود را به دست بیاورد و حفظ کند و شکست این محدوده برای طلای جهانی موقتی است.»

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: «روند بازار دلار و به دنبال آن طلا در ماه‌های آینده به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه جاری در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران بستگی دارد و روند بازارها بعد از خرداد نیز به جلسه شورای حکام وابسته است.»

به این ترتیب به نظر می‌رسد باز هم سیاست و به‌ویژه اخبار مذاکرات احتمالی بر سر احیای برجام است که به‌عنوان لیدر بازارها، قیمت دلار، طلا و سکه را تعیین می‌کند و به آنها جهت می‌دهد و تا زمانی که سرنوشت سیاست روشن نشود، بازارها در فاز احتیاطی خواهند بود.

قیمت طلا قیمت طلا امروز قیمت طلا روز قیمت طلا و سکه قیمت طلای دست دوم قیمت طلای 18 عیار پیش بینی قیمت طلا قیمت طلا امروز دوشنبه 22 خرداد 1402 قیمت طلا در 22 خرداد 1402 قیمت طلا امروز 22 خرداد 1402 قیمت طلا 21 خرداد 1402 قیمت طلا 22 خرداد 1402 قیمت طلا 22 خرداد قیمت طلا امروز 22 خرداد قیمت طلا سکه قیمت دلار طلا قیمت لحظه طلا علت کاهش قیمت طلا قیمت طلا امروز دوشنبه قیمت طلای آب شده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین